Donor worden; ja of nee?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 18 jan 2005.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Een kleine stelling/vraag
    dit omdat er nog een groot tekort is aan donoren

ben jij een donnor of niet ? wat zijn je beweegredenen om het wel of niet te doen.Als je het ben voorwat ben jij een donor?

Ik ben als het zover zou komen een donor.Als ze der een leven mee redden/verbeteren mogen ze van mij alles hebben.In de kist heb ik kleren aan en daarna rot ik langzaam weg.Kortom de organen gaan hoe dan ook "weg" En dan help ik er liever een persoon mee.

2. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het zo doen geef me maar zo'n formulier. ben pas 15 ik geloof dat je 18 ben en dan zo'n formulier krijg tog?

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ben je tegenwoordig automatisch donor tenzij je het niet wilt? Dan ben ik volgens mij donor :+
    Anders geen idee.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    jah klopt.Maar stel dat je als 16 jarige een ongeluk krijgt ofzow.Of je er word ****** geconstateerd.Kan je aan je ouders zeggen dat als je komt te overlijden dat je donor wil zijn

Edit neeh het is gewoon het oude systeem.Je bent geen donor tenzij je anders aangeeft.

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Van mij mogen ze ook alles hebben. Zo heb ik het ook ingevult. Voor de rest niet echt een motivatie. Boeit me niet zo wat ermee gebeurd. Dus ik heb maar aangegeven dat ze me mogen leeghalen. Maar of iemand wat aan m'n lever heeft.... :+

6. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    je bent idd pas donor als het zelf aangeeft, je kunt hier even kijken als je donor wilt worden: http://www.donorvoorlichting.nl
    Ik heb toen ik 13 was mezelf opgegeven als donor, was toen nog met donorcodicil, die je altijd bij je moest hebben. Mijn ouders hadden allebei hun handtekening erop gezet.
    De reden.....als ik dood ben heb ik het niet meer nodig, iemand anders misschien wel...

7. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Zou haast zeggen vanzelfsprekend.
    Ze mogen alles hebben van mij wat nog een beetje bruikbaar is.
    Al is het maar je hoornvlies, gewoon het idee dat je daar iemand mee kan helpen vind ik wel apart, dat er dan iemand met een orgaan van jou loopt terwijl jij dan al dood bent .
    Wel jammer dat ze mijn oog-hand coordinatie niet kunnen transplanteren. ;)
    Een van de mooiste regels uit een lovesong die ik ken gaat er ook over ,
    They can take my lungs and kidneys,
    but my hart belongs too Daphne.
    Nou, als dat geen echte liefde is. _O_

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zolang ik leef wil ik geen donor worden, niet omdat ik ego ben, maar de idee lijkt me neit zo fijn.

9. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al poos 'volwassen' maar heb nog steeds geen bericht. Van mij mogen ze alles rippen, als het er maar netjes uit blijft zien. Vind het een nuttige investering als je dood bent :), je hebt dan toch niet veel meer aan die nieren of wel. Het is echter wel asociaal dat je automatisch donor bent als je niet hebt gereageerd.

Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  10. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben donor.

Ik ben voor de optie dat donoren voorrang krijgen op niet-donoren bij het krijgen van donororganen.

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Ik ben zelf nog geen donor maar heb mijn donorpasje een week of 2 geleden aangevraagd, dus ben binnenkort wel donor.

Als ik dood ga en ik kan met mijn ner iemand anders zijn leven redden lijkt mij het logisch omdat te doen, je hebt er toch niet meer wat aan ;)

Ik kan me best wel voorstellen dat mensen het een raar idee vinden om naar hun dood helemaal leeg "geroofd" te worden, dus ik vind niet dat het verplicht moet worden.

12. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik volgend jaar 18 wordt kies ik er voor om geen donor te worden, ik begrijp dat er donororganen nodig zijn om andere levens te redden maar ik zie niet in waarom ik mijn lichaam daarvoor zou moeten opofferen ook al ben ik dan overleden. Ik zie het gewoon niet zitten om zeker na mijn dood nog geopereerd te worden en dan alleen voor het weghalen van organen. Nee zo wil ik niet begraven worden maar ik respecteer wel de mensen die ervoor kiezen zich wel aan te melden als donor.

Ik heb er het vertrouwen in dat in de komende jaren de technologie wordt ontwikkeld waardoor er 'gewoon' donororganen kunnen worden gemaakt door middel van stamcellen, zodat je het niet meer uit een (overleden) mens hoeft te halen.

13. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben ook geen donor, heb namelijk zoiets dat als ik dan nog een volgend leven heb dat ik dan vanalles mis. Call me stupid, maar stel dat het wel zo is, dan is het wel lullig...

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben donor. Ik zou ook graag een orgaan willen krijgen als ik die nodig zou hebben. Daarnaast geloof ik dat ik op de nieuwe hemel en aarde een nieuw lichaam krijg.

15. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik inderdaad ook voor, vind het een beetje vreemd dat mensen die hun eigen organen niet afstaan, net zo "hoog" op de wachtlijst komen als de mensen die hun organen wél afstaan.
    Overigens wil ik geen donor worden.

16. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, zou best willen worden maar ben écht als de nété banmg voor naalden, ziekenhuizen etc. Word al bang als ik een normale bloedprik moet hebben:confused:

17. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben donor keuze 1, ze mogen alles van me gebruiken.
    ook voor studie, ze mogen van mij ook gehele lichaamsdelen gebruiken, zoals armen en benen om doktoren op te leiden
    ik wordt toch gecremeert, dus er blijft anders toch bar weinig van me over.

en ik ben ook wel voor de regel donor voor de niet donor.
    dan komen mensen misschien tot de ontdekking dat het wel handig is om donor te worden.
    en dan hebben beide partijen er wat aan.
    zij komen eerder aan de beurt bij een donortransplantatie.
    en mochten zij te overleiden komen, heeft een andere donorbehoeftige er weer wat aan :)

een win, win situatie

Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  18. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik wil wel na m'n dood ALS ze het nodig hebben mogen ze wel, maar ik ga echt niet vrijwillig naar hte ziekenhuis om me open te laten snijden en dan dat de helft mist. :'-(

19. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben geen donor omdat ik geen toestemming krijg van me ouders, die zijn namelijk tegen.
    ik zou zo donor worden als ik daar zelf over mocht beslissen. wat heb ik nou aan organen als ik tog dood ben, als ik doneer heeft iemand dr teminste wat aan

20. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    Eigenlijk zou je op je donorformulier moeten kunnen aangeven dat je alleen je organen wilt afstaan aan een mede-donor :).

Wat opzich dan wel weer kan is dat als die donor dood gaat, mijn orgaan aan weer iemand anders kan worden doorgegeven. Lopen er over een tijdje mensen rond met een nier van 200 jaar oud :)

Deel Deze Pagina