[Verslaving] Krassen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 11 mrt 2005.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmmz ik zie dat ik een beetje doorschoot gisteren. Ik bedoelde te zeggen dat aandachttrekkerij lang niet altijd het geval hoeft te zijn. Anyways, die site verschaft prima info.. En zoals ik al zei kan het bij iedereen anders liggen, en praten is vaak key. :)
     
  2. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij zal later nooit psycholoog willen worden merk ik al. Ik heb zelf aardig wat meegemaakt in mijn leven en weet donders goed wanneer iets te maken heeft met psychische problemen of niet. Dit is gewoon iets wat niet gezond is, hoe je het ook ziet. Mensen bezitten trouwens ook een eigenschap waardoor het heel moeilijk is het te herkennen: maskeren. Ik ken een vriend die zelfmoord heeft gepleegd twee maanden terug, niemand heeft wat aan zien komen, hij droeg de hele tijd een 'masker' zodat niemand zag dat het slecht met hem ging. Uiteindelijk heeft hij zich voor de trein gegooid.

    Er bestaat een kleine kans dat hij er straks daadwerkelijk niet meer is. Als het een goede vriend van je is, wil je het beste voor hem. Hoe zou je het vinden als hij er niet meer is, wetende dat jij er wat aan had kunnen doen? Je krijgt dan echt een schuldgevoel dat zijn gelijke niet kent. Bespreek het in ieder geval met hem, doe alles wat je in je gevoel noodzakelijk acht om er voor te zorgen dat het goed met hem komt, als hij dan nog weigert hulp te zoeken is het zijn eigen verantwoordelijkheid.
     
  3. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je daarmee pentagrammen bedoeld, dat zijn geen satan tekens geloof ik.
    Zou het niet zo zijn dat ie dat normaal vind vanwege muziek smaak of zo? En het standaard beeld dat mensen erbij hebben. Mensen op jonge leeftijd zijn nog wel is onwetend en in staat om rare dingen te doen omdat ze denken dat het erbij hoort.
    Ik ken bijvoorbeeld iemand die gelijk dacht dat ze gothic moest worden omdat ze een paar metal bands goed vond.
     
  4. Helemaal waar. Je moet gewoon ingrijpen met dit. Hoe normaal hij voor de rest ook lijkt, je moet er echt wat aan doen. Praat met hem en vraag waarom hij het doet en neem niet zomaar een vaag antwoord aan, maar ga er echt over praten wat ik blijf het ziek vinden.

    Erg voor je Cygnum :mad:
     
  5. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    eerlijk gezegd vind ik hem wel gelijk hebben en voor de mensen die mijn post niet goed doorgelezen had ik had het niet over de psychisch zieken(als ik dat hier zo mag noemen zonder commentaar te krijgen) maar over degene die het voor de LOL doen ;) die willen gewoon aandacht. Lars heeft het volgens mij ook over deze mensen aan zijn laatste alinea gezien dus graag wat verder lezen dan alleen de eerste 3 woorden :{
     
  6. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    iemand die het begrijpt... :)
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    of niet.Het lijkt mij stug dat mensen dit voor de "lol" doen dat de maatschapij er een labeltje op plakt omdat het een opkomend iets is... (wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk het is er alteid geweest het krijgt nu aleen veel meer aandacht).Der zal alteid iets achterliggen.Dit hoeft niet perse bij diegene bewust te zijn het kan ook iets onbewust zijn wat zover weg is geduwd (menselijke reacties op trouma`s)dat die gene het niet eens meer weer weet.dont shoot me if im wrong though
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @ cygnum , jij hebt helemaal gelijk , en willem je kameraad komt veel aandacht tekort , maar hij heeft een heel groot probleem , en dat is hij kan en of wil er zelf niet over beginnen.
    En daarom willem is het aan jou om hem te helpen , die krassen die hij nu zet zijn een lichte vorm van verminking , en dit zal snel erger worden als niemand hem wil helpen , wacht niet te lang om hulp te bieden .
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat de meeste van jullie gelijk hebben, maar je ziet nooit wat aan hem. Daardoor weet ik het ook niet zeker.
    Maar weet je hoe lastig het is om met iemand te praten die helemaal normaal lijkt.

    BTW: Het licht vooral aan thuis hoor, denk ik als ik het zo bekijk.
    Zijn zus is een ''echte'' gothic. Zijn moeder is bijna nooit thuis, werkt tot in de nacht. En zijn vader is dood.
    Maar ja, als je met hem over ZIJN famillie gaat praten en dat hij misschien om die redenen krast, en zegt dat hij moet ophouden dan lijkt het alsof je voor hem moet kiezen inplaats van zijn ouders die hij toch bijna nooit ziet. Z'n vader al helemaal niet meer.
     
  10. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Tsja er is een reden dat jij niet gecertificeerd bent als psycholoog, en andere mensen wel. :+

    Het is een grote misvatting als je denkt dat alle mensen die naar een psycholoog gaan: 1 - down kijken, 2 - niet voor rede vatbaar zijn, 3 - laten blijken dat er ze iets dwars zit.
    Het is ook een misvatting als je denkt dat iedereen die naar een psycholoog gaat volledig de weg kwijt is, de hele dag op z'n hoofd staat en constant de behoefte heeft zelfmoord te plegen.

    Je hoeft die jongen niet het stempel "gek" te geven om hem aan te raden eens met iemand te gaan praten die er verstand van heeft.
     
  11. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    De kans is aanwezig dat de thuissituatie inderdaad de oorzaak is van deze zelfverminking. In dat geval is het helemaal verstandig om er voor te zorgen dat hij met iemand praat die er verstand van heeft (lees: psycholoog). Zoals ik al eerder zei, ik weet nog een paar goede instellingen, ik kan je de adressen en telefoonnummers geven als je wil. Stuur maar een PM.
     
  12. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik voor de lol dan vervangen voor om de kick of om stoer te doen, want daar doelde ik naar :cool:
     
  13. nietvorspiet

    nietvorspiet Fuck Armageddon

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken ook een paar van die "rage-meiden".
    Want de 1 doet het en nu het hele clubje meiden doet het. ze steken mekaar aan. de één zgt tegen de andere die zich eventjes niet zo goed voelt.."je moet in jezelf snijden dan voel je je weer beter" en zo gaat dat verder.
    Mijn beste vriendin doet het ook en ik heb haar na eindeloze pogingen(!!) nu een soort van "laten vallen". Ik heb afstand genomen van haar. Ik was haar geweten zo voelde het als ze vertelde dat ze weer eens gekrast had.
    En als je helemaal trots rond gaat roepen dat je bij het riagg loopt dan denk ik ook niet dat je dwangmatig krast, maar dat je dwangmatig naar aandacht zoekt.
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat ie krast 8)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het word echt niet meer normaal (was al nie normaal) maar hij schrijft nu een ''verhaal'' op zijn arm. iets met Cradle of Filth.
    ik heb al geprobeerd om te zeggen dat hij moest ophouden maar hij zegt dat ie gewoon door gaat. ''Ik vind het gewoon lekker.''
    Ik citeer dit dus!
     
  16. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Als hij het "gewoon" lekker vind denk ik dat er echt iets niet goed zit bij hem. "steel" anders gewoon zijn passer (daar snee hij zig tog mee?) zodat hij het nietmeer doet.
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Oh, m'n passer is weg, laat ik het maar niet meer doen!

    Denk je nou echt dat dat werkt? :{
     
  18. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben zijn ouders nog een beetje vat op hem? Anders moet je met hen gaan praten. Zij hebben dan nog altijd meer autoriteit dan jij.
    Van Cradle of Filth heb ik wel eens wat gehoord, gothic-band, niks mis mee verder. Wellicht wat provocerende teksten die hem er toe aan hebben gezet? Ik denk het niet, maar je kan niks uitsluiten.

    Heb je hem er trouwens wel mee geconfronteerd dat het dodelijke gevolgen kan hebben?
     
  19. Ross

    Ross The Father

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde er mee (en jah ik hd het ff beter moeten zeggen) dat je gewoon (voor ze ver het mogelijk is) zijn kras dingen bij hem weg moet halen gewoon afpakken als hij het doet, ik denk dat het dat minder word (logies want hij kan het dan mindervaak doen). misschien kun je samen met een paar vrienden echt aan hem laten merken dat jullie het kansloos vinden en jullie er niet echt blij van worden dat help heel vaak goed.
     
  20. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben het trouwens over een psychiater, ipv een psycholoog. Het verschil is moeilijk uit te leggen(m'n pa heeft nu een patïent dus kan ff niet vragen) maar er zeker onderscheidend verschil tussen:
    1. psychiater
    2. psycholoog
    3. psychotherapeut

    En hier gaat het over 'het naar de psychiater gaan/sturen' voor de personen die een laag zelfbeeld hebben.
     

Deel Deze Pagina