Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah inderdaad ik was echt een stijve hark en nu ben ik leniger dan gemiddeld door tkd.
     
  2. Major Zanzibar

    Major Zanzibar Aapje

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is belangrijk bij het beoefenen van vechtsporten?

    Een martial artist heeft een aantal eigenschappen, waardoor hij of zij de vechtkunst goed uit kan voeren. Dit zijn eigenschappen als kracht, lenigheid, conditie, techniek, inzicht, concentratie, discipline, balans, noem maar op. Welke van deze factoren zijn het belangrijkst?

    Zelf vind ik techniek en kracht belangrijke eigenschappen. Techniek is nodig voor het goed uitvoeren van verdedigingen en aanvallen. Zonder techniek ben je een stuurloos projectiel.
    Kracht is belangrijk omdat je techniek wel iets uit moet richten. Ik doe o.a. aan kickboxen, en daar heb ik meer overwicht, zelfs tegen mensen die al langer kickboxen dan ikzelf, omdat ik harder sla dan zij.
    Natuurlijk komen er nog meer dingen bij kijken, maar ik vind dat deze eigenschappen het meest uitmaken.

    Dit vind ik er van, en ik ben benieuwd naar jullie meningen.
     
  3. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gaan voor Techniek en snelheid (natuurlijk wel een beetje kracht erbij)

    Techniek natuurlijk omdat je bewegingen goed moeten zijn. Maar ook voor de goede uitvoering van je aanvallen/verdedigingen.

    Snelheid omdat al ben je nog zo sterk als jij hem/haar niet kan raken dan heb je er niks aan. Terwijl al ben jij nog zo sterk op den duur ga je echt wel tegen de grond door talloze relatief "zachte" maar razendsnelle klappen.
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je op de eerste plaats disipline moet hebben anders kom je nergens. Verder moet je techniek met snelheid combineren en daar weer wat kracht bij gooien. Want stel je betn heel sterk en je techniek is near perfect, dan zal je tog een sneller persoon dan jou bijna niet raken en hij jou wel.

    Btw ik heb morgen een tae kwondo tournooi in Den Haag. Onze club gaat er met 3 ouderen leerlingen heen en 3 jongere. T wordt sw33t and 1337.
     
  5. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk respect en altijd rustig en vriendelijk blijven. pas wanneer je respect voor andere kan opbouwen kan je jezelf ook gaan opbouwen. Mja kickboxers enzo zulle dat wel bullshit vinden. Mijn mening is dat het belangrijkste iets psychisch is niet iets fysieks.
     
  6. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op yiu yitsu. Dat is een mix van judo, karate en boxen. Voor mij is martial arts jezelf verdedigen op wat voor manier dan ook(dus karate, tae kwando etc) en de vijand uitschakelen.

    Vanavond weer :)
     
  7. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil misschien ook op yiu yitsu of is het nou jiujitsu? Maar ik zou dat dan nog steeds doen in de eerste plaats voor de beweging en het plezier. Leuk bijkomend effect is natuurlijk dat je zelfverdediging beter wordt :) Maar wat je volgens mij vooral niet moet doen is denken dat je een soort van onoverwinnelijk bent door je vechtsport training.. Op straat zal het echt heel anders verlopen dan in de Dojo denk ik (gelukkig nog nooit hoeven vechten) En als je kan wegrennen zou ik ook zeker daar voor gaan... Dan te blijven staan en je "eer" hoog te houden. Want stel je verslaat ze makkelijk en je hebt ze helemaal verrot geslagen dan ga je weer de gevangenis in wegens mishandeling...

    Ik zou het dan ook echt als een Laatste maar dan ook echt Laatste redmiddel gebruiken op straat. En er vooral nooit mee dreigen van pas maar op ik doe Karate! Kijk natuurlijk beetje aanklooien met je vrienden en hun af en toe een beetje focken is altijd leuk }:] en er dan een beetje stoer mee doen...

    Maar het mooiste vind ik is de wetenschap dat als het er echt op aan komt dat je dan jezelf beter weet te verdedigen. En doordat je dat in je achterhoofd hebt wordt je zelfverzekerder en dat zie je aan je lichaamshouding en uitstraling en daardoor wordt je eigenlijk weer eerder met rust gelaten op straat en dergelijke. Ik denk dat dat eigenlijk de belangrijkste kracht is van een vechtsport!
     
  8. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met nunchaku's hier??

    Ik oefen er veel mee want ik vind het wapen helemaal bij mij passen, niet lomp, niet zwaar, niet groot maar wel erg soepel en snel.
    ookal zou je het niet verwachten het wapen is even krachtig als de bo (stok) en een katana(zwaard). Het geeft me ook wel een beetje een kick om hem snel langs je lichaam te bewegen :p
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriendin van mij zat op een speciale les om met nuchakus om te leren gaan. Ik vind ze ook 1337 en wou ze ooit bij de decathlon kopen (kut winkel maartog), maar toen had ik in pkaats van die een houten katana (een boken tog) gekocht.

    Ik ben vandaag trouwens 3e geworden in rotterdam op een tae kwondo tournooi. Was mn first time in een officieel gevecht tegen een vreemd iemand. T ging goed eentje verloren en eentje gewonnen. LOL door kut punten telling enz ben ik 3e geworden van mijn poule maar een vriend van me is juit nadelig door de kut jury bekeken maargoed lol ik weet dat ik en hij goed gevochten hebben. (heb maar met 1 puntje verschil verloren)
     
  10. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ken het ook al own je je tegenstander gewoon erg en weet je dat jij veel beter was beslist de jury anders en heb je verloren, daarom trek ik me ook nooit wat van die wedstrijden aan het is gewoon een geluksspelletje
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah idd een vriend van me die in maart voor zwart gaat had 5 wedstrijden gevochten (je mag er eigenlijk maar 3 maargoed), de eerste had ie eigelijk gewonnen want 1 hij had meer punten en b zn tegenstander zou eigelijk strafpunten moeten krijgen. Maar als je die eerste verliest kon je al geen 1e of 2e plaats meer krijgen, maargoed hij weet voor zichzelf dat ie heeft gepammed en daar gaat t om.
     
  12. Michiel1231

    Michiel1231 30 A day club

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand me wat meer over kickboxen vertellen ? Is het een goeie vechtsport om mee te beginnen ?
    Ik heb wel 3/4 jaar gejudot maar merk daar niks meer van.
     
  13. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt eraan wat je wilt, als je wil vechten is het een erg goeie sport om te doen.
    Wil je die 'lijpe moves' leren dan zou ik iets anders kiezen
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zowieso via kickboxen leer je snel en agressief vechten. Maar het wordt nooit dieper dan dat. Bij martial arts heb je wel dat het dieper wordt.
     
  15. Major Zanzibar

    Major Zanzibar Aapje

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij kickboksen leer je niet echt goed technieken. Je leert wel hard trappen enzo, maar daar houdt het dan ook op. Ik merk dat ik mijn karate achtergrond een groot voorDEEL heb bij kickboksen.
    Als je goed wil leren trappen en stoten, denk dan aan sporten zoals karate of taekwondo.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2005
  16. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Over je stukje : je hebt helemaal 100 procent gelijk.

    Over yiu yitsu: bij ons word het als yiu yitsu geschreven maar het is volgens mij ook geen probleem als je jiu jitsu schrijft.
    Ik zou overigens wel adviseren áls je op yiu yitsu gaat dat je dan in ieder geval tweemaal per week gaat want anders heeft het niet heel veel zin.
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe mijn vechtsport om mijnlichaam te verbeteren en om mn geest te verhelderen en stressloos te maken. Verder vermaak ik mezelf door met mn vrienden de lijpste trucjes uti te halen. Zoals bijv een stukje muur rennen of over een paar matten spingen en kicken.

    Verder houd ik me ook bezig met mediteren en dat werkt zeer ontspannend. K moet zo trainen maar heb vandaag een beetje last van lusteloosheid. Een meditatie die k hier zo ff ga doen brengt me dan ff tot rust en dan kan ik weer een challange aan.
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Der komt weer een tournooi aan voor me, dit keer in Den haag...
     
  19. deagle

    deagle 1337

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi



    ok dit is mss wat laat maar ik las dit net... ik ben trouwens net member _O_

    ik doe al 3 maand taekwondo nu... en ik vraag me echt af waarom jij zegt da je er niets mee bent op straat? Want het is eigenlijk daarvoor dat ik deze sport volg... het wordt langzaamaan gevaarlijker en ik had gehoort dat dit namelijk een FULL-contact sport is en judo leek me toen maar niets
    waarom benje niex met tae?
     
  20. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigenlijk heel simpel... Taekwondo werkt alleen op afstand. Je staat altijd ver van elkaar af en probeert elkaar met traptechnieken te raken om zo punten te scoren. In druk bezochte uitgaansgelegenheden heb je die ruimte niet. De meeste ruzies vinden daar plaats en als je dicht op elkaar staat kun je moeilijk eerst je been omhoog brengen.. daar heb je afstand voor nodig.

    Als je midden op straat in een gevecht terecht komt kun je er wel voordeel van hebben... er is meer ruimte en je hebt waarschijnlijk meer afstand van diegene die jou aan wil vallen.

    Wil je echt een vechtsport leren puur en alleen voor zelfverdediging dan raad ik je Krav Maga, Hapkido of Jiu Jitsu aan.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2005

Deel Deze Pagina