1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af of dat er ook XBW'ers zijn die dit jaar op kamers gaan. Ik zelf wel want ik ga na m'n examens naar Maastricht.

    Probleem is alleen wel dat ik geen idee heb hoe hoog de kosten zullen uitvallen en hoe ik het allemaal moet regelen. Hebben jullie hier ervaring mee? Waar zou ik aan moeten denken als ik op kamers ga?

    Kortom hoe pakken jullie het aan en hebben jullie nog tips?
     
  2. PureMaximus

    PureMaximus Guest

    zorg dat je geen vriendin meeneemt. (zegt me vader naast me):p kweed ook nie waarom.
     
  3. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga na mijn xamens naar Leeuwarden, maar ik weet ook nog niet zeker of ik op kamers ga, want ik kan ook gewoon met de trein dusss...ik zou ook wel graag wat tips of adviesen willen horen
     
  4. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa was ik ook niet van plan :) ( @ Puremaximus)
     
  5. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Neem hier eens een kijkje. Een site speciaal voor kamers en gericht op studenten.

    Staat ook goede algemene info enzo.

    En inderdaad een slimme pa, eerst op eigen benen staan. Daarna kan je je hele leven nog samenwonen!
     
  6. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar eindelijk ook klaar met de middelbare (of het moet goed fout lopen) dan ga ik dus ook op kamers. Waarschijnlijk naar Breda, ik en een aantal vrienden gaan een appartement huren en dan lekker studentje spelen :D Hebben al aantal afspraken lopen dus dat komt wel goed. Hier kijk ik in 2005 het meeste naar uit !
     
  7. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    ik woon nu sinds 3 weken op kamers in Leiden. Daarvoor heb ik echt 3 maanden rondgezworven bij jaargenoten en studentenhuizen, om steeds paar nachtjes te logeren. (vooral na Feesten en Borrels) En nu dus op eigen kamer in Studentenhuis.

    Er zijn altijd wel dingen die je aan het begin niet doorhebt, en wat je onderschat. Ik mis het heel erg dat me ouders niet voor me koken, en mijn kamer schoonmaken. Ook mis ik dingen zoals : Eten in huis en verantwoordelijk naar bed gaan (vooral in studentenhuis, ben je al snel tot laat wakker)....
    Kook spullen meenemen, gewoon standaard dingetjes.

    De kosten , ik ga er vanuit dat je als arme student (zoals ik ook beetje leef, op Bier en feest uitgiften na). dat je 110 euro per maand aan eten/drinken etc. uitgeeft. en ongeveer 230 aan huur van kamer (dus eigenlijk de Stufi). en ongeveer rekenen op 30 euro variabel (kleine dingen die altijd toch gebeuren/uitgiften).

    Je hebt dan ook nog jaarlijkse uitgiften zoals lidmaatschappen bij Studievereniging (voor boekenkorting e.d.) en Studentenvereniging etc.
    Jaarlijkse kosten hangen er heel wat vanaf, ga ervanuit 200-275 Euro per jaar.
    Mijn schoolboeken worden betaald door mijn ouders , wat heel veel scheelt in het leven. Hoop dat je je ouders je Boekengeld en studie laat/kan laten financieren.


    In totaal dus ongeveer : Kamer huur, eten/leven, variabel : 370 - 400 euro per maand.

    Hoop dat iets meer info heb gegeven.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  8. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Breda is voor mij 6 kilometer verder dus k denk niet dak op kamers ga :p
     
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ga ook niet op kamers, gewoon paar jaar w8en totdat ik gewoon metteen eigen huis kan kopen :D
     
  10. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inmiddelsa van kamers af al 2 jaar, maar bij mij op school hadden ze een lijst met adressen. Vraag daar naar op je toekomstige school, want je moet er snel bij zijn wil je een kamer gaan huren.
     
  11. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    ik hoef volgend jaar waarschijnlijk maar half uurtje in trein te zitten. Dus wacht eerst even het eerste jaar af hoe dat gaat
     
  12. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef niet op kamers, die 20 minuten met de trein is niks en dan 10 minuten lopen. Ach nee.
     
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Jongens, laten we dit een thread houden waar je ervaringen over op kamers wonen kunt uitwisselen. Laten weten dat je niet op kamers zit of gaat, daar heeft niemand wat aan, laten we deze topic daar dan niet mee volposten.
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ga ook als ik slaag volgend jaar op kamers in Delft. Aan de ene kant heel veel zin in, aan de andere kant ook totaal niet.. Vrees dat mijn game en tv leven enorm onder het studeren gaat leiden. :mad:
     
  15. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Ocrist, ik kom wel een keer langs als je in Delft bent... :p (vanaf mijn school >> TU = 10 minuten fietsen ofzo)
     
  16. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet nog 1 jaar( zit nu in 5vwo) hiernaar voordat ik naar de uni kan. Maar was ook vanplan om naar maastricht op kamers te gaan. X-beliver wat ga je studeren?
    en in de folder van de unimaas staat ook dat studenten verenigingen ook kamers voor hun leden hebben(of te huur weten) verder is er in maastricht niet zo'n groot kamer tekort. kijk eens op www.kamernet.nl voor kamers, staan er genoeg op. Verder staan op www.scholieren.com ook veel threads over op kamers gaan.
     
  17. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga Economics studeren. Eerst wilde ik International Business doen, maar studie lijkt me iets te massaal. Ik me btw ook net ingeschreven op www.kamerburo.net, baat het niet schaadt het niet toch? :p
     
  18. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ontmoedigd me alleen meer voor mijn toekomst :9 Ik kan nu al geen verantwoordelijkheden dragen |:-
     
  19. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    kosten van op kamers zitten:
    nerd: 400 euro of minder
    normaal: 650
    koning: minimaal 1000
    kosten per maand uiteraard.
     
  20. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Is dat inclusief of exclusief de kamer en al die andere studiekosten zoals boeken etc? Ik zoek momenteel een kamer in Utrecht waar het best lastig is(als iemand wat heeft O-) laat het weten) en dan ben je voor 10m2 toch wel meer dan 250 euro kwijt en dan is 400 euro echt minimaal, dan kan je als Nerd niet eens je maandelijks PC upgrade kopen.
     

Deel Deze Pagina