[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok Fardo - betekend dit dat je in de SETUP van XBOX zelf een vast IP adres moet toekennen ? Neemt je router dit dan automatisch over of werkt het andersom - in router toekennen ? Ben geen netwerk gigant ......(laat dat netwerk maar weg) _O_
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet in de settings van je xbox een vast ip adres geven ... en in de dmz zone moet je deze nieuwe ip adres dan plaatsen ..

    1 ) setup xbox
    2 ) setup router
     
  3. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo - heb zojuist mijn eigen gegevens getest :
    L: 196 m/s (197ms)
    P: 20/20
    MT : 1
    IC : 1
    NT : 1
    Moet erbij zeggen dat de eerste keer dat ik de test deed de waarde van NT op : 3 stond - maar 2 keer erna getest en toen werd het steeds NT : 1 - ook P: ging van 20/23 naar 20/20 ...
    Ik heb nu dus DMZ enabeld op het IP adres van mijn Xbox.
    Is bovenstaande OK ??
    Thanx
     
  4. Kan je niet met het gewone IP adress wat je xbox heeft gebruiken om hem in de DMZ te zetten?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat is goed

    @xboxer2 - het ip adres kan in de loop van der tijd veranderen ... van daar dat het beste is een statisch ip adres te nemen
     

  6. Ak okee, dan zal ik dat binnenkort even in proberen te stellen.
    Ik had die Sitecom xDSL/cable router aangeschaft. Het was een kwestie van de kabels aansluiten en hij deed het gelijk. Maar na een tijdje op live te hebben gespeeld kwam ik er achter dat ik sommige personen niet kon horen bij bepaalde games. Als ik dan weer terugging naar een directe verbinding, hoorde ik de personen in kwestie weer wel. Het ligt dus zowiezo aan die router.
    Ik weet niet precies hoe ik die poorten open moet zetten, dus probeer het wel met de DMZ truuk.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet je xbox in de dmz zone dat is het makkelijkst
     
  8. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0

    Fardo - Heb de test nog een paar keer herhaald na bovenstaande en de waardes fluctueren bijna iedere keer. Meestal heb ik nu NT : 3 en de P:20/21 of 20/22 - de 197ms is wel constant. Af en toe had ik ook IC: 0 ...Met andere woorden er is geen peil op te trekken !

    Omdat je aangeef dat dit te verhelpen is door je xbox een statisch IP nummer toe te wijzen heb ik dat geprobeert , maar als ik dat doe dan kom ik niet op XboxLive. Wat doe ik :
    BIJ XBOX SETTINGS (IP ADDRESS)
    1. Bij IP settings zet ik Automatisch op Manual
    2. Normaal eindigt mijn Xbox IP op .04 | ik heb er maar .05 van gemaakt.
    3. Subnetmask neem ik over van automatisch - zo ook Gateway
    BIJ ROUTER : Dan voer ik bij mijn router in
    DMZ Enabled + het Ip adres dat ik toegekend heb.
    Maar ik denk dat ik ergens iets verkeerd doe of vergeet want de connectie wil hierna niet lukken.
    Wat te doen ? En waarom zou ik niet het toegekend Ip adres gebruiken wat in Automatisch staat - maar wat verandert er dan wezenlijk als ik er MANUAL van maak bij de Xbox Ip settings en dezefde gegevens (lees het toegekende IP nummer door router) in zou voeren ..?
    Wat is nu de oplossing ?
    **PS - heb met 2 kabels gemeten en de gegevens uit de test blijven fluctueren.
    Af en toe komen ze wel allemaal op : 1 zoals het hoort - maar zoals gezegd , niet constant!
    Ik heb een andere router staan (Linksys) welke ik zou kunnen proberen , maar het lijkt me toch sterk dat het probleem daarin zou zitten. Zit momenteel bij Speedling met een 2048|1048 All Inn pakket via BabyXL - zou dit kunnen omzetten naar BBNED - maar zit het probleem wel bij mijn provider?
    Indien ik het statische IP adres goed geregeld krijg zou in theorie de test dus altijd op : 1 uit komen ?
    Help!
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan heb je geen statisch ip adres... NB hoe je het hebt gedaan moet goed zijn ... voor de zekerheid moet je ook ff je pc uit zetten ... want het kan zijn dat een pc dit ip adres heeft gekregen

    Mogelijk moet je na het toekennen van een statisch adres ook de dns settings over nemen ...

    stap 1 ) Ip adres toekennen, gateway, subnet mask overnemen
    stap 2 ) Ip adres in de dmz zetten
    stap 3 ) alle andere machines uitzetten
    stap 4 ) xbox aanzetten
    stap 5 ) wat is de foutmelding?

    NB het ligt niet aan de kabels, maar aan je router instellingen
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  10. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok , ik ga dit vanavond proberen - zal de results uiteraard posten.
    Bedankt zover!
     
  11. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    En kun je dan dit probleem oplossen door poorten open te gooien ?
    En treedt er snelheidsverlies als je gaat werken met een router ?
     
  12. Ik heb hem gister avond nog even in de DMZ gezet. Dan gooi je volgens mij alle poorten open naar je XBox. En tot nu toe heb k geen problemen gehad met het niet kunnen verstaan van mensen. Zal vanavond wel even testen of ik nog wat mensen kan vinden die ik eerst niet kon verstaan, om te kijken of het probleem nu helemaal opgelost is.
     
  13. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    A) Heb je de xbox een statisch IP adres gegeven en dit ook in je router gezet - zo ja - wat moest je allemaal 'Manual' invullen bij je XBOX ?
    B) Stel dat je je xbox instelt op IP 192.168.0.14 en je zet in je router bij DMZ deze instelling - is dat voor je router dan genoeg ? Als je dan kijkt wat er allemaal aan je router hangt zie je dus ook dit .014 Ip adres ?

    Als je me met A) zou kunnen helpen graag ..volgens mij is het manual instellen van IP adres bij IP SETTINGS niet genoeg , maar wat er nog meer ingevuld zou moeten worden ?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee geen snelheids verlies en je kan er ook voor kiezen de xbox in de dmz zone te plaatsen (is voldoende)

    Alleen de ip settings aanpassen is voldoende ... soms moet de dns settings aangepast worden
     
  15. Ik heb gewoon in me routermenu het Ip-adres wat me xbox had, omgezet in statisch/fixed. Deze heb ik later geselecteerd in het DMZ menu om in de DMZ te plaatsen.
    Ik heb verder niks veranderd aan de connection settings in m'n Xbox.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2004
  16. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    DNS aanpassen ? Aanpassen aan wat ? Met welke gegevens ?
    Waar haal ik dat vandaan ?
     
  17. BlueShadow NL

    BlueShadow NL Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij pakket 19/25 dit zou fout moeten zijn ik word steeds na ongeveer een halve minuut uit live servers gegooid wat moet ik hier aan doen?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Eerst nieuwe kabels kopen... helpt dit niet

    Dan moet je klagen bij je provider
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    ip config /all

    noteer dns 1 en dns 2 invoeren bij de dns namen Xbox
     
  20. BlueShadow NL

    BlueShadow NL Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Helpt een nieuwe kabel echt? deze is nl pas nieuw en als ik bij mijn provider klaag krijg ik te horen dat ik mijn router moet updaten en dat heb ik gedaan en het maakt geen verschil.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina