Test hier je IQ!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bill Gates 1986, 20 jan 2005.

  1. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, voor iedereen.

    Ik scoor 144. Echt waar, ik moet maar eens een echte test laten doen.
     
  2. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    alhoewel volwassen beter ontwikkeld zijn. Pas als je 21 bent ben je volledig uitgegroeid met álles.
     
  3. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel zou zo'n IQ dan ongeveer gemiddeld genomen stijgen denk je?
     
  4. P.D.

    P.D. Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb 'm gister gedaan, 141 gescoord, zal er zo wel effe een screenshotje van plaatsen...
     
  5. P.D.

    P.D. Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
  6. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    was het mooie aan iq tests niet dat de score onafhankelijk is van de leeftijd, immers:

    Je iq is een indicatie van je mentale leeftijd. De score die je op de test haalt bestaat uit het volgende voor zover ik weet:

    Mentale leeftijd/werkelijke leeftijd * 100
     
  7. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de test ook via internet gemaakt en kwam op 138.
    De reden dat de scores bij iedereen hier zo hoog liggen is denk ik vrij eenvoudig:
    "Het merendeel van de mensen die weten dat ze vrij verstandig zijn zal die test doen."

    (Het is net zoals men zou zeggen: 'Trap eens dat balletje tussen 2 kegels. Personen die ooit voetbal ofzo gespeeld hebben zullen geneigd zijn het te proberen. Mensen die weten dat ze totaal niet kunnen richten zullen ook geen poging wagen omdat ze niet willen afgaan)

    Denk ik.
     
  8. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Tests zoals deze kunnen niet heel accuraat zijn. IQ zegt niet alles en er zijn vormen van hoogbegaafdheid waarbij men hele lage IQ scores haalt (van rond de 100). Ik haal bij de ene test 165 en bij deze maar 110. Ik vind vaag.
     
  9. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik heb gekeken op de BNN IQ site, en daar staat het volgende onder de FAQ: (weet trouwens niet of ik dat wel moet geloven, maar goed)

    Je kunt je IQ verbeteren. Als je al ‘ns een keer eerder hebt meegedaan is de kans groot dat je dit jaar hoger scoort. Omdat je je hersenen kan trainen kun je dus ook je IQ verhogen.

    Ik heb trouwens ook op een andere site een IQ test gedaan, deze was imo moeilijk tot zeer moeilijk en stukken moeilijker dan die van BNN. Ik had er toch 115 uit, dus denk dat ik als ik die van BNN had kunnen doen ik zeker wel in de 120 had kunnen uitkomen :p.
     
  10. THA NICK

    THA NICK Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    paar jaartjes al 140 +
    Dit jaar 141 (ben wel 1 vraag vergeten in te vullen en had die van die streaker fout omdat ik m op internet deed en m dus niet zag) helaas
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    [​IMG]

    Ben 17 jaar, heb Havo gedaan en doe nu HBO. Klopt dus aardig.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2005
  12. Erik_

    Erik_ Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 127, ik deed hem via de tv. No shit, serieus. Ik ben 15 jaar en zit op VWO3.

    Die vragen met die plankjes snapten ik niet helemaal, ze hadden niet goed uitgelegd wat de blokjes, die er op lagen, voor functie hadden.
     
  13. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Aan de andere kant: ze hebben ze vast niet voor niks erin gestopt, dus volgens mij kon een wap niet omhoog met zo'n blokje erop. Ook bij de tandwielen werden naar mijn idee de regeltjes niet echt duidelijk. Kon bijvoorbeeld een klein tandwiel wel een grote in beweging zetten? En wanneer ie vast zit, tja, dat hoort misschien toch meer bij kennis.
     
  14. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    dat trainen heeft meer te maken met het feit dat je de keer daarna misschien een aantal vragen herkent (van vorm, niet dat ze exact gelijk zijn) maar dat je daardoor wel weet hoe je het probleem aan moet pakken, terwijl je dat daarvoor niet wist. Op die manier is het wel mogelijk. IQ is ook een benadering he, het is alles behalve exact.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben pas 13 dus dan zal die test ook wel niet helemaal kloppen bij mij...
     
  16. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik zou IQ niet zo snel binden aan school zoals velen hier wél doen. Het is niet altijd vanzelfsprekend dat mensen op het Gymnasium 130 scoren... Ook ben je op een leeftijd van 15 jaar ongeveer nog in de groei, dus de hersens 'groeien' ook nog. Wél is het zo dat mensen met een hoog IQ minder moeite met een opleiding zullen hebben dan mensen met een stukken lager IQ op dezelfde opleiding, maar das logisch natuurlijk :).
     
  17. Je moet het natuurlijk ook willen.

    Of je een hoge opleiding doet hangt evenveel af van je motivatie, opvoeding als IQ
     
  18. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral van je motivatie af, want ik heb een keer zo een testdag gedaan en toen kwam er een IQ van 145 uit, maar ik doe maar MBO en had een motivatie van niks.
     
  19. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet helemaal met je eens. Vooral als je hoogbegaafd bent, kamp je nog al met wat concentratie problemen. Je kan echt beter gewoon een IQ van 130 hebben dan hoogbegaafd zijn met 150, wil je VWO doen.

    Zoals al eerder gezegd, motivatie is ook een punt.
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Vergeet ook niet ontwikkeling van speciale talenten. je kan best probleemoplossend zijn maar hoe goed kun je begrijpend lezen? Hoe goed kun jij je verbaal uitdrukken?

    Zo kun je meer dingen bedenken die niet IQ gebonden zijn maar wel jouw succes in een opleiding bepalen.

    Bij de test van BNN zijn er ook nog allerlei andere tijdelijke factoren die een rol spelen.
     

Deel Deze Pagina