Vanochtend kwart over 7 werd ik wakker gebeld. " alle scholen zijn dicht gek!" ik zo: hoezo? " nou kijk maar eens naar buiten" . Ik doe mijn gordijnen open en WHAM OVERAL sneeuw. Ik heb uitzicht op een meer, op een bos en op een strandje(100 meter afstand).
Ik kijk naar beneden, naar het gazon, en ik zie zO (accent werkt ff niet) een dikke laag sneeuw, die ik nog nooit zo hoog in mijn leven in Nederland heb gezien. We hebben van die 1 meter hoge planten in de tuin ook, en de overgang tussen het gazon en die planten was nauwelijks te zien.
Ik ren naar buiten, mijn pa was al een tijdje bezig met sneeuwruimen. Ik zei van: heb je de straat niet gezien? Hoe wil je ooit wegkomen? Bij nader inzien bleek het vrijmaken van de auto al vrij nutteloos.
Erg jammer is, dat ik vandaag net mijn nieuwe camera zou ontvangen. Ik kan dus geen foto's maken ervan. Op het nieuws wordt telkens gezegd dat er " in Friesland 20 tot 30 centimeter sneeuw is gevallen" maar dat is dus de grootste onzin ooit. Er ligt mInstens 60 centimeter.
Nou hoorde ik dat de helft van Nederland zonder ook maar 1 vlokje sneeuw zit, hoe is dat dan bij jullie?
/edit Die auto's ook, die zien eruit als vierkante witte dozen. Zelfs de zijkant is bedekt met sneeuw. De radio antenne steekt er niet eens boven uit.
Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2005