Werken in de gamesindustrie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Exige, 2 sep 2004.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hoe meer je schrijft, hoe beter je wordt, dat is een feit dat zeker is.
    En als je later je eerste stukjes terug leest en je moet ermee glimlachen omdat je nu er een andere kijk op hebt en op dit moment zelf dat stukje op een andere manier zou schrijven is het beste bewijs dat je op dat gebied een evolutie hebt doorgemaakt, want anders zou je dat zelf niet zien.
    Dit is nu juist het mooie aan schrijven , je kan er op elk moment dat je wil
    je eigen vooruitgang op dit gebied uit aflezen.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hoe meer je schrijft, hoe beter je wordt gaat denk ik niet helemaal op.Sommige mensne hebben talent om op een bepaalde manier te schrijven. Anderen zullen nooit leren schrijven. Zelf heb ik voor allerlei gelegenheid columns geschreven, maar ik vind oude stukjes niet beter dan nieuwe stukjes. Ik denk dat het bij reviews anders is, vele beginennde reviewers komen eerst met veel teveel informatie aanzetten en filteren de zaken nog niet zo goed, later kunnen mensen vaak beter zien of iets relevant is of niet.
     
  3. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm is er hier alleen belangstelling voor journalistiek? Ik zou zelf graag de games bizz in willen in een creatieve functie, bijvoorbeeld als ontwerper of concept art tekenaar of iets in die geest.
     
  4. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Ontwerpen van levels, characters lijkt me ook vet maar dan moet ik wel een basis hebben anders duurt het een eeuwigheid voordat ik iets kan verzinnen.
     
  5. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag me af of je daarvoor wel in Nederland moet zijn..
    Ten eerste omdat playlogic hier de grootste is. Niet erg nationalistisch van me maar playlogic staat nog niet echt op de kaart met hun Alpha Black Zero...
    En de gamesbizz moet hartstikke kut zijn om in te werken aangezien je je de hele dag met spellen bezighoudt.
    Als je je de hele dag met iets bezig MOET houden vindt je het vast niet meer zo leuk..
     
  6. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    In deze draad staat een berichte van Sargeant Swift (van vandaag) waar ik wel ff op wil reageren. Het gaat over een opleiding tot gamesdeveloper op de NHTV.

    Ik woon in Breda en studeer aan de NHTV (bijna afgestudeerd), ik hoorde al een paar maanden geleden van die mogelijke opleiding en was natuurlijk zeer geintresseerd. Ik heb dan ook een beetje rondgevraagd op de NHTV, maar het was puur een inventarisatie of er animo was in NL voor zo een opleiding en om even te kijken wat er allemaal nodig was om zo een (HBO) opleiding op te starten. De conclusie van dit alles was het nog te vroeg is voor zo een opleiding, dus het is zeer onwaarschijnlijk dat deze opleiding binnen een aantal jaar zal opstarten. Jammer, want ik had er misschien wel een leuk baantje voor mijzelf in kunnen zien :+
     
  7. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Je moet klein beginnen. Ik begon 3 jaar gelden bij een heel klein websitje. En nu wordt ik aan veel kanten gevraagd om previews en reviews te schrijven. Het liefste zou ik voor XBW willen uitkomen, maar dat komt (hoop ik) ooit nog.
     
  8. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow echt vette tread maar het lijkt me niks voor mij om later mezelf op te richten.
     
  9. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamen vind ik wel leuk, maar ik zou echt niet willen werken in de branche. Als ik op verhalen af ga uit die industrie....

    Ach, ik begin volgend jaar met m'n opleiding Aardrijkskundeleraar (2e graads :mad: ). Ik zie nog wel...
     
  10. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Over wat voor verhalen heb je het dan?

    (En als ik mocht kiezen... zou aardrijkskunde-leraar me ook niet ideaal lijken ;))
     
  11. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.livejournal.com/users/ea_spouse/274.html

    Ach ik wil graag sociale geografie studeren, maar als je op de Havo zit moet je toch een alternatieve route kiezen. Zucht, zat ik nog maar op het vwo.
     
  12. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Tsja dan zijn er 2 vragen die in me opkomen:

    1 - Is EA nou echt de uitgever waar je sowieso voor zou willen werken?
    2 - Waarom schrijft hij dit? Laat de Arbo er op los, als het echt zo erg is.
    edit:
    (naar aanleiding van de reacties)
    3 - Als je een contract tekent waarin staat dat je alle tijd in je baan zal steken die je hebt (ook in het weekend), zonder dat erbij staat wat de vergoeding ervoor is ben je gewoon een sukkel. :+
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  13. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de tekst een beetje leest weet je dat het de vrouw van de man is die het heeft geschreven. En het is redelijk wijdverbreid deze toestanden, als ik het zo lees.

    Zelf dacht ik altijd dat EA altijd goede werkomstandigheden had, maar dat valt dus ook vies tegen. (afgaande op de reacties). Misschien was hij wel een sukkel, maar het is take it or leave it.
     
  14. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Je draait een beetje om de hete brij heen. Al is het wijdverbreid, dan nog kan je de arbo eropaf sturen. Als je denkt dat EA goede werkomstandigheden heeft, en je krijgt zo'n contract voor je neus dan is er maar 1 simpele oplossing: leave it! Dan kan je daarna gaan zeuren, maar je hebt zelf dat contract getekend.

    En wat voor mij het belangrijkste argument zou zijn: EA is nou niet echt een label waar warmte vanaf straalt. (Denk alleen maar aan de ellenlange sport-reeksen die in het artikel ook al genoemd worden.) Dit zou voor mij al een reden zijn om m'n passie voor games niet aan zo'n bedrijf toe te vertrouwen.
     
  15. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ja, ik denk dat veel werknemers ook geen keus hebben. Ze werken vaak bij een kleine gamestudio die dan wordt overgekocht en dan kan je wel zeggen: nee ik neem de baan niet, want ik vind jullie sportgames bagger en jullie Dinorun door de industrie fout, je moet toch eten hebben. Het is niet dat er veel te kiezen valt.

    Over de ARBO zou ik het niet weten. Snap ik ook niet helemaal, maar ik denk toch dat er problemen zijn in die industrie.
     
  16. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Om maar is even een oude draad omhoog te trappen. :+

    Heb me zojuist ingeschreven bij de Hoge Kunstschool Utrecht, bij de opleiding BAT Game Design en Development. Krijg binnenkort een opdracht thuis gestuurd, 1 van de toelatings eisen. Hopen dat het niet te moeilijk is. Las wel dat maar weinig mensen worden toegelaten wat ik enigzins jammer vind, maar ach niet geschoten is altijd mis.
    Weet iemand iets meer over deze opleiding trouwens (die bijv de toelatingsprocedure al is heeft doorlopen), of over de soortgelijke opleiding in Breda? Ik hoorde dat de opleiding in Breda iets minder hoog staat aangeschreven dus dat is mijn 2e keus om te "solliciteren".
     
  17. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te zien dat de gaming industrie steeds serieuzer genomen wordt door niet gamers. Waarom zou er anders een opleiding zijn die "game design" heet. Ik weet geen antwoorden op je vragen Orcrist, maar wens je alvast veel succes met je 'sollicitatie(s)'. :)
     
  18. Coolie

    Coolie Zeer Zeker Onwetend

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    enige wat ik weet is dat ik vanaf 23 jan Stage loop bij Futurezone 3 en ik gewoon 10 weken lang met games om kan gaan inplaats van mijn vorige stage waar ik steeds oude dametjes moest helpen bij de AH
     
  19. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben altijd opzoek naar een baan in de gamesindustrie, ik ben op dit moment aan het afstuderen (communicatie) en hierna zal ik flink opzoek gaan naar een baan in deze branche... of het gaat lukken is een 2e maar ik ga het in ieder geval wel proberen!
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Een hoop geblaat van mezelf waar niemand in geinteresseerd is :+
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2006

Deel Deze Pagina