Voor alle Scholieren die Stage lopen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SabZero NL, 6 okt 2004.

1. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Beste mede studenten/scholieren,

Hier bij introduceer ik "De Stage" Topic bij uitstek.

Het is de bedoeling dat iedere xboxworld member die stage loopt vertelt bij welk bedrijf hij/zij stage loopt en wat voor werk je moet verrichten!

Misschien kunnen we dan troost bij elkaar zoeken en even vertellen wat ons dwarszit.

Ik begin wel :

Mijn opleiding is: Marketing & Communicatie.
    Ik loop op dit moment stage bij het bedrijf OMIGON
    Dit bedrijf houd zich voornamelijk bezig met de verkoop van Firewalls en andere computer bekomstigheden.

Mijn werkzaamheden zijn: Telefoon opnemen ( vragen beantwoorden )
    Producten verkopen
    Marketing activiteiten
    Informatie verstrekken

Met vriendelijke groeten.

Sab.

2. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga pas per 11 januari stage lopen, maar ik kan alvast mijn opleiding vertellen ;)
    Grafisch Vormgeven, Niveau 4, BOL, 3e leerjaar (van de 4).
    Stageplaatsingsformulier nog maar net ingeleverd...

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb al stage gelopen in de 3de klas. (bij een expert)
    Direct een baan. :D

4. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Ben op dit moment bezig met mijn praktijkstage van de Hogere Hotelschool in Den Haag. Moet 20 weken, heb nu 5 weken receptie en 4 weken booking office gedaan, moet nog 6 weken booking office en dan nog 5 receptie.

Het is bij het NH in Utrecht, en mijn werkzaamheden. Ja het standaard receptie werk in een hotel, in en uit checken, telefoon beantwoorden, en ga zo maar door. Favoriete bezigheid is overigens zwervers uit de lobby kicken :cool:

5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik verplaats deze even naar Asel, redelijk serieuze thread lijkt mij. :)

6. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu in het 3e leerjaar van de MBO Niveau 4 opleiding Ondernemer groothandel/internationale handel. Heb al een half jaar stage gelopen op maandag en dinsdag bij een las & constructiebedrijf, waar het echt huilen met de pet op was.
    Nu bij een ander bedrijf gesoliciteerd, waar ik meteen m'n hobby kan uitvoeren. Ga namelijk bij een groothandel in automaterialen stage lopen :D

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had voor de zomervakantie m'n afstudeer afgerond :). Ik moest nog 95 dagen werken omdat ik tijdens m'n orienterende stage 105 dagen had gewerkt. Dat was voor de opleiding Bouwkunde, BOL, niveau 4.

M'n orienterende stage was bij een klein architectenbureau en moest ik de volgende werkzaamheden verrichten:

- bestek- en werktekeningen maken;
    - details tekenen;
    - 3d exterieur en interieur tekeningen maken;
    - notuleren bij bouwvergaderingen;
    - telefoon opnemen.

Werksfeer was ontzettend goed, en heb het er erg naar m'n zin gehad. Die man was echt makkelijk met werktijden :9. Vrijdag rond een uur of twee had ie er genoeg van en stopte hij, en mocht ik ook gaan :cool:. Maargoed ik heb daar erg veel geleerd, en dat was voor m'n gevoel meer als die twee jaar theorie daarvoor.

M'n afstudeerdstage was bij een ontzettend groot architectenbureau. De sfeer was niet echt geweldig, iedereen was daar gefixeerd op werken, werken en nog eens werken. Alleen in de pauze konden ze blijkbaar niet-zakelijk praten, alhoewel het dan vaak wéér over de projecten ging. Werken vind ik niet erg, maar er zijn grenzen 8). Dat bedrijf was ook behoorlijk stagiair-onvriendelijk. Ik moest vaak dingen doen die werkelijk geen ruk met m'n opleiding te maken hadden.

M'n werkzaamheden waren daar:

- tekeningen aanpassen;
    - tekeningen uitprinten, boekjes inbinden;
    - printerpapier bijvullen, inkt bijvullen;
    - archief opruimen;

Erg veel geleerd dus |:-, op deze manier gingen 95 dagen erg langzaam voorbij :'-(.

Het is dus een kwestie van geluk hebben waar je terecht komt. Zolang je maar voldoende initiatief toont, komt het veelal goed :).

Succes verder slachtoffers....ehm, mede studenten :cool:

8. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet over een half jaar ook stage lopen. Weet niet precies hoe dat gaat.

Moet ik zelf een bedrijf zoeken? of wordt je zomaar ergens neergezet?
    Wat voor bedrijf/welke richting raden jullie me aan?

9. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Weet ik ook een beetje wat mij te wachten staat, ik zit nu in 2e jaar Bouwkunde..

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Welke opleiding volg je dan? :cool:

Op mijn school kregen we een lijst met bedrijven waar de school al jaren mee samen werkte. We moesten allemaal twee bedrijven kiezen, en gingen de docenten een indeling maken van wie waar stage moest lopen. We mochten ook zelf een bedrijf zoeken, maar dat bedrijf moest wel een certificaat hebben om een stagiair te mogen begeleiden.

Het is idd wel prettig om te weten waar je aan toe bent straks :). Ik heb het meeste geleerd van en tijdens m'n stage.

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  11. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3

w00t, dat wil ik ook wel!
    die nerdjes bij de expert kunnen nog wel wat van mij leren:
    "en hoeveel is het sinusvermogen"
    die gast kijkt op het kaartje:
    "ehm , dat weet ik niet meneer ik zal even op de doos kijken" :p 8)

Maar ff serieus, hoe heb je dat gedaan?

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Toeval..ik doe ook Marketing en Communicatie MBO niveau 4 (2de leerjaar). En begin eind januari/begin februari aan mijn stage. Ik heb al wel een plaats waar ik misschien terecht kom. Maar dat is allemaal nog niet zeker..ik hoop dat ik het er leuk ga hebben.

Zal rond die tijd wel weer posten.

Trouwens: wat vind jij Sab-Zero nl van de opleiding? Ik vind hem panzers saai en veel dingen die ik niet wil leren krijg ik toch (kostprijsberekening, financiering..blegh).

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik doe de opleiding Sport en bewegen van het ROC (vergelijkbaar met Cios)
    Ik ben momenteel op zoek naar een stageplek omgeving zaanstad maar alles zit VOL!
    Heel kut, weet iemand nog goede sites waar ik stage plekken kan vinden in de sport branche? Ik heb al gezocht maar op geen enkele site kon ik een sportbranche vinden.

Alvast bedankt :)

14. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
  15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nope, zitten mischien 4 sport stageplekken tussen, maar dat is allemaal meer dan 50km hiervandaan. :/

16. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet vanaf februarie stage gaan lopen op een middelbare school of een roc, k doe namelijk nu ff een jaartje leraren opleiding.

17. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou voor een middelbare school kiezen, en waarom ff een jaartje leraren opleiding ?

ben je van plan wat anders te doen ?

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik moet volgend school jaar stage lopen, ik ga dan stagelopen in spanje.

Ik doe de opleiding grafisch vormgever, en ik ga dus volgend school jaar een halfjaar naar spanje, daarna ga ik nog een halfjaar in nederland stage lopen.

Ik heb er heel veel zin in. Ik zal de bevindingen ook hier achterlaten.

19. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds vorige week loop ik stage op de administratie. 3 dagen per week, het hele jaar door nog. Wel relaxt, beetje boekhouden, internetten, xbw’ enzo. Heb een half jaar gemist omdat ik geen stageplek kon vinden. Lange dagen van 8 tot 16.45 uur. Ik kan zo'n dag alleen niet goed volhouden op een kantoor, dit werk past gewoon niet bij mij. Maarja ik doe de opleiding bedrijfsadministratie niv. 2 dus ik probeer het gewoon en mayb lukt het wel.

Deel Deze Pagina