[MD] Haperingen: een langzame dood of een nieuwe batterij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door [2k], 11 feb 2005.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Al een paar jaar ben ik een trotse bezitter van een minidisc-speler en -component en het bevalt me goed. Het past in mijn zak en geen last van haperingen. Alleen is dat laatste jammergenoeg niet meer het geval. Ik krijg de laatste tijd namelijk steeds meer last van haperingen (dat de muziek een paar tellen stopt, voordat het weer verder gaat). Mn batterij gaat steeds sneler leeg, maar dat is niet zo vreemd voor een batterij dat je zo een 3,5 jaar gebruikt.

Echter, zorgt dit ook voor het feit dat de haperingen optreden of is mijn md-speler echt aan het overlijden?

Ik weet wel dat mijn discman, een oudje, ook sneller haperingen vertoond, maar dat is wanneer de batterij echt leeg begint te raken.

2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook gehad met een MD en toen lag het aan de baterij. Misschien een keer niet je accu gebruiken maar een steje normale baterijen kopen om het te testen.

3. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij lag het aan de discjes , dan zat er stof op.

aan de binnenkant ja van het omhulsel

4. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij was het het begin van een langzame, pijnlijke dood. Nu ligt hij ergens onder te stoffen in m'n kamer..Ik zou ook geen geld meer investeren in MD btw..

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb ook een Minidisc, maar hij ligt stof te happen op m'n kamer. Vooral om het geen NetMD is, en ik dus elk liedje af moet spelen om het op de discjes te krijgen. Dus als ik 30 nummers van 4 minuten erop wil hebben moet ik 2 uur wachten! :{

Ben nu aan het kijken voor een Creative Zen o.i.d

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Heb zelf 2 md's (1 dood; ander doet het nog) en nog nooit last van haperingen gehad. Ik heb de 1e dan ook maar 7 maanden gebruikt; maar die 2e toch ook wel zo'n 2 jaar. Misschien ligt het wel aan je MD schijfje; en niet aan je speler. Zou die is kunnen verwisselen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Een hoop schrijfjes moeten er dan last van hebben. De laatste tijd zover ik weet bij elk schrijfje.
    Zal het eens proberen met gewone batterijen.
    De opneem-functie is een hele tijd terug al overleden, waardoor ik een component heb aangeschafd om md's op te nemen en af te spelen. Ik moet inderdaad nog de hele cd afluisteren voordat ie op md staat. Niet zo heel erg, maar mocht mn md echt aan het overlijden zijn, dan kies ik toch wel voor een mp3 spelen met grote opslagcapaciteit.

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat gewone batterijen beter zijn ja. ik heb mijn NetMD bijna 2 jaar en ik moet nu ook gewone batterijen gebruiken. Met een volgeladen oplaadbare batterij (standaard van sony) kon ik nog niet eens naar Eindhoven rijden zonder dat hij opraakte. Met gewone batterijen werkt hij prima en die gaan ontzettend lang mee (aldi:p).

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb nog steeds zo een li-onn penlite oid, en kan het de nodige uurtjes ermee uithouden.

10. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    MD, is volgens mij eigenlijk niet echt iets geworden, het idee was goed maar mp3 speler overrompeld de MD.

Heb er zelf een gehad maar nooit problemen meegehad , behalve dat ik moeite had met het vinden van bepaalde discs

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb nu een gewone penlite erin zitten, halfvol. Nul komma noppes last van haperingen. Kan ik geld besparen met nieuw portable speler, enkel zo een oplaadbaar batterijtje..:)

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Misschien leuk voor andere mensen die hun MD willen vervangen. Bij de Aldi komt een MP3-speler van 20GB voor 200 euro.

Deel Deze Pagina