Wie heeft er gister Donnie Darko gekeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JDA, 4 jan 2005.

1. JDA

JDA Guest

Kvond t echt een vage film. Snapte er op t eind echt geen ene reet van :confused:

2. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb hem gekeken, vond het een topfilm. Op zich was het wel te snappen hoor>

3. JDA

JDA Guest

Kan je dan misschien het einde uitleggen, vanaf het moment dat hij die jongen doodschoot met het bunny pak aan...

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    hier vind je een uitgebreide Donnie Darko FAQ, waar zo'n beetje alles wordt uitgelegd. Let op: wel met spoilers!

Gisteren voor het eerst gezien, vond het ook een topfilm. Übervaag, dat wel, maar alles klopt wel. Er staat overigens ook veel open voor eigen interpretatie (vooral het einde), en er zitten regelmatig momenten in dat je denkt "What the....", maar vind het wel een erg coole film :)

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeehm, als je dat allemaal wil gaan uitleggen, dan ben je nog wel ff bezig. Als je nou gewoon die film nog eens opnieuw gaat kijken, wellicht dat je hem dan beter begrijpt.
    Tip 1: check ook hun website www.donniedarko.com, aanrader!
    Tip 2: stel dit soort vragen voortaan hier

6. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    die website is echt heerlijk vaag gewoon.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    f*ck.Ik wou DD gisteren ook kijken maar ik ben het helemaal vergeten:mad: Moet hem maar een keer huren

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Kut! Ook gemist! :mad:

9. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Goeie film, beetje lullig
    dat ie toch die jet engine op bezoek kreeg op het eind

10. FallenOne

FallenOne stoner!@!

Leuk Bevonden:
    0
    Echt een goeie vage film . Heb hem zelf al een jaar op dvd echt een aanrader.

11. JDA

JDA Guest

ja maar van die engine. Waarom :confused:

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25

Dat heeft te maken met The Tangent Universe (een zijspoor van onze huidige tijdlijn zeg maar), en het ineenvallen van de kosmos als een object uit de Tangent Universe in deze dimensie terechtkomt. In dit geval is dat object de vliegtuigmotor uit de toekomst. Donnie krijgt de kans, met behulp van Frank het konijn om de kosmos te redden door het object terug te plaatsen in de Tangent Universe.

Erg ingewikkeld verhaal, en ook totaal niet boeiend als je het zo leest, maar als je echt wilt weten wat het idee erachter is, moet je die FAQ die ik gaf eens doorlezen, en ook eens kijken op www.donniedarko.com. In die FAQ staat ook een link naar een site waar je de bestaande pagina's van The Philosophy of Time Trafel kunt lezen, waar je ook een stuk wijzer van wordt :)

13. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb t begin gemist, denk dat ik daarom het eind niet helemaal snapte.
    Wel een erg vette film, en ook lekker vaag :)

14. JDA

JDA Guest

Kwas trouwens best wel knetter toen ik em ging kijken. Dan is dat konijn tering eng in t begin!

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bekijk de website en vraag je af waarom er wordt in de film gevraagd waarom Donnie "Donnie Darko" heet. Het klinkt namelijk als de naam van een superheld... Met dit gegeven kun je de film ook beter begrijpen

16. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ken heel die film nog niet eens. Toch maar eens in de gaten houden.
    Jammer dat deze tread niet eerder is aan gemaakt.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, deze film is al zoveel aangehaald in zoveel verschillende threads. In elke film-gerelateerde thread word ie minimaal een aantal keren genoemd, alsmede in andere threads

18. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik ben niet zo'n tread zoeker. :D En als ik nooit iets van die film gehoord heb dan is het zoeken in een hooiberg.

19. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het een best vaag film en toch klopt het
    maar ik vond het zekr wel de moeite waard...:)

20. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de film gisteren niet gezien, maar ik heb de film wel een andere keer gezien. Donnie Darko is een goede cult-film.

Deel Deze Pagina