Wat te doen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martini, 14 dec 2004.

1. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen kent het wel zo'n irritante broer/zus die altijd dreigt met je xbox als je iets niet wilt doen.
    Nou sinds gister heeft me broer aardig wat lopen zwaaien met me xbox, omdat hij wil slapen en zit gvd beneden, fluister zo zacht dat de muizen mij geen eens kunnen horen en komt hij beneden plugged alle kabels eruit en neemt de xbox naar z'n kamer, omdat last van me heeft :{.
    De volgende dag gaat die gast spijbelen uitslapen tot de middag dus ik besluit dan maar dat ding te pakke en voordat ik 'm zie slaat die me zowat blauw.
    Nou eindelijk in de eind van de middag krijg ik 'm eindelijk, dan is het alweer half 11 en wil nog een half uurtje afmaken en me broer staat half in me kamer dreigen van xbox uit het raam etc.. (je kent het wel), uit eindelijk pakt die me xbox met draden en al heel me bureau stoort inelkaar zowat dolby 5.1/breedbeeld tv en vervolgens gooit die me xbox op de grond.
    Voor zover ik weet doet me tv het nog dolby 5.1 nog niet gechecked en xbox is naar de knoppen oftewel m'n dvd drive en ventilator en me garantie is verlopen dus ik weet niet wat ik zou moeten doen.
    Zelf denk ik aan slot op me kamer, politie en zelfs kinderzorg, aangezien me moeder moeiheidsyndroom heeft en me broer vrolijk baasje speelt, wat ik dus niet pik!

Wat is jullie mening, tip of opmerking?

2. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    kan je geen geld van em vragen ofzo?

3. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Als dat zo was dan zou die in de eerste instantie niet me xbox op de grond gooien...

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ai, lastige en heel vervelende situatie.

Je kunt aangifte doen van vernieling bij de politie, maar de kans bestaat dat je de zaak daarmee alleen maar erger maakt. Je zal je er niet populairder mee maken bij je broer.
    Hoe oud is je broer als ik vragen mag? En is hij vaker zo aggressief? Kijk, ruzie tussen broers gebeurt in elk gezin, maar dit soort excessieve driftbuien lijken me niet normaal. Misschien dat je toch contact kunt opnemen met een instantie als het RIAGG, of de kindertelefoon. Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen, dat is het beroep van die mensen, en zij kunnen je wellicht helpen. Geen vader in de buurt om het voor je op te nemen?

Je kunt natuurlijk ook wachten tot ie wat gekalmeerd is en het uit proberen te praten. Hij moet ook inzien dat het niet normaal is om andermans spullen kapot te maken. Als ie enigszins redelijk is (en jij ook, niet gaan lopen schreeuwen natuurlijk), kun je het misschien op de WA-verzekering gooien (zeg dat hij over de kabels is gestruikeld ofzo).

Succes ermee!

5. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Slot op je kamer lijkt me een strak plan in jouw geval. Al is praten altijd beter natuurlijk, maar zo te horen valt er tegen dit soort zieke agressie moeilijk aan te praten. Een slot is dan (sowieso tijdelijk) effectiever denk ik...al lijkt het me dat je het hier wel met je moeder zou moeten overleggen. Tsja verder, zou ik het niet goed weten. Zelf ben ik de oudste in huis en al heeft m'n iets jongere broertje ook wel eens met zo iets gedreigt. Hij weet dat als 'ie dat flinkt ik hém van drie hoog naar beneden trap...(figuurlijk natuurlijk ;))

Heb het er eens over met hem en je moeder (of allebei) op een moment waarop jullie allemaal voor rede vatbaar zijn. En kijk of je op een redelijke manier iets kunt verzinnen. Anders in overleg met moeders een groot hangslot aanschaffen denkk..

Ik weet niet of je er wat aan heb, maar voor zover mogelijk...succes iig!

6. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Nou met me broer kan ik het toch niet zo goed vinden en dan zal die ze lesje wel leren hij is nu 17 in januari wordt die 18 ik ben zelf 16.
    Over me vader valt niet veel te zeggen die heeft me het huis uitgezet en hoef ik verlopig ook geen contact mee, dus helaas.

Nou hem zie ik niet echt snel kalmeren en zo snugger is die niet dat die dat beseft want is niet de eerste keer dat die dit flikt.
    Dat van de WA-verzekering is de laatste optie ga morgen zowiezo ff support lijn van xbox bellen misschien dat ik daar geluk het.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het nadeel is alleen dat alleen hij aanspraak kan maken op zijn WA verzekering omdat hij jouw xbox heeft gemold. Dat is Wettelijke Aansprakelijkheid: dat je de schade kunt vergoeden als jij per ongeluk iets van een ander hebt stukgemaakt.

Dat zal dus in goed overleg met je broer moeten gebeuren...

8. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Nou dan valt die WA-verzekering af, want denk niet dat die dat toestaat of uberhaubt een aangifte doet.

@Diego, als die zegt dat die xbox uit het raam dan doet die dat ook bijna :eek:

9. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    trieste broer heb je, zeker een persoon die alleen naar zich zelf kijkt en nooit rekening met jou heeft, als hij zulk gedrag toont dan zal hem wel wat dwars zitte en uit hij dat op jou, hij kan zeker slecht met emoties omgaan......bla bla bla, ik zou gewoon doen wat je in de xboxgames ook doet, daar wordt de problemen toch ook niet goed gepraat,

10. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan je een vriend vragen of hij het op wil geven aan de verzekering. Het kost hem uiteindelijk niks.
    Als ik zo'n broer had, zou ik hem helemaal in elkaar schoppen en zijn kostbare bezit erbij. Oog om oog, tand om tand. Als je het zelf niet aankan, moet je gewoon wat mensen uitnodigen die je willen helpen. En rattegif kan ook wel eens helpen.

11. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Hier ben ik het deels mee eens, ik zou niet lang nadenken ik dit geval, en zeker niet als iemand me physiek mishandeld. Mensen die schelden is ook niet relaxed, maar dat is nog te verdragen. Zogouw iemand met z'n knoken aan je komt moet je je gewoon verdedigen, broer, vader, opa...whoever the fuck it is. Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat je een bepaalde angst heb voor je broer en bang bent dat als je iets terug zou doen dat het dan nog vele malen erger word. Maar je kan het natuurlijk ook van zijn kant uit bekijken en realiseren dat als ie merkt dat je niet meer met je laat fucken hij je wel met rust laat. Als dat niet mogelijk is, ivm angst e.d valt het natuurlijk weg. Ik hoop alleen dat die kloothommel jou niet zo ver in de hoek drijft totdat je je geen uitweg meer weet en hem heel wat anders aandoet dan alleen afrossen, dan ben jij zelf namelijk de dupe van iets wat die etter gekweekt heeft. Hele moeilijke en frustrerende kut situatie, hoop dat het snel beter wordt, success ermee....

12. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wat ik bedoel. Je moet hem gewoon laten merken dat je niet bang voor hem bent en als ie wel aan je komt, dat hij dan erger terug kan verwachten.

Laatst bewerkt: 14 dec 2004
  13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    ehm ik weet niet of dit nou wel zo slim is... dit gaat alleen maar van kwaad tot erger op die manier. En ik spreek uit ervaring. Toen ik vroeger met m'n broertje vergelijkbare situaties had, en hij haalde het in z'n hoofd om terug te gaan meppen, kon hij het nog weer harder van mij terug krijgen. Was stom enzo, ook idiote tijd. Ben er niet trots op, zeker niet, maar zo ging het wel.

Persoonlijke ervaring: Sinds mijn vader weg is heeft het nog een klein jaartje geduurt met om de zoveel tijd (slaande) ruzie, maar gelukkig is het nu (al 4 jaar) compleet rustig en kan ik goed opschieten met m'n broertje.

Probeer zoals eerder door darkwing gezegd rustig te praten. Ga zeker niet de confrontatie opzoeken, dat heeft bij ons in elk geval alleen maar tot meer ellende geleid. of:

En voor je Xbox: ik zou ook inderdaad proberen via een vriend ofzo het op de verzekering te gooien als het niet lukt met je broer.

iig sterkte ermee.

Laatst bewerkt: 14 dec 2004
  14. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al geprobeerd met een koptelefoon op te spelen dan kan ie iig niet mauwen om het geluidsoverlast.

15. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    we gaan gewoon gezellig met z'n allen naar em toe en raggen em ik bedoel: 'xbox' hoe durf je het te pijnigen?:p

waar woon je?

16. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Den Haag, staat onder zn avatar ;)

17. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm worden de reiskosten vergoed O-)

18. Terryb47

Terryb47 Powered by ATiPod

Leuk Bevonden:
    0
    Man, ik vind het verschrikkelijk voor je. echt waar, zijn broer in elkaar slaan zal ook niet veel helpen maar de gedachte kan ik me wel in vinden.

zou ten eerste een slot op je deur zetten.

19. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mischien een kleine tip.

Je bent 16 dus ik weetniet of je er wat aan hebt maar probeer gewoon voor de gein
    Bel de kindertelefoon wie weet hebben die een handige tip voor je
    Nummer 0800 0432

20. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo je broer klinkt een beetje als mijn kleine broertje hoewel wij nooit last hebben van elkaars geluid.
    Hij heeft dan ook een xbox onze ruzies gaan meer over het lenen van elkaars spellen en als ik geen zin heb om hem wat te lenen gaat ie ook altijd dreigen met ik sloop je xbox en alles.
    Hoewel ie weinig kans heeft om dat ook echt te doen ik ben namelijk 17 en hij is 11 dus op kracht kan ik hem makkelijk de baas.
    Ik probeer hem in dit soort gevallen hem zonder te slaan mijn kamer uit te krijgen door hem eruit te duwen.(ik moet natuurlijk wel denken aan het leeftijdsverschil)
    Maar ja aangezien jouw broer wat ouder is denk ik niet dat het je makkelijk gaat lukken om hem er zo uit te duwen.
    Een slot op je kamer lijkt me dan toch de beste optie daar zit ik voor op mijn kamer ook al een tijdje aan te denken.

Deel Deze Pagina