Toch maar wel de doodstraf invoeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ruud, 2 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruud

Ruud Guest

//edit: toch geen goed idee, gaat niet werken. Mag weg.
    //edit2: als iemand als maarten=xbox de spits afbijt weet je dat je topic kansloos is.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2005
  2. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

EDIT

de topicstartes is een Mij HATER!! :'-(

En trouwens toen ik dit las werd ik een beetje boos
    Gevoel heet zoiets!.

achja mensen begrijpen het ook niet he _0/

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2005
  3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Bij sommige gevallen heb ik ook zoiets van doodstraf.

Het risico hierbij is stel het is niet de dader maar zelf vind ik het kan toch niet het zal nooit werken.

Neem nou die man die dat meisje ontvoerde en 2 dagen verkracht.

Dat meisje zit daar haar hele leven mee, en die man krijgt 10 jaar!!!

Laatst bewerkt: 2 mrt 2005
  4. Ruud

Ruud Guest

En jij, fijne vriend, doet precies wat nu niet de bedoeling is.

Echt, doe jezelf een plezier en pleur die PC van je van 10 hoog naar beneden.

5. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    De doodstraf is ook geen oplossing. Hiermee help je enkel de dader uit zijn lijden, terwijl het slachtoffer hier niets mee opschiet.
    Eigenlijk zouden dit soort 'mensen' in een of andere nare marrokaanse / thaïse gevangenis weggestopt moeten worden, in ieder geval ergens waar de bewakers het niet zo nauw met de regels nemen en er lekker op los martelen.
    Maar aangezien dat sowieso niet gaat gebeuren en de doodstraf ook geen optie is, zal deze man de rest van zijn leven in Nederlandse penitentaire inrichtingen en TBS-klinieken zullen moeten doorbrengen. Te lage straf of niet; zo zit ons rechtssysteem nou eenmaal in elkaar en dat moeten we maar accepteren. Zieke geesten als deze man zullen altijd blijven bestaan en doorgaan met hun afwijkende gedrag, welke straf er ook op staat...

/edit: Probeer ik ff serieus te reageren, komen er van die kansloze reacties... Waarschijnlijk een slotje, dus zeg maar dag tegen een goed bedoelde discussie, some people just can't act seriously |:- |:-

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Doodstraf moet in dit geval zeker kunnen. Wat een psycho is die gozer. En moeten ''wij'' belastingcenten uitgeven om deze idioten een onderdak te geven. Dit vind ik gewoon ziekelijk. Gatverdamme. Doodstraf mag zeker in deze gevallen.:mad:

Zoals ik vandaag las: Man krijgt slechts 10 jaar voor ontvoering en verkrachting van 13 jarig meisje. Dat vind ik ook ziekelijk. Gatver.

7. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent echt zo dom hé _0/

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Voordat het slotje komt; ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens. Maar het dik gedrukte stuk, dat hoeft toch niet zomaar geaccepteerd te worden? Ik vind ook al ontzettend lang dat de Nederlandse inrichtingen veel te "lux" zijn, en dat men hier nog veel te veel kan binnen een gevangenis / kliniek / inrichting. Het is als straf bedoeld, maar sommige mensen zitten daar comfortabeler dan mensen in een simpel flatje bij wijze van spreken. Dat vind ik zo irritant.

En nog even over die man, ik vind dat de doodstraf te goed voor hem is. Mijn mond staat nog open van verbazing na het lezen van dat bericht. Onvoorstelbaar dat mensen tot zulke dingen in staat kunnen zijn. Ik vind levenslang opsluiten in een dwangbuis of iets dergelijks. Kan er maar niet over uit.... :{

9. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    En jij denkt dat dat helpt voor de familie van het slachtoffer en het meisje zelf? Je helpt de dader er alleen maar mee, zo iemand moet lijden voor de daden die hij/zij heeft begaan. Denk is na; wil je iemand die bijv. jouw pijn heeft gedaan waar je heel je leven een trauma o.i.d. aan overhoudt, laten lijden en wegrotten in de gevangenis en verkracht worden door zn medegeslacht, of wil je hem gelijk uit zijn/haar lijden verlossen zodat hij/zok nooit heeft hoeven lijden voor wat hij/zji heeft gedaan? Dat wil ik van je/jullie weten die er zo over denkt om de doodstraf uit te voeren bij zo'n psychopaat.

Geef dan ook een goede beargumentatie i.p.v. van loos roepen dat degene de doodstraf moet krijgen omdat hij dat gewoon moet krijgen..

10. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de doodstraf er niet moet komen. je helpt er alleen de dader zelf mee, maar het slachtoffer blijft met pijn in zijn hart achter. ik vind dat als ze iemand levenslang geven dan moet ie ook tot zijn dood in de gevangenis zitten. Maar dan zitten die rechters weer ''ja maar hij is nu al 60 en hij heeft er egt spijt van'' dan denk ik AMAHOELA toen hij die moord of wat dan ook pleegde toen wist ie dat ie gepakt zou worden, had ie het maar niet moeten doen hoor. Met de ddostraf dan is de dader blij dat ie uit de gevangenis kan. maar al zit ie van zijn 30e tot zijn 80e daar zit dan heeft ie dat aan zichzelf te danken, kijk al werd hij aangevallen met een mes ofzo.. en dat hij dan die gast neersteekt dan denk ik vooruit, 2 daagjes in de gevangenis en hij mag naar huis, maar al valt hij aan dan denk ik ''sluit hem maar op voor de rest van zijn leven, hij wist waar hij aan begon toen ie het deed'' dus ik ben een beetje een twijfelgeval.

11. Ruud

Ruud Guest

Kwaad met kwaad vergelden als DE oplossing; ik had het kunnen weten... (N)

12. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    @ RUUD, had je het nou over mijn post??? ik vind dat wel de beste optie

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina