Forza Motosports

Discussie in 'Algemeen' gestart door letsbee, 11 mei 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Ga er maar van uit dat het in de richting van DTM2 gaat.Zelf nog realistischer als je mensen mag geloven die het al gespeeld hebben
     
  2. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    hey people volgende week vrijdag in gamekings een special over race games met forza 8) 8) 8) dus kijken :{
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ingame trailers zijn er al hoor :) Even downloaden en je zult zien dat het er niet op lijkt dat ie net zo aanvoelt als PGR(2)/Burn out 3. Het wordt een simulatie dus besturing zal wel realistisch zijn.
     
  4. player

    player fly like a chicken

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is één vd laatste car lijsten (weet niet zeker) :

    Corvette Z06 - Corvette Z06
    NSX - Acura NSX 97
    Focus SVT - Ford Focus
    #1 Infineon R8 - #1 Audi R8
    Corvette Stingray 427 - 1967 Stingray
    Impreza WRX Sti - Subaru STi
    RX-7 Turbo - RX-7 Gen 3
    Civic Type-R - Civic Type-R
    575M Maranello - Ferrari 575M
    Integra Type-R - Acura Integra
    RSX Type-S - Acura RSX
    300SL Gullwing Coupe - 1954 300SL
    #11 D2 CLK-GTR - #11 CLK-GTR
    Supra Twin Turbo - Supra TT
    Celica GT-S - Celica GT-S
    911 Carrera RS - 1973 911 RS
    Lancer Evolution VIII GSR - EVO VIII GSR
    S4 - Audi S4
    TT Coupe 3.2 Quattro - Audi TT
    VX220 Turbo - Vauxhall VX220
    Golf R32 - VW Golf R32
    Corrado SLC - VW Corrado
    SC430 - Lexus SC430
    Viper GTS ACR - Viper GTS ACR
    Eclipse GSX - Eclipse GSX
    206 Gti 180 - Peugeot 206
    360 Modena F1 - Ferrari 360 F1
    350Z Track - Nissan 350Z
    Miata MX-5 1.8i Sport - Mazda Miata
    AE86 Sprinter Trueno GT Apex - AE86 GT Apex
    Prelude Type SH - Honda Prelude
    RX-8 - Mazda RX-8
    MR2 Turbo T-Bar - MR2 Mark II
    250 GTO - 1964 250 GTO
    Cobra 427 SC - 1967 Cobra
    #8 LMP-02 - #8 LMP-02
    Enzo - Ferrari Enzo
    F50 - Ferrari F50
    GT40 MK II - 1966 GT40
    XJ220 - Jaguar XJ220
    CC8S - Koenigsegg CC
    #32 R390 GT1 - #32 R390 GT1
    #27 GT-ONE TS020 - #27 TS020
    Zonda C12 - Pagani Zonda
    Civic Si Coupe - Civic Si Coupe
    3000GT VR-4 - 3000GT VR-4
    Series 1 - Shelby Series 1
    Tiburon GT - Hyundai Tiburon
    New Beetle Turbo S - New Beetle
    Protégé MAZDASPEED - Mazda Protégé
    G35 Coupe - Infiniti G35
    Tuscan S - TVR Tuscan S
    Civic Del Sol VTEC - Civic Del Sol
    Eclipse GTS - Eclipse GTS
    SRT4 - Dodge SRT4
    Accord Coupe EX - Honda Accord
    3.2 CL Type-S - Acura 3.2 CL
    S4 Biturbo - Audi S4 Biturbo
    512TR - Ferrari 512TR
    C32 AMG Sports Coupe - Mercedes C32
    Jetta GLX VR6 - VW Jetta
    959 - Porsche 959
    Stealth R/T Turbo - Dodge Stealth
    Challenger R/T Hemi - 1970 Challenger
    Camry Solara - Toyota Camry
    Camaro SS - Camaro SS
    288 GTO - Ferrari 288 GTO
    F40 - Ferrari F40
    Viper SRT10 - Viper SRT10
    #15 V12 LMR - #15 V12 LMR
    #21 SpA Ferrari SEFAC 330 P4 - #21 330 P4
    911 GT3 - Porsche 911 GT3
    Carrera GT - Carrera GT
    #26 911 GT1-98 - #26 911 GT1-98
    550 Spyder - 1955 550 Spyder
    Datsun 240 ZX - 1972 240ZX
    2000GT - 1969 2000GT
    Stratos HF Stradale - 1974 Stratos
    Elise 111S - Lotus Elise 111
    Impreza 22B Sti - Subaru 22B
    Vanquish - Vanquish
    E-type S1 - 1961 E-type
    IS300 - Lexus IS300
    300ZX Twin Turbo Version R - Nissan 300ZX
    Altima 3.5 SE - Nissan Altima
    911 Turbo - Porsche 911 T
    Silvia Spec-R - Silvia S15
    944 Turbo - Porsche 944
    S2000 - Honda S2000
    Skyline GT-RV Spec II - Skyline R34
    Dino 246 GT - 1969 Dino 246GT
    #17 Rothmans 962 C - #17 962 C
    #3 Moretti Racing F333 SP - #3 F333 SP
    Esprit V8 - Lotus Esprit
    9-3 Viggen - Saab 9-3
    Cerbera Speed 12 - TVR Cerbera
    Mustang Boss 429 - 1970 Mustang
    GTO - Pontiac GTO
    S7 - Saleen S7
    Elan Sprint - 1972 Elan
    S60 R - Volvo S60 R
    Skyline GT-R - Skyline R32
    Civic Si - Civic Si Hatch
    3 Sport - Mazda 3
    Cooper-S - MINI Cooper-S
    #10 JML LMP01 EPP - #10 LMP01 EPP
    Mustang Cobra R - Mustang Cobra R
    GTO Hardtop - 1968 GTO
    Delta Integrale EVO - Lancia Delta
    355 F1 GTS - Ferrari 355
    MR2 Spyder - MR2 Spyder
    RS 6 - Audi RS6
    Regal GNX - Regal GNX
    911 GT2 - Porsche 911 GT2
    Camaro Z28 - 1969 Camaro Z28
    Continental GT - Continental GT
    Lancer Evolution VI GSR - EVO VI GSR
    CRX Si-R - CRX Si-R
    Boxster S - Boxster S
    Supra Turbo - Supra Mk III
    Corvette C6 - Corvette C6
    NSX - Acura NSX
    Talon TSi Turbo - Eagle Talon
    PT Cruiser GT Turbo - PT Cruiser
    612 Scaglietti - Ferrari 612
    FTO GP Version R - Mitsubishi FTO
    240 SX SE - Nissan 240SX
    SLR - Mercedes SLR
    RX-7 Turbo - RX-7 Gen 2
    CLK55 AMG Coupe - Mercedes CLK55
    CTS-V - CTS-V
    Esperante GTL - Esperante GTL
    Sport Clio V6 RS - Renault Clio V6
    Mustang GT - Mustang GT
    ME Four-Twelve - ME Four-Twelve
    #42 McLaren F1 GTR - #42 F1 GTR
    DB9 Coupe - DB9 Coupe
    Viper Competition Coupe - Viper Comp Cpe
    Cupra GT Prototype - SEAT Cupra GT
    Ford GT - Ford GT
    #7 Speed 8 - #7 Speed 8
    #5 OPC Team Phoenix Astra V8 - #5 Astra V8
    Exige - Lotus Exige
    CL65 AMG - Mercedes CL65
    #12 Risi Competizione F333SP - #12 F333 SP
    #41 Davidoff McLaren F1 GTR - #41 F1 GTR
    Skyline - Skyline V35
    Altezza RS200 - Toyota Altezza
    NSX-R - Honda NSX-R
    Mugen Integra Type-R - Mugen Integra
    #18 JGTC NSX - #18 JGTC NSX
    Lingenfelter 427 Corvette - Lingenfelter
    Speedster Turbo - Opel Speedster
    #8 JGTC NSX - #8 JGTC NSX
    #64 JGTC NSX - #64 JGTC NSX
    Hennessey Viper 800TT - Hennessey Viper
    Saleen Mustang S281 - Saleen S281
    MX-5 Miata Sport - Mazda MX-5
    Mine’s CP9A Lancer EVO VI - Mine’s EVO VI
    Celica 1.8 WT-I T Sport - Celica Sport
    #1 Champion S4 Comp - #1 S4 Comp
    F355 Challenge - Ferrari F355
    #23 Viper Competition Coupe - #23 Viper CC
    #22 Viper Competition Coupe - #22 Viper CC
    #10 Tiger Racing Mustang - #10 Mustang
    RX-8 Mazdaspeed - RX-8 Mazdaspeed
    #51 Team Oreca Viper GTS-R - #51 Viper GTS-R
    MR-S - Toyota MR-S
    Mugen Civic Type-R - Mugen Civic
    #53 Team Oreca Viper GTS-R - #53 Viper GTS-R
    #42 RealTime Racing NSX - #42 Acura NSX
    #1 Viper GTS-R - #1 Viper GTS
    #88 IMSA 550 Maranello - #88 550M
    Impreza 2.5RS Coupe - Subaru RS
    #2 IMSA S7R - #2 Saleen S7R
    Corvette Guldstrand Edition - Guldstrand
    #1 Champion RS 6 - #1 Audi RS 6
    #3 IMSA Corvette C5-R - #3 Corvette C5R
    Elise - Lotus Elise 135
    Tuscan R - TVR Tuscan R
    Lancer Evolution VI TME - EVO VI TME
    Integra Type-R - Integra Type-R
    Tom’s Z382 Soarer - Tom’s Z382
    #24 At-Speed S60 R - #24 S60 R
    Fairlady Twin Turbo - Nissan Z32
    #6 OPC Team Phoenix Astra V8 - #6 Astra V8
    Skyline GT-RV Spec II Nur - Skyline R34 Nur
    RX-7 Spirit R - RX-7 Spirit R
    Mine’s Skyline GT-R R34 - Mine’s R34
    #22 3R-Racing 911 GT3 Cup - #22 911 GT3 Cup
    Soarer 430SCV - Soarer 430SCV
    #77 JGTC Impreza - #77 Impreza
    #3 JGTC Z33 - #3 Z33
    #73 Corvette Z06 - #73 CorvetteZ06
    Fairlady - Nissan Z33
    Lancer Evolution VIII FQ-330 - EVO VIII FQ-330
    Tommy Kaira Impreza M20b - TommyKaira M20b
    Mugen S2000 - Mugen S2000
    Tom’s T020 MR2 - Tom’s T020
    #23 IMSA 911 GT3-RS - #23 911 GT3-RS
    #3 CLK-DTM - #3 CLK-DTM
    #17 IMSA Zonda GR - #17 Zonda GR
    #38 Champion R8 - #38 Audi R8
    #4 Johansson R8 - #4 Audi R8
    NSX-R - Honda NSX-R
    Tom’s W123 MR-S - Tom’s W123
    Mugen NSX - Mugen NSX
    #12 JGTC Skyline - #12 Skyline
    #36 JGTC Supra - #36 JGTC Supra
    Silvia - Silvia S14
    Shelby Mustang GT-500KR - 1968 GT-500KR
    #1 JGTC Supra - #1 JGTC Supra
    #23 JGTC Skyline - #23 Skyline
    #16 SCCA CTS-V - #16 CTS-V
    #43 M3-GTR - #43 M3-GTR
    #42 M3-GTR - #42 M3-GTR
    Challenge Stradale - Ferrari 360 CS
    AB Flug RX-7 - AB Flug RX-7
    AB Flug S900 Supra Turbo - AB Flug S900
    APR Performance Celica GTS - APR Celica
    Camaro SS Coupe - 1969 Camaro SS
    Integra Type-R - Integra Type-R
    INGS RX-7 - INGS RX-7
    Mine’s Skyline GT-R R32 - Mine’s R32
    RE-Amamiya RX-7 - RE-RX7
    Sparco Lancer Evolution VIII - Sparco EVO VIII
    Impreza WRX STi Spec-C - Subaru STi C
    Tommy Kaira Skyline GT-R R34 - TommyKaira R34
    VeilSide Supra Fortune 03 - VeilSide F03
    VeilSide Supra Fortune 99 - VeilSide F99
    VIS Racing Integra Type-R - VIS Integra
    Aerogear Integra Type-R - AerogearIntegra
    Border MR2 Turbo T-bar - Border MR2
    VIS Racing MR2 Turbo T-bar - VIS MR2
    Wings West Civic Type-R - WingsWest Civic
    #8 ABT TT-R - #8 ABT TT-R


    dit wordt een enorm spel!
    Heb de demo gespeeld bij vrienden en die was al beter dan DTM2 en deze demo was 9 mnden jaar oud!
    Dat beloofd wat!
     
  5. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    w00t, de meest masterlijke auto's komen in het spel voor, echt van allerlei soorten. 'Gewone' Auto's, Streetrace auto's, supercars, classics.

    Een spel waar de Koenigsegg, Saleen S7 en Maranello gezamelijk inzitten is al Nr.1, dan de rest nog...
     
  6. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    PPFFFF dat zijn er veel. Ik heb net de preview van Gammo gezien, die schade is mooi 8). De lak gaat eraf als je ergens tegen aan rijd :eek:. En het is mooooi ! Ik denk dat ik NFSU2 maar terug breng :)
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Kut Gammo ivm Kerst gemist, moet ik maar op dinsdag de herhaling gaan kijken:)

    Qua wagen zit het wel goed wat mij betreft maar waar ik mij meer zorgen over maak zijn de circuits.Er zijn heel veel fictive circuits (dus bedacht door de makers) en weinig echte racetracks. Dit moet nartuurlijk geen nadeel te wezen als de circuits goed bedacht zijn maar ik vind het zelf leuker om over echte circuits te racen. Wat me ook opvalt als ik de circuit lijst op de officiele site bekijk is dat er veel circuits zijn waar je gewoon van A naar B moet rijden ipv rondjes rijden. Hier houd ik dus helemaal niet van (mov spellen als NFSU).

    Maar ach, als het racen zo goed wordt dat hij bij Grand Turismo in de buurt komt koop ik hem wel, en als dat niet zo is koop ik hem ook wel 8)

    Ben gewoon een race-gek wat dat betreft :)
     
  8. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke modes zitten erin? De Enduro races uit GT2 waren meesterlijk om samen met een vriend te rijden :9 Steeds omwisselen van bestuurder, grote bak chips enzo :D
     
  9. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb net wat in-game filmpjes bekeken (op IGN). Ik ben bang dat deze "simulator" het zelfde probleem gaat krijgen als PGR en PGR2: de "cockpit view" zit veel te laag; de game lijkt daarmee sneller, maar je kunt niet goed door de auto voor je kijken wanneer je er kort achter zit (en dat komt nog wel eens voor tijdens een race).
    Voorbeeld: in forza_corvette_2 movie wordt in de "corkscrew" van Laguna Seca een Ferrari aangetikt; vanuit de "cockpit view" kijk je dan recht tegen de achterlichten van de Ferrari aan in plaats van tegen de achteruit.

    DTM2 doet dit wel goed, evenals GT3.

    William
     
  10. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je wel gelijk in. Wat tof was aan DTM2 was idd de cockpit view waarin je ook echt het dashboard en de ruiten met zonwering zag. Misschien komt dat er nog wel in, want die ingame filmpjes die je ziet op IGN zijn van een demo van 9 maanden oud. Dus ze hebben behoorlijk wat tijd om dat te veranderen. Ik ben echter bang dat ze daar geen trek in hebben.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Je hebt in pgr toch ook 2 vershillende "cockpit views" Mischien hier ook wel. Darbij komt nog dat je met de camera recht tegen de ferari aanrijd dus zou het helemaal geen "cockpit view" kunnen zijn aangezien je nog een hele neus voor je zou moeten hebben in de "cockpit view". Het zou eerder een "bumper view" ofzo zijn waarin ze momenteel rijden.
     
  12. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Die bumperview, om geertbargeman's woorden maar ff te gebruiken, lijkt me wat irritant rijden omdat je bij de kleinste oneffenheid of heuveling in de baan gelijk minder ziet. Daarom zou ik liever in de cockpit view rijden waarin je het dashboard en het stuur ziet.
     
  13. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies mijn probleem: die twee cockpit views in PGR (1 en 2) zijn beide te laag. Mijn ogen zitten niet ter hoogte van de ruitewisserbladen als ik rijd.

    Rallisport Challenge (1 en 2) doen 't gelukkig ook goed.
     
  14. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar zoals geert dat zegt, het zijn bumpercams, geen cockpit views. Cockpitviews zitten er gewoon niet in helaas..
    Een cockpitview zoals DTM, of Colin Mcrae, dat zou echt goed zijn. Hoewel ik zelf toch meestal gewoon de camera achter de auto gebruik, is het gewoon vet om echt achter het stuur te "zitten"
     
  15. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Yep, cockpitviews zijn wel vet, maar ik gebruik ook het liefst een camera die een stukje achter de wagen staat. Ik denk dat dat soort views mij ook het beste liggen bij een spel als Forza Motosport.
     
  16. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor het racen is een perspectief achter de wagen het fijnste, zo kun je je wagen ook dus het best zien waar het toch ook om gaat maar voor het echte race gevoel: in de auto met het stuur en het dashboard enzo, das gewoon keivet.
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Cockpit views zijn gewoon vet. Je hebt zo echt het gevoel dat je de auto zelf bestuurt, dat je er ín zit. Het moet wel een cockpit view zijn als in DTM2 of RalliSport Challenge. Dat je er één op de motorkap, en één hebt waarbij je dashboard ziet. Jammer dat het misschien niet in Forza zit, maar dit is voor mij geen reden om het spel niet te kopen. Hebben jullie trouwens niet opgemerkt dat in de in-game filmpjes van Forza, de auto's er een beetje smal en klein uitzien (camera áchter auto). De wagen staat verder van de camera dan bijvoorbeeld in Gotham of DTM2. Weet iemand trouwens of dat als je een bocht maakt, dat je de auto dan heel erg ziet meedraaien (Rallisport), of dat de camera achter de auto blijft staan (Gotham). Ik weet het, het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.
     
  18. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het meer a la gotham, het draaien.
     
  19. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Ow dat is mooi!! Dat dus als je auto slipt, dat je dan niet de zijkant van de auto te zien krijgt, maar dat de camera dus netjes achter de auto blijft.
     
  20. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    als je echt een spin maakt zie je ff de zijkant maar dan gaat de camara er weer achter

    /edit: het is iig goed uitgebalanceerd, niet die schommelende camera van RSC
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina