1. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik heb het hele draadje doorgelezen en er vielen toch wel een paar dingen op...
    Iedereen die niet geeft moet dat zelf weten (ikzelf denk ook niet dat ik iets geef), maar de redenen die sommige geven kunnen echt niet. Het is al door een aantal mensen gezegd, maar zeggen dat je het hier ook heel slecht hebt, slaat werkelijk nergens op. Iedereen die hier in Nederland leeft heeft het op dit moment beter als de mensen die daar getroffen zijn. Hoe kan iemand zeggen die internet heeft, een computer en een uitkering dat hij het slechter heeft of ook slecht... da kan toch niet waar zijn....
    Ik geef hoogwaarschijnlijk niets, niet omdat ik het niet kan missen, niet omdat ik niet met die mensen mee leef. Ik leef wel degelijk mee met die mensen, en ik vind het echt heel erg wat er gebeurd is. Het is alleen zo dat ik op dit moment niet zeker ben of het goed terecht komt. Bovendien vind ik ook dat die landen zelf er ook heel veel aan kunnen doen, tuurlijk zijn het hele arme landen. Maar met buitenlandse hulp moeten ze een heel eind komen. Bedebkk wel dat er ook landen zijn getroffen die ook zelf gewoon dingen op kunnen lossen, zoals thailand en indonesie zijn echt niet allerarmst hoor...

    En over die tv acties etc die vind ik absoluut te opdringerig, wel zeggen u hoeft niet te geven, maar wel met zo`n ondertoon dat je eigenlijk een eikel bent als je niets geeft... en dat vind ik persoonlijk gewoon niet netjes...
     
  2. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben in Thailand geweest en ik kan je vertellen dat de mensen daar armer zijn dan je denkt. Sommige mensen leven daar op de vuilnisbelt, zoekend naar plastic en papier om in te leveren bij recyclingbedrijven voor een paar cent.

    Ik heb mensen gezien die expres hun baby's verminken zodat ze zieliger lijken en dan makkelijker kunnen bedelen. Er zijn kinderen die op straat slapen. Er zijn kinderen die geen kleren hebben of alleen maar een t-shirtje. Er zijn mensen die een ledemaat hebben afgehakt zodat ze hulpelozer lijken en makkelijker kunnen bedelen. Ik heb bedelende mensen over de grond zien kruipen, hij had geen voeten meer door de landmijnen daar, er is natuurlijk geen geld voor een rolstoel.

    De opa van mijn vriendin was ook mee, hij had een elektrische rolstoel mee, alle mensen keken hem vreemd aan omdat daar zoiets gewoon niet bestaat.

    En dan gebeurt er ook nog eens zo'n ramp.

    Ik vind ook dat we hier in Nederland moeten beseffen hoe goed we het eigenlijk hebben, alledaagse dingen zoals schoon water, een warme bed, elke dag eten, elke dag schone kleren... dan maar niet te spreken over alle luxe dingen. De mensen die zeggen dat het in Nederland zo slecht is... wees dankbaar voor alles wat je hebt, ook al is het niet veel in je eigen ogen, bekijk het eens door hun ogen wat jij hebt en hoeveel ze er voor over zouden hebben om nu in jouw schoenen te staan.
     
  3. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederland is meer dan politiek alleen, en weglopen is inderdaad wel een hele goede oplossing voor het probleem dat kabinet Balken(ell)ende heet, bij de volgende verkiezingen weer een nieuwe ronde. En nog een keer: probeer je nou weer mijn mening/kijk op de realitieit bij te draaien, het is niet verplicht om geboeid te zijn door de voorvallen in Azie.

    Nog ff een ding 'off topic': da-Z Forum's zijn er om meningen te geven en om te discussieren niet om mensen persoonlijk aan te vallen en dit komt aardig dicht bij met sommige posts van jou.
     
  4. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok heb ik dat verkeerd begrepen van je, my bad

    Dit zie je verkeerd, ik zeg niet dat Azie geen geld nodig heeft alleen wil ik zeggen dat wij: Nederland het geld ook gewoon goed kunnen gebruiken zeker met al die bezuinigingen.
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    :confused:
    Eeeh...als je het niet bevalt dat mensen je mening bekritiseren, wat doe je dan op een forum? Een forum is plek waar mensen ideeen uitwisselen op een nette manier. De opmerking van persoonlijke aanvallen slaat nergens op, ik geef argumenten en geen scheldkanonnades :{
     
  6. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal heel eerlijk zijn ik geef niet omdat ik een luie donder ben die gewoon geen zin heeft om iets te geven. Als ik iets zou geven zou ik resultaat willen zien, ik wil zien wat mijn geld oplevert en misschien als ik later wat meer geld heb dan zou ikw aarschijnlijk wel wat storten, maar nu wil ik gewoon kleding, games etc. kunnen kopen.
     
  7. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0

    iemand persoonlijk aanvallen gaat niet perse via schelden, je verteld ALF werk te gaan zoeken dit vind ik er toch wel op lijken, wat heb jij daar in godsnaam mee te maken, precies niks. Prima dat je mn mening bekritiseerd ik doe het andersom ook maar ik probeer jou mening niet te veranderen, ik ken iemand anders die dit wel heeft geprobeerd (*kuch* da-Z- *kuch*)
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    -zucht-
    Het hele idee van discussieren is om iemand te overtuigen. Of je dat nu doet of niet moet je zelf weten. Informatie uitwisseling is essentieel daarin, evenals opinies weergeven. Dat daarbij je soms dingen leest die je niet bevalt..duh.... Mij bevalt het niet wat jij opschrijft, dus dan geef ik dat aan. Mag jij daar vervolgens weer op reageren. En ALF ook. Maarre, alvorens de hele etiquette van het discussieren uit te leggen stel ik voor dat we weer ontopic gaan en het gaan hebben waarom mensen wel/geen geld doneren. Dat is heel wat interessanter
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok kappen hiermee, FR@ er is geen reden om Da-Z- persoonlijk aan te vallen, hij geeft zijn mening op een nette manier en dan moett jij niet beginnen hem persoonlijk aan te vallen, we gaan nu weer gewoon on-topic.
     
  10. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand intimideren vind ik iets anders dan discussieren daarom stapte ik ff van t topic af.

    Mij stoort het dus dat de Overheid (lees balkenende En bos) het volk vandaag ivm de landelijke actie weer oproept om geld te storten, en dit terwijl het volk (niet ik dus) al veel meer heeft gegeven dan de overheid zelf, beetje vreemd vind je niet (retorische vraag). En jij steunt dit beleid scheinbaar, leuk hoor uitgekleed worden door de personen die juist beter zouden moeten weten.
     
  11. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hem persoonlijk aanvallen, heb je deze thread doorgelezen?? ik geef mijn mening (net als ALF) en ik val hem niet aan, hij probeert mijn mening te veranderen niet andersom, ik wijs hem er alleen op dat sommige uitspraken van hem mij een beetje erg persoonlijk overkomen.

    Doordat da-Z- zo veel heft aan het doneren en mij heeft proberen te overtuigen heeft dit een averechts effect (voor hem) uitgewerkt, ik weet nu zeker dat ik niks stort. En ja het geld kan ik zelf beter gebruiken is niet verboden geloof ik.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  12. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit gaat over hoeveel je hebt gestort, je hebt het gezegd en Da-Z- ook, dus ik snap niet dat je nog steeds doorgaat :{
    Stop daar dan ook mee. Hierna wil ik iemand anders zien reageren.
     
  13. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, discussie beeindigd, ik weet hoe jullie erover denken, jullie weten hoe ik erover denk en hier houden we het bij, ook al zijn we het niet met elkaar eens, PUNT, einde.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mijn weblog staat nu ook op "wit"
     
  15. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Same here :)
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Begin een beetje gehersenspoeld te raken door giro 555. Overal 555, wat je ziet of hoort, 555. Tuurlijk het is erg, maar medeleven moet uit je zelf komen en niet omdat iemand zegt dat je nu 3 minuten stil moet zijn. Heb het niet zo op die minuut stilte-gedoe. Ik denk 100x per dag: "damn, blij dat ik hier woon, damn, wat erg" en dan moet ik woensdagmiddag om 12 uur 3 minuten stilstaan om er nog even over na te denken (alsof we dat anders niet doen), waarna ik weer een waam van 555 over me heen krijg op tv, radio, in krant et cetera.
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    En mag ik vragen wat je daaraan hebt? Alsof je die mensen ermee helpt.
    Mijn sites blijven gewoon online.
     
  18. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    wat houdt dat in BTW. mijn weblog staat op "wit" ?
     
  19. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    respect
     
  20. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha
     

Deel Deze Pagina