Actie "Gelijk oversteken"

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Game Error, 11 jan 2005.

  1. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het één grote onzin, want wordt het er werkelijk veiliger door? En trouwens zo onveilig is het niet in Nederland. Dat praat de regering en de mensen elkaar alleen maar aan.
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    geldklopperij is het, wat veranderd er nou in 5 jaar tijd. Nix toch behalve je foto. tis gewoon om ervoor te zorgen dat ze vaste inkomsten hebben elke vijf jaar. :mad::mad::mad:
     
  3. Un Über männer

    Un Über männer Registered User

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Er mag niet willekeurig naar een identiteitskaart worden gevraagd. Er moeten een geldige reden voor zijn zoals bijv. het verstoren van de openbare orde. Pas als er een strafbaar feit wordt gepleegd mag er door een agent om gevraagd worden.
     
  4. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Kinderachtige actie hoor...
     
  5. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.justitie.nl/themas/meer/...ndex.asp?ComponentID=46346&SourcePageID=25186

    Edit;/ Ik moet trouwens ook nog ene ID kaart aanvragen.. heb net ff m'n paspoort bekeken en die is mij te groot om mee te slepen elke keer. Een rijbewijs geld zekers niet of wel?
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  6. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Dacht et wel.
     
  7. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Jah ik dacht het ook... maar ken meerdere mensen die geen idee er van hebben of dat nu wel of niet geldig is als ID.
     
  8. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even dan willen ze ook je gamertag weten. ;)
     
  9. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan me voorstellen dat je boos bent, maar ik zie niet waarom zij de schuld zijn van de identiteitsbewijzen die je op zak moet hebben. Als je zoiets wil doen als zij deden neem je echt geen pasjes mee waarop staat hoe je heet en of je wel oud genoeg bent om een wapen in je bezit te hebben. Ik vind het ook l*llig van je om je alleen op deze drie mensen te richten, zij hebben dan wel alle drie iemand vermoord, maar kijk eens wat er nog meer hier in dit land gebeurt? Zij zijn niet de enige!
     
  10. Opheodrys

    Opheodrys Allround gamer

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1

    voorheen was een rijbewijs niet geldig!!!
    Nu mag het wel,das een beetje krom..maar wel in het voordeel van veel mensen.
     
  11. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, er moet een redelijk vermoeden van een strafbaar feit zijn. Dus als goede burger wordt je echt niet zomaar gepakt, vind het dus ook belachelijke actie, dat gelijk oversteken.
     
  12. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    en jij bent natuurlijk zo'n brave burger :p
     
  13. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk ben ik heel saai. Oh, ik fiets altijd zonder licht, wat ben ik toch ook een boefje!
     
  14. Squidward

    Squidward Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier in Rotterdam hebben wij fouilleerwijken waar de politie je dus zomaar mag fouilleren, ook dan moet je in het bezit zijn van een id bewijs dus het mag soms wel degelijk zomaar.
     
  15. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij zijn de meesten hier nog niet echt op de hoogte van wanneer het mag. De politie mag er naar vragen als dat in het belang is van het handhaven van de openbare orde. Dat is er een erg ruim begrip, wat neerkomt op ongeveer altijd. In criminele wijken, tijdens het uitgaan, bij voetbalwedstrijden wat je maar wil. En bij boetes naaien ze je er graag nog voor 50 euro extra bij. AUSWEISS BITTE.
     
  16. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd is mij ook al een aantal keer overkomen dat ik gefouilleerd werd en om identiteitsbewijs werd gevraagd.
    Vandaar ook dat als je hier in rotterdam 1 keer je identiteitsbewijs vergeet je gelijk de pineut kan zijn. |:-
     
  17. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    goede actie en moet zeker iedereen doen...

    maar ik deed het altijd al want politieagenten zijn al een hele tijd verplicht zich te kunnen identificeren...
     
  18. Squidward

    Squidward Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij bent dus politieagent begrijp ik :), als dat inderdaad zo is heb ik gelijk een vraag, beboeten jullie nou veel mensen vanwege het feit dat ze geen id bewijs hebben en vragen veel mensen naar jullie id?
     

Deel Deze Pagina