Werken bij een gameshop

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rodger Young, 7 dec 2004.

  1. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zat laatst te denken om bij een soort van gameshop te gaan werken. Maar eigenlijk wil ik eerst weten hoe het is om in zo'n winkel te werken. Verder vraag ik me eigenlijk af of ze (bijna) 18 jarige jongens aannemen. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken iemand van 16 die bij media markt werkt
     
  3. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    Maar ik neem aan dat hij daar niet full-time werkt?
     
  4. twentysomething

    twentysomething Trainspotter

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    yo gewoon sollicitatiebrieven rondsturen overal rondom haarlem. komt goed.
     
  5. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat zou ik natuurlijk kunnen doen, maar toch hoor ik eerst liever ervaringen.
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik had ook gesolliciteerd bij een gamewinkel. alleen je moet minimaal 18 zijn. vanwege de wat duurdere dingen die ze verkopen. Maar dat kan ook komen omdat ze er ook telefoons verkochten.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2004
  7. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk bij Media Markt, maar dan op TV afdeling. Games afdeling daar houd echter heus niet in dat je de hele dag kunt gamen, en met games bezig kunt zijn. Het lijkt me op zo'n afdeling nogal eentonig, voornamelijk nieuwe ladingen games binnenhalen. Prijzen en in het schap zetten. Af een toe een nieuwe demo-game aanzetten. En misschien 3 keer op een dag het net checken voor de nieuwste updates. Belangrijk is niet zozeer dat je veel games speelt, als je maar grofweg de grote releases kent, en een heel klein beetje weet wat er op de markt is en wat er gaande is in het wereldje. Meer hoef je niet te weten om de simpele vargen die de klanten je de hele dag vragen te beantwoorden. Een paar van de leukste:
    1. Meneer...Is de nieuwe GTA/Halo/Zelda al binnen?
    2. Meneer...Mag er een ander spel in het demo ding?
    3. Meneer...Die jongen staat al een uur te spelen en laat mij niet aan de beurt...
    4. Meneer...Halo 3 wordt een kutspel en PS2 en Killzone is beter vind u ook niet?

    :p
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2004
  8. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Hoe weet jij dat het goed komt? Misschien wordt hij wel door iedereen afgewezen omdat hij van zenuwen in zijn broek plast tijdens het gesprek, wordt hij noodgedwongen full time bollenpeller, raakt hij aan de drugs en sterft hij aan Aids door een vieze naald. Weet jij veel.
     
  9. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    whohoho niet zo negatief;).

    @Diego: Kan ook zoiets zijn als de free record shop:).
     
  10. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Whow, jomanda = back! :cool:
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Sollicitatiebrieven zijn in jouw geval niet de beste keuze. Ik heb 3 jaar lang bij Dixons gewerkt en ik heb het destijds anders aangepakt.

    Ik zag dat er bij ons in het dorp een nieuwe Dixons geopend werd, en dat er om personeel gevraagd werd. Ik ben op de dag van de opening gelijk naar binnen gegaan en ben gewoon naar de bedrijfsleider toegestapt met de vraag of ik er kon werken. Klein sollicitatiegesprekje gehad, en diezelfde dag nog werd ik gebeld dat ik was aangenomen :)

    Ik was destijds 17, en het ging om een weekendbaantje (koopavonden en op zaterdag).
    Nu is Dixons meer dan alleen een gameshop, maar ik denk dat het bij veel winkels zo werkt. Gewoon binnenstappen (vooral als er een aanplakbiljet hangt waar om werknemers wordt gevraagd ;)) en vragen. Nooit geschoten is altijd mis :)

    Het werk bij een Dixons lijkt me eerlijk gezegd wel leuker dan een gameshop. Niet alleen omdat je veel meer productsoorten hebt, waardoor het veel afwisselender is, maar ik denk dat je bij een winkel als Dixons veel meer als taak hebt om te adviseren, en niet alleen maar verkopen (en uitpakken en prijsjes plakken). Maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze :)
     
  12. dan1701

    dan1701 Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook in een gameshop gewerkt die egt speciaal voor alleen console games was ja ut is wel leuk maar ut blijft gwn werk dus met alle leuke en minder leuke dingen dus je gaat wel naar gameshows enzo zoals een halo launch partyen de kortingen zijn ook wel flex maar ut blijft gwn werken dus nie full-time gamen ofzo en ook geen gratis games om uit te proberen i ieder geval niet bij mij maar zoals boven al stond gwn langs gaan of sollicitatie brieven schrijven

    success
     
  13. tomhasj

    tomhasj baklap!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk (weet) dat Diego er niet veel naast zit
    O-)
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb jij ook sollicitatiebrieven geschreven? Zo ja, heb je die ook zonder ook maar één leesteken en op de schrijfwijze zoals hierboven geschreven? Vast niet, anders zat je nu nog steeds zonder werk.

    Besteed alsjeblieft wat meer aandacht aan je posts, want dit lijkt nergens op.
     
  15. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb een tijdje bij een all round console/pc bedrijf gewerkt. Ik deed daar webdesign en bouwde zelf databases in elkaar. Ook stond ik regelmatig in de winkel klanten te helpen, games/hardware te verkopen en gewoon alledaagse winkel bezigheden, poetsen, spullekes rechtzetten, alles ordenen etc etc. Het is best leuk werk, vooral als je het fijn vin om met mensen om te gaan en als je goed met kinderen overweg kunt, aangezien die ook een groot deel van ons gamers zijn en vaak gigantisch zeiken en het niet weten als het op een keuze maken aankomt :9

    Kortom, het werk moet je gewoon liggen, maar het is vaak ook best wennen, dus je zal toch zelf je ervaring moeten opdoen voordat je enig oordeel kunt vellen over het betreffende werk, Success!
     
  16. jappe

    jappe Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het niet doen om het gamen maar voor de gamers .
    Het is en blijft altijd jezelf wegcijferen voor klanten maar zo werkt het bijna overal.

    Voordelen: korting
    release data
    je verdient er geld mee
    je leert er ook echte die hard gamers kennen
     
  17. Philles

    Philles ex X*W.nl Crew™

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ga je niet eens bij DigiFan vragen man :D misschien kunnen ze daar nog wel iemand gebruiken
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ikzelf heb gewerkt bij de FRS voor zo'n 3 jaar. Was leuk werk aangezien ik een muziekliefhebber en gameliefhebber ben :9. Eén nadeel is alleen dat het op een gegeven moment erg saai kan worden als je in een rustig filiaal staat. Maar sta je in een druk filiaal, dan heb je aan de einde van de dag geen benen meer over. Kijk goed rond en check welk filiaal in het middensegment zit, dan heb je namelijk voldoende tijd om met klanten te praten en te adviseren (imo het leukste onderdeel van in een winkel staan), maar ook om je eigen dinge te doen (zoals games checken...eeehm...testen ;))
     
  19. biertje-bbm

    biertje-bbm Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    *begrijpt gelijk waarom zijn xbox spellen gekocht bij de frs altijd onder de krassen zitten
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    yep :D
     

Deel Deze Pagina