[Verslaving] Krassen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 11 mrt 2005.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind het zelf best schokkend, maar het blijkt dat krassen op plaatsen in je arm en hand een verslaving of rage word en of al is!
    Een klasgenoot van me doet het ook. Ik zeg er niks van want hij vind het ''normaal'' en ik zie er geen reden voor.
    Wat vinden jullie van ''krassen'' en wat zouden jullie tegen zulke mensen zeggen om ze te helpen. (Ga ze niet uitschelden ofzo).
    Als members die dit misschien doen de reacties lezen gaan ze er misschien anders over denken. Dat is BTW niet de bedoeling van deze thread.
    Dus: Wat vinden jullie van ''krassen'' en wat zou je er tegen doen?
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Het enige krassen, zoals jij dat bedoelt, waar ik van heb gehoord is zelfverminking. Dit gebeurt meestal bij mensen vanwege psychische problemen, zoals een zeer laag zelfbeeld.

    Van het krassen gewoon voor de lol heb ik nooit gehoord en klinkt ook niet helemaal gezond. Uiteraard zal die persoon als je ernaar vraagt niet zeggen dat hij het doet, omdat hij een beetje in de war is. Klinkt niet zo best.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hij doet het soms gewoon midden in de les met zijn passer als de leraar niet kijkt. Je ziet de sneden ook gewoon zitten en hij heeft al heel wat littekens.
    En hij heeft wel een probleem, maar dat is van heel lang geleden: Zijn vader is gestorven.
    Maar hij praat er wel over op deze manier: Ja, aan m'n vader heb ik niks meer, want die is toch dood.
    Als je er zo open over praat, dan licht het toch niet daar aan.
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Scarving is inderdaad populair onder wat mensen. Het is ook erg "populair" bij mensen met het zogenaamde borderline syndroom. Ik zou hem maar het advies geven om een tattoo te laten zetten óf een goeie psycholoog op te zoeken
     
  5. Stoewie

    Stoewie Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je nou in godsnaam verslaafd raken aan krassen?
    :confused:
     
  6. QreZiX

    QreZiX Halo 2 zuigt!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    met een heet pinnetje (van een paperclip ofzo) doe ik wel soms , maar das niks speciaals ofzo.
    Ik maak dan "tekeningetjes" of namen in mn huid.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hoe kan je in godsnaam verslaafd raken aan darten ;)

    Bij mensen waarbij het voorkomt door psychologische problemen is het niet eens een verslaving, tenminste wat ik er dan van weet.
    Daarbij is het meer iets dwangmatigs, maar niet in de vorm van een verslaving. Soms komt dat voort uit een zeer laag zelfbeeld.

    Mensen die het doen zonder psychologische problemen is moeilijker uit te leggen denk ik.
    Enerzijds kan het een vorm van scarification zijn, versieren dus.
    Anderzijds kan het ook een kick zijn, als je namelijk pijn heb laat het lichaam stoffen vrij, adreline etc. Dat kan een vorm van verslaving worden.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2005
  8. Stoewie

    Stoewie Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    ha-ha
    *leest hele tekst*

    o_O;
     
  9. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, hier is 'krassen' niet echt populair, sterker, ik ken geen enkel persoon die dat doet. Een vriend van me heeft eczeem dus dat jeukt, maar das geen verslaving.

    Ik dacht trouwens eerst dat je het over krassen met een euro had :+ Dat is namelijk zeer verslavend :cool:
    Sta je daar in de sigarenwinkel, koop je zo'n ding van een € en heb je 5 €'s gewonnen wil je telkens meer en meer!
     
  10. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    :+
     
  11. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Willem fable hoe oud is die vriend van je dan die het doet. Want ik denk dat je dat pas doet als je veel drugs in je hebt |:-
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat heeft er dus geen reet mee te maken... Alhoewel je als je alcohol oid op hebt sneller in staat bent om zoiets te doen, aangezien op zo'n moment je emoties versterkt kunnen zijn.
     
  13. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow, tja kan ook maar kennen meer mensen zo'n ''krasser'' en zijn ze wel eens bij hem/haar thuis geweest hoe hun situatie daar is?
     
  14. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal willen ze gewoon aandacht als iemand dat zomaar doet. Ik zie dus geen verslaving, ja misschien alleen aan de aandacht
     
  15. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet echt dat mensen dat positieve aandacht gaan geven. Ik zou eerder denken dat het een gek is (niet persoonlijk bedoeld voor de mensen die het doen).
     
  16. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    maar jouw vriend he, krast hij zo ver dat hij gaat bloeden als dat het geval is moet hij echt hulp gaan zoeken. en jij moet (als je dat nog niet gedaan hebt) zeggen dat hij ermee moet stoppen en desnoods hem laten stoppen want je verminkt jezelf er helemaal mee.
     
  17. exilim

    exilim mASter_eXiLim

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je ben egt niet helemaal goed bij je hoofd als je dat doet, je moet hem echt zegge dat iej er mee moet kappe want het gaat een keer fout...
     
  18. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds wanneer is krassen in je arm populair geworden? :confused: |:-
     
  19. Sinds er zoveel wannabe gothics/lijken zijn.
     
  20. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt niet echt gezond. Dat kan toch niet echt lekker zijn? Zolang je maar geen aders meekrabt.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2005

Deel Deze Pagina