Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    o lol......bedoelde je dat.


    ik las het zo dat jij mij erop wees dat er naast MIJN kast een stukje klpd kunst hing 8)..................een ieder weet trouwens dat de klpd niet in staat is om kunst te maken.


    dat doen wij wel }:]

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/kerst%20flitspaal.jpg[/plaatje]

    op uiteraard kunstzinnige manieren.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/kogelmagneet%20flitsfucker.jpg[/plaatje]

    want een goed milieu begint immers bij jezelf }:]

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/mooiste%20flitskast.bmp[/plaatje]
     
  2. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Mad Jack

    Mad Jack Dit is Snuk trouwens

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus ook van plan de z- 5500 aan te schaffen, ik zit alleen met een probleem. (Sorry als het antwoord al ergens stond maar kon het niet vinden)

    Ik heb nu een dolby surround setje van Kenwood (losse componenten). Er zit op zich prima geluid in maar het is geen digitaal, maar is op zich niet erg. Omdat ik nog al een iets wat kleine kamer heb en de boxen van mijn kenwood setje nogal groot zijn dacht ik dat de boxen van de z-5500 een grote verbetering zijn qua grootte en NATUURLIJK qua geluid.

    Nu dus mijn vraag: Kan ik mijn Kenwood setje bestaande uit:
    - losse tuner
    - losse cd speler
    - losse versterker
    Is dit te koppelen aan de z-5500 zodat ik alleen de losse boxen vervang door de z-5500 boxen.

    Ik weet dat de aankoop niet betekend dat ik over dolby digital beschik met mijn kenwood setje, maar alleen op m'n xbox. Dit vind ik niet erg, maar wil wel dat zowel uit de xbox als uit m'n kenwood setje het geluid uit één paar boxen komt.

    Misschien is het een beetje een vaag verhaal, maar ik hoop dat ik wat nuttige info krijg. Bedankt alvast!!!!!!
     
  4. strangestman

    strangestman Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien niet zo handig om dezelfde vraag op twee plaatsen te stellen?
    Zie mijn antwoord hier.
     
  5. Mad Jack

    Mad Jack Dit is Snuk trouwens

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord en idd is het niet verstandig om twee keer dezelfde de vraag te stellen maar wist niet goed in welke ik hem het best kon plaatsen.

    Maar als ik het goed begrijp is het gewoon mogelijk de z-5500 aan te sluiten.
    Als het goed is gaat het er dan zo uitzien:
    - Tuner kan ik direct aan sluiten op de z-5500.
    - Eventueel ook de Cd speler (zit een digitale uitgang op dus zal misschien wel direct kunnen)

    Of het volgende waardoor ik dus alles kan laten als het is dus niet apart aansluiten zoals hierboven:
    - Mijn versterker (100 Watt) via dolby pro logic aansluiten op de z-5500.
    Als ik het nu goed begrijp zijn mijn boxen nu dus helemaal niet meer aangesloten op mijn versterker maar loopt het signaal via mijn Kenwood versterker naar de decoder van de z-5500 en via de decoder komt het geluid uit de z-5500 boxen?

    Ik weet niet zeker of ik het nu goed beschrijf maar levert dit enige vervorming op van het geluid omdat het een 100 watt versterker is en de z-5500 heel wat meer Watt aankan.
     
  6. strangestman

    strangestman Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Indien je versterker (welk type is het? Heb je een foto van de achterkant?) een 5.1 uitgang heeft, of specifieke pre-out voor de decoder, is dit de beste optie ja.

    Is dat '2x100W' of '2x50W'? Hoe dan ook, je moet even in de handleiding van je versterker kijken wat voor signaal hij uitstuurt op een eventuele 5.1 uitgang. Het zal niet vervormen door verschil in vermogen - heeft niets ermee te maken - maar ik vermoed dat de Z-5500 het niet leuk vindt om een harder signaal dan lijn- binnen te krijgen.
     
  7. Mad Jack

    Mad Jack Dit is Snuk trouwens

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten is het typenummer cv-150. De versterker heeft 5 aparte uitgangen waar elk een box aanzit (Left, Right, Center etc... en beschikt ook over een aparte subwoofer uitgang).
    Deze uitgangen (voor de 5 boxen i.v.m dolby) stuurt hij elk 100 of 80 Watt doorheen.
    Ik weet niet of er één uitgang opzit voor alleen dolby, maar dat check ik ff als ik thuis ben. Bedankt voor de antwoorden, word zo stuk duidelijker voor me.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  8. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee waar ik de Creative Decoder DDTS-100 kan kopen? En beetje goedkoop vind ik ook niet erg :9
     
  9. strangestman

    strangestman Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens hier of hier. Laagste prijs is ruim 110 euro ex. verzendkosten (de adviesprijs is 149 euro).
     
  10. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    thx m8,

    heeft er iemand ervaring met de webwinkel Hbit? Is het een betrouwbare winkel?
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je bij tweakers zien heh, kijk naar het duimpje voor de winkel, als je er op klikt krijg je een beoordeling van de winkel
     
  12. krullenbol

    krullenbol Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook graag zo'n ddts 100 combineren met men logitech x620 setje, iemand id of dat lekker geeft?
     
  13. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer het uit zou ik zeggen, geluid blijft smaak gevoelig dus ik kan het niet weten voor jouw
     
  14. Der Grosse

    Der Grosse Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo toen ik vorige week sinterklaasinkopen aan het doen was in de stad kwam ik bij Bart Smit een 5.1 surround sounds set van Qware tegen...voor maar 40 euri

    ik dacht nah dat is geen geld en het geluid van me tv stelt ook nie veel voor dus heb dat pakketje maar gekocht, op een flyer in de Bart Smit stond van die souns set stond dat ie ook voor de consoles was o.a. ps2 xbox enz enz....

    nou mag ik voor 40 euro niet teveel verlangen natuurlijk dat begrijp ik ook wel maar ik vraag me af of die wel zodanig is aan te sluiten op de xbox om dan ook een optimale surround sound uit te halen... aan de achterkant van de "verdeelkast" zitten 3 in/uitgangen de bovenste voor (front) 2 channel(tevens ook de eerste van de 3 in/uitgangen voor 5.1), de middelste is voor rear(de 2 surround speakers dus)(2e van de 3 5.1 in/uitgangen) en de onderste voor de center en de subwoofer en is dus ook de laatste in/uitgang voor 5.1 channel...

    Ik ben zelf niet zo technisch dus ik leg het misschien warrig uit maar goed ik probeer het;
    ik heb dus de 2 audiokabels(rood/wit) verbonden met een 2 naar 1 kabel die naar de bovenste in/uitgang van die verdeelkast loopt. maar volgens mij is dit niet juist...
    weet iemand hoe ik dit het best kan aansluiten???
    alvast bedankt voor enige response...
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat denken jullie, als ik 450 uitgeef aan een reciever + 2 speakers, beleef ik dan alleen al meer plezier dan aan een Z-5500? Ik heb de vraag al op tweakers gesteld maar daar waren de meningen verschillend, de 1 zei van koop nu een Z-5500 en als je baantje hebt komt de HiFi zooi wel. De ander zei weer van je kan niet vroeg genoeg beginnen. Maar nu wil ik 'jullie' mening even :)
     
  16. McBas

    McBas Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de klantenservice van XBOX gebeld: Voor 5.1 surround sound via je xbox moet je receiver een optische ingang hebben. Bij het setje van Bart Smit is dit niet het geval. In feite verkopen ze dus een set die helemaal niet geschikt is voor 5.1 via xbox. Ik heb hem gister gekocht maar ga hem denk ik wel weer terugbrengen. Dan maar veel geld uitgeven voor een echt 5.1 sound :mad:
     
  17. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zou het geld besteden aan een receiver met 2 speakers, dan heb je een
    lekkere basis, en kan je langzaam uitbreiden. En je hebt wat om voor te sparen ;)
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar is het verschil in kosten het waard, bedoel als ik dan uiteindelijk een 5.1 set heb + reciever en alle kabels enzo ben ik wel 900 euro kwijt en dat is veel voor een 14 jarige ;) Het hoeft natuurlijk niet allemaal nu meteen en het kan best verspreid worden over een jaar of 2 maar als ik 450 euro besteed aan 2 speakers en een reciever moet het wel echt 10 x beter zijn dan zo'n Z-5500.
     
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm het is inderdaad een lastige keuze, maar een z 5500 kan je niet uitbreiden in de loop van de jaren, bij een receiver kan je er weer allemaal dingen op aansluiten. Dus het is eigenlijk een beetje wat je zelf wil.
    Maar waarom kijk je niet naar een setje van bv jvc met een losse receiver en dvd speler+ een 5.1 speaker set. Ik had er, (zij het met een beetje mzzl) een nieuwe, die was afgeprijsd van 800 naar 300, dan heb je een hele mooie set voor een redelijke prijs.
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kheb na wat rondvraag besloten om voor de losse componeten te gaan. Ik geef gewoon 450-500 uit aan een reciever + 2 fronts en de rest komt dan stap voor stap er nog wel bij. Daar zet ik gewoon geen haast achter en dan lukt het wel. Ik heb dan tenminste een goede basis.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina