hey, ik kreeg dit berichtje in mijn postvak in. ik dacht ik zet het maar ff op het forum neer, misschien handig voor mensen die ook een mobiel hebben: > Onderwerp: FW: GSM FRAUDE > > Urgentie: Hoog > > > > Dag vrienden en relatie, > > > > Deze informatie is bestemd voor alle GSM-gebruikers, zowel CVD > > gerelateerd als privé! > > > > Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet > > Als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten. Men vraagt u > > tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw > > toestel. > > > > Deze bende beschikt over apparatuur om via deze ingetoetste code het > > nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw > > nummer. Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. > > Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van > > een GSM-toestel. > > > > Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende: U ontvangt een > > bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 45 5114 te bellen. > > > > Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u > > dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen. > > > > Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN > > en Vodafone. > > > > PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast !!! > > > > Als u dit bericht ontvangt, stuur het dan s.v.p. aan zoveel mogelijk > > mensen door! > > > > Met vriendelijke groet, > > > > Gerda Bosscher. > > BSM -Risicobeheer > > > > Bron: Politie Haaglanden
wie belt er zo maar een vreemt nummer? en kpn zou nooit jouw bellen om vervolgen te melden om een 9 in te drukken.
bullshit mailtje, heb ik twee jaar geleden al gehadm heeft ook op msn een topic gestaan dat het dikke onzin was. voor de oplettende : politie haaglanden
Kwordt de hele tijd gebeld door een geheim nr. maar de 1e keer had ik storing en daarna heb ik niet meer opgenomen. Kweet niet of het hier mee te maken heeft maar goed. Lijkt me trouwens sterk dat ze apparatuur hebben door doordat jij dat nummer intypt je sim kaart nr. kunnen lezen ofzo.
ik wist niet of het echt was, maar ik dacht, ik zet het hier toch ff neer, als het nep is, wat bereiken ze er dan mee?
Alles wat via mail binnenkomt d.m.v je vrienden/contacten zijn 999,99999% van de gevallen Hoaxen. Dikke bullshit dus. Echt gezeik lees je op nu.nl,virusalert.nl,tweakers,net e.d Standaard bij een hoax. ''stuur het zoveel mogelijk door''.
Blerg heb een hekel aan zulke meuk: net als : stuur deze mail op zijn minst naar 10 mensen door of je hotmail account wordt verwijdert: dikke!
Ik werd eerst gebeld door een stel allochtonen, die waren zo dom Heel de tijd zeiden ze: ow sjoorie verkeerde nummer (op zn allochtoons) Was geen grap ze waren gewoon dom
Dit is een poos geleden ook een aantal keren in het nieuws geweest, en dus oud nieuws. Maar ! het is wel belangrijk dat je niet in die "grappen" trapt ... want als jij met een abbonement belt kan dat nog wel eens een duur grapje worden :{
jah wel als je niet verzekerd bent daar voor Hebben jullie ook wel van bluetooth inbraak. Dan gaan ze gewoon met een laptopje op het station zitten, bluetooth stickje erin en Als je dan je bluetooth aan hebt staan en loop binnen een straal van 10 meter bij hem langs, hebbes !!! Bel je in eens naar een nummer á €1,50 per minuut, en hij kan al je sms lezen.
Bij mijn telefoon vraagt ie eerst of er wel verbinding gemaakt mag worden met de telefoon. Dus tenzij ze dat kunnen omzeilen gaat dat niet zo makkelijk.
Bij bluetooth zit meestal een wachtwoord, niet iedereen kan zomaar verbinding met je maken. En die mailtjes ach....ik vind ze alleen maar irritant,zijn gewoon doelloze gasten zonder leven die denken leuk te zijn. ik heb dat mailtje niet nodig om te weten dat als iemand mij vraagt iets in te toetsen dat ik dat dan niet moet doen. Als je gewoon je koppie er bij houdt gebeurd er niks..
GSM - Veel van de huidige mobiele telefoons zijn uitgerust met Bluetooth, een snelle en simpele manier om over een korte afstand data uit te wisselen. Maar recent onderzoek wijst erop dat Bluetooth gebruikt kan worden om mobieltjes te hacken. Mobiele telefoons als de SonyEricsson T68, T68i, T610 en de Nokia 3610 en de 7650 zijn enkele van de modellen die gemakkelijk gehackt kunnen worden via Bluetooth. De ondezoekers noemen een dergelijke manier van dataroof "snarf". Mobiele telefoons met Bluetooth hebben de Bluetooth-functie vaak standaard aan staan en weten bellers niet eens dat ze gevaar lopen. Via software die via internet verspreid wordt is het mogelijk om, zonder medeweten van de eigenaar, contact te maken met een Bluetooth telefoon. Dit kan zelfs als de Bluetooth-functie uitgeschakeld is. Bij de meeste Bluetooth telefoons kunnen met een “snarf-aanval” het telefoonboek en afspraken uit de ingebouwde agenda gestolen worden. Onderzoekers waarschuwen dat voor Nokia's nog een gevaar dreigt. Indien het toestel ooit een ander Bluetooth-toestel toestemming gaf om contact te maken, kan dit vrijgestelde toestel altijd en onbeperkt toegang krijgen tot het andere toestel. Ook als het toestel uit de veilige lijst is verwijderd. Via deze achterdeur kunnen MMS'jes, SMS'jes en mediabestanden worden gestolen. Maar het ergste is dat kwaadwillenden ook de GPRS verbinding kunnen hacken en ongestoord misbruik maken van de open mobiele internetverbinding. De ontwikkelaars van Bluetooth en de onderzoekers zijn in overleg om Bluetooth veiliger te maken.
correctie bij sony ericsson types staat de bleutooth standaard uit. Dat verbruikt namelijk meer batterij. Je moet altijd in het menu je bluetooth aanzetten en volgens mij zijn er weinigen die dit aan laten staan