Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Het zit zo, er moet voor lieratuur een betoog gehouden worden over iets waar je je mening over kan hebben (moeilijk betoog wordt het anders).
    Een onderdeel daarvan is opiniepeiling, ben ik even blij dat XBW bestaat. Deponeer hier je mening en je argumenten ter ondersteuning. Het gaat hier dus over de Euro.

Mvg,
    Centurion

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind de Euro een bijzonder mooie munt. De afwisseling van beide metalen is zeer geslaagd en werkt zelfs de herkenbaarheid in de hand. Het gevoel van een euro in de hand is dan misschien iets minder dan bij de gulden, maar de twee-euro-munt is dan wel weer een hele vooruitgang tov het vijf-gulden-stuk.

3. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind de euro een goed/mooie munt.. mooi vorm.. en in gebruik.. er is toch niks makkelijkers dan dat je niet steeds geld moet te wisselen?
    dat alle prijzen duurder zijn geworden door de euro.. bullshit.. inflatie word toch verrekend.. en niet of die stijging er zonder invoer van de euro er niet was geweest..

4. Toen de euro er niet was, was ik blij dat hij kwam. Dat was weer eens iets anders dan die gulden.
    Nu de euro er is, verlang ik naar de ouderwetse gulden. Niet zozeer omdat ik me genaait voel met hoge prijzen (om het maar grof te zeggen) maar ik zie Nederland als een zelfstandige staat met een eigen munt en die verdwijnt zo langzamerhand . We zijn nu afhankelijk van Frankrijk, Duitsland en daardoor ook Amerika.

De euro heeft tot nu toe alleen maar ellende bezorgt.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2005
  5. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas is door de Euro weer een stukje cultuur weg, maar toch is het belachelijk handig om gewoon in andere landen met dezelfde munteenheid te kunnen betalen.
    Ik merk wel dat ik veel makkelijker geld uitgeef met de euro. Ik heb nog niet echt het besef dat €1,- een stuk meer is dan 1 gulden. Dat ik nu werk helpt daar natuurlijk ook voor een groot deel aan mee, maar ik denk dat als de gulden er nog was, het geld iets minder zou rollen.

6. Casperge

Casperge Guest

Ik merk dat ik ook makkelijker omga met geld dan toen de gulden er was,als je nu in je schoolpauze iets koopt van 3 euro dan sta je er niet bij stil dat het vroeger 6.60 was,superhandig is de euro als je naar het buitenland gaat en door de goede eurokoers van vandaag is het ook nog eens plezierig om voor weinig euro 20%meer dollar te kopen.

7. Levathian

Levathian Team XBW

Leuk Bevonden:
    0
    Het grootste voordeel van de euro is dat je niet meer geld hoeft te wisselen als je naar het buitenland gaat. Ik vind het verder een mooie munt, ik vind het vooral wel leuk gedaan dat ieder land een eigen muntkant heeft > Nederland heeft het hoofd van koningin Beatrix (vind ik niet echt super mooi moet ik eigenlijk zeggen) Frankrijk heeft dan weer iets anders enz. enz. Het nadeel is wel dat de prijzen zijn gestegen, vooral in het begin merkte je dat. Over het algemeen ben ik erg blij met de euro.

8. Antonio Montana

Antonio Montana Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had laats weer de oude gulden en de knaak in mijn handen, dat voelde toch weer goed. Nu verlang ik er weer na. Maja het is wel veel handiger als je naar het buitenland gaat.

9. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hier kan je jouw vraag opnieuw stellen, straks krijgen we allemaal topics over huiswerk en dat is natuurlijk niet de bedoeling :).

Gelieve daar dus verder te gaan :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina