1. Victor

Victor Guest

Hey.

Waarom deze thread?
    Nou dat zit zo: gisteren zat ik even te gamen. Toen het spel even iets moest laden bedacht ik me: hé, voor mij is gamen nou wel zo normaal, maar is het eigenlijk wel normaal? Ik bedoel je zit bijvoorbeeld op de bank, je zit met een zogenaamde 'controller' in je hand en je speelt iets wat niet echt is. Met Halo bijvoorbeeld moet je aliens afknallen. En dat speelt zich allemaal in een tv af.
    Als je er goed over nadenkt is het idioot. Maar we zijn er zo aan gewend dat we het normaal vinden. Personages uit games gaan verder dan dat.
    Bijv: in Japan zijn er volgens mij poppetjes van de DOA characters.
    Ja lache maar als je erover nadenkt is dat gigantische onzin. Denk eens na; Ayane of Jann Lee bestaan toch niet? Ze zijn verzonnen voor een game. Eigenlijk zouden ze daar moeten blijven. Maar dat is mijn mening.

maar wat is het doel van deze thread?
    Ik wil in deze thread graag over deze punten discusiëren:

1. Zijn games vreemd? Je kijkt naar een scherm en speelt het. Een mooi technisch wonder maar best vreemd, aliens afknallen in Halo, racen in Sydney in PGR2. Het is een best vreemd iets.
    2. De impact van games. Mensen raken verslaafd aan spellen. Oke ze zijn leuk maar zijn games gemaakt om mensen verslaafd te maken?
    En zoals al eerder werd gezegt: dingen als de de poppetjes van DOA.
    Een beetje vreemd als je bedenkt dat ze niet echt zijn en helden zijn ze ook niet want ze rammen hun tegenstanders in elkaar. Show some love brother!:D
    3. Wat voor impact hebben games op JOU gehad? Wat was je eerste spelletje en waarom ben je gaan gamen?
    Ik wil hier dus graag over discusiëren.
    Brand maar los!_0/

P.S.: mods als hier al een thread over was laat deze dan alsjeblieft open ik heb hier veel werk aan gehad.:D

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Edit: De alleeréérste game die ik had speelde ik op diskette op een laptop met Windows 3.11. 8) Vlindertjes vangen, de titel ken ik nie meer |:-

Mijn eerste game was Tomb Raider.
    vond het toen wel leuk. ik speelde het vaak, totdat ik 2 en 3 had.
    die heb helemaal kall gespeeld.
    echt verslaafd ben ik niet maar ik speel wel elke dag.
    en ik heb heel lang Donkey Kong om m'n Gameboy Color gespeeld

Laatst bewerkt: 28 feb 2005
  3. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets had ik toen ik net mn xbox kreeg. Ik vond het maar raar voor de tv gamen, maar ik vind het nu echt niet meer bijzonder.

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Gamen doe je om even de werkelijkheid te 'ontvluchten'. Ik begon serieus te gamen toen ik mijn n64 kreeg. Zelda OoT is voor mij nog steeds de mooiste game ervaring.

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Mijn eerst game was Keen (1,2 en 3 ) had mijn vader op diskette.
    Had ik die game nog maar.

6. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet raar het is gewoon iets wat je doet om te ontspannen.
    Ik doe het al mijn hele leven het is niet iets wat ik gewoon ben gaan doen ik kan me mijn leven voor gamen niet eens herinneren zolang doe ik het al.
    Mischien dat ik het daarom niet als raar zie het ligt denk ik aan het perspectief.

7. Zeloot

Zeloot Unity the Verb

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha.. hier had ik ook een keer aan ged8, en het was niet zo lang geleden geloof ik.

kwas toen één of andere game ofzo te spelen, helemaal in het verhaal enzo... en toen dacht ik eigenlijk bestaan die karakters niet... wtf!!! de tv is ook alleen maar één groot lichtveld, en ook nog eens schadelijk voor je ogen. Dat opeens zoiets op je beeld kan komen terwijl er vroeger geeneens licht was..:confused:Maarja, I don't give a damn.. als ik maar kan gamen!

Zelf ben ik begonnen met gamen op mn vaders werk.. najah, wat je gamen kan noemen. Het spelletjes was iets van Battle Chess geloof ik, soort schaken met echte gevechten!!! yaaay. Daarna ging ik ook met mn broer een beetje doom spelen.. haha, dat was pas cool.

edit: @Nightbringer. Dat spel heb ik nog! commander keen tog? zelf speelde ik ook vaak.. met z'n rare skippy bal gebeuren ofzo, en laser pistool. Hmmm.. het was tog met een laser pistool? :confused:

8. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet zonder kunnen. Ik zit er toch elke dag achter.

9. Stoewie

Stoewie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. opzich zijn Games heel vaag....

Maar toch kan ik niet zonder!

Moet je eens bedenken hoe ze zo'n console bedacht hebben!
    *raakt al helemaal in de war bij het denken eraan*

Mijn eerste spel was Prince of Persia op de PC (toen 7 was ofzo..)
    en toen de Prince in de spikes landde, moest ik huilen omdat ik dat eng vond ofzo...
    heel vaag :p
    lol

10. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste game was een diskette (weet niet meer precies hoe die heette) ik speelde het toen ik egt nog heeeeeel klein was en dan reed je in een autotje, je zag het van boven af en je zag 4 blokjes dat was je auto en je moest andere blokjes ontwijken, toen ik klein was heb ik dat egt kapot gespeeld. Als ik er nu aan denk denk ik egt zo van wat was dat een kutspel zeg! Toen ik voro het eerst op een N64 speelde vond ik het egt niet raar ofzo. Het is gewoon afleiding van de werkelijkheid en daarom is het zo leuk. Je hoeft nu niet helemaal in het leger te gaan om te schieten. Je pakt gewoon Full Spectum Warriors en je weet wat ze daar in Irak doormaken, en met racen is het net zo.

11. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    ik voelde me heel idioot toen ik live kreeg
    ik zat dan wat beneden tegen de tv te praten en me hele familie dacht dat ik gek werd door die games.

dat terzijde mijn aller eerste game was dat je een staafje was dat door een pad ging terwijl je kleine blokjes stuk schoot of ze ontweek.
    volges mij was dat op de eerste windows

12. Victor

Victor Guest

Hehe. Er zit toch wel wat ironie in die headset.

13. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste game was arkanoid op de comodore 64 (geloof ik) of het was giana sisters op de c64. Sinds die tijd ik was toen een jaar of 11 kan ik me geen leven zonder games voorstellen, of het nu een snel potje Spider Solitaire is of een langdurige pes4 sesie op de xbox.

14. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    wat een zwak gelul!!! gamen is vet en schieten ownt het is normaal en ik hoop dat ik ooit nog eens met een egt geweer mag knalle!!!

15. Victor

Victor Guest

Waarom is het zwak gelul? Ik wil graag goede stellingen horen.:)
    En even, ik vind het best dat jullie posten wat jullie eerste game was maar ik wil ook graag over de andere punten discusiëren.:)

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2005
  16. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ben ik gaan gamen? Ik zou het niet weten misschien omdat ik heel jong al een computer tot mijn beschikking had en geen broers of zussen heb dus me altijd alleen moest vermaken thuis. Mijn ouders zijn niet van de gezelschapspellen mensen dus ik speelde computerspellen. Over de verslaving van spellen of spel-karakters, ik denk niet dat veel mensen daar last van hebben. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het verschil tussen en game en de werkelijkheid niet echt kunnen zien maar daar heb ik gelukkig nooit last van gehad.

17. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    De eerste spellen die ik speelde waren Prince of percia, Lotus, Vikings, Dune II (die had ik op 12 floppy's) en dit allemaal met DOS. Maar toen vond ik het egt geweldig

Het is eigenlijk wel grappig dat ik er bij was toen de spellen-markt voor pc echt op gang kwam, en je ziet nu hoe ver het in zo'n korte tijd is ontwikkeld.

Ik vraag me af op wat we over 30 jaar zitten te spelen. Het komt denk ik dicht bij de werkelijkheid

18. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    @ jeroen: get a life

Ik zit er de laatste tijd ook veel aan te denken, en hoe slecht het voor je (me) is en dat ik eigenlijk best wel verslaafd ben inderdaad.

Ik kan er niks aan doen, ik moet gewoon gamen (in dit geval CS op pc). Ik zie er niet, maar dan bedoel ik ook écht niet uit alsof ik zoveel game/computer. Maar toch doe ik dat, veel mensen verwachten het ook niet van me. Maar het is gewoon dat ik zo mijn leven lijd. Als je jezelf erop betrapt dat je om 3 uur 's nachts nog achter de pc zit zonder iets door te hebben is er echt iets mis.

Ik zit nu van half 9 tot 17:00 achter de pc op stage, als ik thuis ben zit ik zo nog 5 uur achter de pc. Heel bizar. Oké, het wordt wel minder als het weer beter wordt, want dan kan ik weer golfen. Maar toch zal het altijd een deel van mijn leven bepalen.

Ik ben begonnen met gamen op de 386, met prince of persia, daarna Duke Nuke'm 3d over lan. En toen UT heeeel veel, daarna een periode RTCW:ET, wat ik nog heel soms speel. Maar meestal is het CS, sinds ik dat speel is het wel meer geworden. De drang om te gamen heb ik ook.

:'-(

19. Stoewie

Stoewie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja hoe zou het over 30 jaar zijn...
    dan zijn denk ik de graphics van de Xbox lelijk vergeleken met de nieuwe consoles ;)

20. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    @ Stoewie Daar is ook een thread over ;) staan wel allemaal leuke ''fantasieen'' in over dat we over 20 jaar net als in STAR TRECK met holodecks gamen. Dat we met halo 5 (!) getransplanteerd worden en dat we dan zelf Master Chief mogen spelen en zelf geweren mogen vast houden, moet je maar ff lezen in die thread.:)

Deel Deze Pagina