zwangerschapsverbod bij zwakbegaafde

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mark145, 1 feb 2005.

  1. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6

    Wat denk je dat er in frikadel zit [​IMG]?
     
  2. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Blijft de vraag bestaan, wie is dat dan wel?
    Lees nog even de voorbeelden na in mijn vorige post.
    Deze -zeker niet zwakzinnige- mensen waren in mijn mening evenmin bekwaam om kinderen op te voeden als de eerste de beste zwakbegaafde.

    Het enige verschil tussen die mensen en een zwakbegaafde is de hoogte in IQ.
    De grondwet stelt dat het discrimineren op ras, geloof, huidskleur, leeftijd of anderszins (dus ook op IQ of geestelijke vermogens) verboden is.
    Je kunt dus niet een zwakbegaafde gedwongen laten steriliseren.
    Dat is de wet.

    Als iemand handelingsonbekwaam is verklaard, pas dan kan een ander -aangesteld door het wettelijke gezag- dit soort zaken voor hem of haar gaan bepalen.
    En zelfs dan zal geen enkele arts eraan beginnen als er geen dringende noodzaak voor bestaat.

    Ongeacht hoe naar en vervelend de gevallen zijn waarin een kind door zwakbegaafde ouders op een verkeerde wijze wordt verzorgd, er zijn minstens evenveel gevallen van sterke verwaarlozing van kinderen door "normale' mensen.
    Meisje van Nulde, bijvoorbeeld.

    Feit blijft dat er niet vooraf valt te bepalen wie een goede ouder zal gaan zijn en wie niet.
    En zelfs dan nog...
    Wie zou er niet graag pa en ma Hitler vooraf gedwongen hebben gesteriliseerd, of opa en oma Stalin?
    En waren dat nou echt van die slechte ouders....?
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Je valt nogal in de herhaling (net als iedereen op dit moment, alles is al gezegd).
    En laat dat nu precies 'het plan' zijn. Beter lezen!
     
  4. Ruud

    Ruud Guest

    Straks allemaal even Netwerk kijken, is een stuk over een kind van twee gehandicapte ouders.

    Guess what: 'ik vin eigelijk nie dat ze kindere moge krijge'.
     
  5. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zal zelf maar zwakbegaafde ouders hebben. Da's ook lekker. Tevens dat ze niet eens voor je kunnen zorgen. Ik zeg dus, steriliseren die hap.
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat zien ze als zwakbegaafd? Mongoloïde mensen zijn toch onvruchtbaar? Anders ben ik van mening dat er wat in zit. Doelbewust mensen met een zwaar geestelijke handicap op de wereld zetten is geen goed plan. Maar waar ligt de grens?
     
  7. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kunt niet van te voren bepalen wie een goede ouder zou zijn, je kunt wel bepalen wie dat in ieder geval niet kan zijn.
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Vind ik erg mooi gezegd. Dat slaat echt de spijker op z'n kop.
     
  9. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Doen we!
     
  10. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben het met jullie 2 eens
     
  11. Ruud

    Ruud Guest

    Thank you for sharing!
     
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Iets zegt mij dat ruud zich heel thuis voelt in deze topique :+
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Maar zijn de tokkies dan zwakzinnig?
     
  14. Ruud

    Ruud Guest

    Niveau?

    Iemand?

    Niemand?
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Geldt dit ook voor de politiekers , zo ja dan zou afgaand op wat zij allemaal voor onzin uitkramen hier wel eens de meeste slachtoffers kunnen vallen.
    Mooi einde van ons politiek bestel .
     
  16. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Tokkies zouden best zwakbegaafd kunnen zijn.

    Zwakbegaafde mensen missen stukken uit de inteligentie. De tokkies zouden dan het stukje missen om zich in de gevoelens van andere personen te plaatsen. ze hebben schijt aan de rest. schelden er op los. en die kinderen kopieren. Als ze een hoog IQ hebben had je het van te voren niet goed kunnen voorzien als dokter.

    Als er nu een stndaard test voor IQ komt bijvoorbeeld. Dan kan je zien wie zwakbegaafd zijn. een zwakbegaafde hoeft neit per ce een mongoool te zijn. Het kan ook een of andere aso zijn. Die voeden hun kinderen ook niet goed op. Ze kunnen misschien wer verzorgend voor hun kinderen zijn, maar moet je zien wat voor grote bek die kinderen later vaak krijgen.

    Daarom ben ik voor om mensen aan de hand van een IQ-test te laten stereliseren als hun IQ onvoldoende blijkt te zijn. ook al ging het uiteindelijk niet eens meer om steriliseren. Ik ben er wel voor. Het kind heeft er niets aan. Hij krijgt de verkeerde signalen van zijn ouders doorgeseind. Dit werkt zich door in de maatschappij en komt bij een kind van jouw of mij in de klas, die het weer overkopieerd van dát kind.

    Ik heb het nu eigenlijk alleen over Aso's omdat die de maatschappij wél beinvloeden, en mongolen niet. Daaar heb je vaak geen last van. MAar toch vind ik niet dat die mensen ook kinderen mogen krijgen. alleen al om dat ene voorbeeld dat een stel mongolen hun kind door schud om hem stil te krijgen. Ze hebben daar gewoon geen besef in.

    En niet met het argument komen van dat kan bij iedereen gebeuren. Ja dat kan iedereen doen ja. Maar bij zwakbegaafden is het te voorkomen, bij normale mensen met geen inzicht van risico's of inleving in anderen gaat het ook wel fout ja. Maar hier valt zeer weinig tegen te doen. Dit kun je niet zo makkelijk constateren. Een uitgebreide IQ test is een oplosssing voor de zwakbegaafden.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2005
  17. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het een goedpunt. Er is een hoge kans dat het kind ook zwakbegaafd zal zijn. Deze mensen hebben gewoon geen leven. Moet je ze ook niet aandoen..
     
  18. Bitten Wolf

    Bitten Wolf Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat ze er goed aan gedaan hebben. Ik ken namelijk iemand die met zwakbegaafden werkt, ook bij haar krijgen sommigen kinderen en het is nog nooit goed afgelopen. Wat gebeurt er nl.: op het moment dat de zwakbegaafde geen zin heeft om voor het kind te zorgen, doet hij/zij dat ook niet en op het moment dat ze wel zin heeft, juist te veel. Dan wordt het kind verwend. Als het kind 's nachts ligt te huilen, doen de ouders niks, ze hebben geen zin om uit bed te gaan.

    Bovendien, als het kind ouder wordt, krijgt hij/zij toch ook problemen. Ik bedoel: je kunt geen fatsoenlijk gesprek met je ouders voeren, jij moet voor hen zorgen i.p.v. andersom, op school krijg je er misschien problemen mee (gepest worden enz.) en bovendien, ik denk niet dat het kind het zelf leuk vindt. Als ze het kind al opvoeden, want dat is er vaak ook niet bij.
    En hier ben ik er nog vanuit gegaan dat het kind wel gewoon gezond is.

    Ik vind het dus goed dat dit zo gedaan is.
     
  19. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed verwoord :)

    Alleen het is nog niet ingevoerd, er wordt over gepraat. er is dus nog niets gedaan. toch?
     

Deel Deze Pagina