1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland, een ontwikkelingsland in wording...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 20 mrt 2005.

  1. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag, op de verjaardag van mijn zwager, hadden we het over de Nederlandse economie.

    En dan over datgene waar we goed in zijn. Waar verdienen we het mee of kunnen we het in de toekomst mee verdienen? Het gaat toch om het geld!! Hoe houden we ons bestedingspatroon in de toekomst op het huidige niveau?

    Ik kwam tot de ontdekking dat ik niet echt iets kon noemen waar we goed in zijn. Zijn we alleen maar bezig met de volgende vakantiebestemming en onze ouwe dag? :eek:

    We werken niet hard genoeg, het onderwijs is onder de maat, we worden te dik…!!!

    Zijn we niets meer dan een consumerende samenleving of kunnen we echt iets waar de wereld op zit te wachten en ook nog geld voor over heeft?

    Ik kon niets noemen waar we in uitblinken. 8)

    Wat je ziet is dat er steeds meer werk uitbesteed wordt aan de "lage lonen" landen. En ook de producten uit bijv. China veroveren de markt. Moet ik me ongerust gaan maken over de Nederlandse economie?

    Misschien weten jullie iets waar we goed in zijn, zodat ik op de volgende verjaardag niet met een mond vol tanden zit als we het over dit onderwerp hebben.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2005
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nederland staat bekend om hun uitblinkende kwaliteiten op het gebied van baggeren.

    En dat is ook wat waard :cool:
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Nederland heeft mij!

    Daar doen we 't voor!
     
  4. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in de buurt van Sliedrecht. Een echt baggerdorp!! Maar ik zie de werkgelegenheid alleen maar achteruit gaan. En bijna alle scheepswerven, hier in de omgeving, zijn ter ziele gegaan. O-)
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Olé, baggeren in Sliedrecht! :D
     
  6. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    En door reacties als deze worden treads dus op slot gezet :)

    Ik denk niet dat Nederland een ontwikkelingsland wordt hoor... alleen gaat het gewoon erg slecht nu, op financieel, cultureel en op militair gebied lopen we gewoon niet lekker meer.

    Iedereen zegt dat het aan de regering ligt (Nederland verdient beter! :eek:) maar ik denk gewoon dat we gewoon wat strakkere regels moeten maken en beter moeten nadenken over het kiezen, en niet achteraf zeggen "nou, die regering is eigelijk best kut".

    Mja, echt goede punten heeft NL idd niet meer :'-(
     
  7. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    En in BERGEN neem nou onse eigen MAMOET die heeft de KOERSK geborgen, en die baas van mamoet die woont bij mij in het dorp:) En we hAdden de grootste haven van de wereld. Voor de rest mogen we trots zijn op onze ''Friese politie'' die nu met het hele arrestatie team, de weilanden in gaan om criminelen te arresteren die ''illegaal'' eitjes raapt. Het is tog het eerste korps ter wereld waar er mensen speciaal worden opgeleid om eieren rapers te arresteren. :cool:
     
  8. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Doemdenken schijnt een trend te zijn tegenwoordig. :mad: Ik hoor iedereen elkaar na te praten hoe slecht het hier wel niet is en nu zelfs de vergelijking met een ontwikkelingsland. Ronduit stuitend om te horen als je echt in ontwikkelingslanden bent geweest. Echt een idiote vergelijking!

    Maar nee, het gaat hier ietsiepietsie minder (na jaren van Economische overspanning) en gelijk is het hier een hel om te wonen en wil iedereen zo snel mogelijk emigreren. Echt een walgelijk vergelijking als je bedenkt wat wij hier allemaal wél hebben.... :{

    En even ter informatie: Nederland is een handelsland en heeft met bijv. de Rotterdamse haven een unieke positie in Europa. En het kennispeil is in Nederland ook nog steeds van een hoog niveau.

    Maar ja, aangezien iedereen elkaar en de media nablaat zou je inderdaad kunnen denken dat het hier inderdaad echt zo rampzalig slecht gaat qua economie, veiligheid etc.

    Zelf nadenken, constateren en conslusies trekken.... dáár zijn wij slecht in! :'-(
    Want dan zul je zien dat het allemaal best wel meevalt en dat wij niet op iedere straathoek worden neergestoken en dat wij bijna moeten bedelen op straat.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2005
  9. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze site even bekeken. Een vriend van mij werkt overigens aan een tweetal projecten. Namelijk in Frans Guyana en in Oostenrijk. Maar valt het je verder op dat de meeste projecten wat ouder zijn. Verder kom ik weinig projecten tegen in Azië. Dit is het werelddeel waar het om gaat in de komende 25 jaar, denk ik.

    Amerika, ons grote voorbeeld, is uit.. ze hebben een te groot tekort. Ze kopen enkel op de pof en de vraag is hoelang dit goet gaat.

    Ik denk dat we Europa sterk moeten neer zetten. In dit kader kunnen we een vakantieland worden. Als de temperatuur wereldwijd oploopt wil er niemand meer naar Spanje etc... Wij hebben water genoeg... maak er wat van!!!
     
  10. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel iets noemen waar we goed in zijn. Wij kunnen goederen doorvoeren door onze gunstige ligging.
     
  11. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb je op school geleerd. :+

    We zijn hierin afhankelijk van Duitsland. Maar met dit land gaat het ook niet zo vooorspoedig.

    Rotterdam is na 42 jaar zijn positie als grootste haven van de wereld kwijtgeraakt aan Shanghai.

    Dit is niet goed voor ons zelfvertrouwen :'-(
     
  12. Victor

    Victor Guest

    Waar wij goed in zijn is nutteloos zijn en wachten tot er iets nuttigs gebeurt.
    Ik hou van doemdenken.8)
     
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Shanghai ligt nou niet bepaald in de regio en is dus geen directe concurrent voor Rotterdam... niet gaan doemdenken he? :eek: :+
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat doen jullie nu al volop , dagelijks razen er honderden zwaar overbeladen nederlandse vrachtwagens over onze belgische snelwegen aan een te hoge snelheid .
    Is vrijdag nog zo een vrachtwagen achterop de staart van een file belandt met 2 doden en 7 gewonden tot gevolg.
    Onze snelwegen worden stukgereden door vrachtwagens uit de ons omringende landen , maar wij belgen mogen wel opdraaien voor de kosten ervan , en als jullie dan op reis met je caravan hier aankomt klagen jullie gelijk over de slechte staat van ons wegdek terwijl het jullie eigen landgenoten er voor verantwoordelijk zijn.
    Ik maak veel gebruik van de e19 , en ik moet vaststellen dat als ik daar ingehaald wordt het steevast door een wagen is met nederlandse nummerplaat , zodat ik moet vaststellen dat beheersing van snelheid al zeer zeker niet jullie sterkste kant is.
    In amerika zeggen ze altijd dat de far west in belgie is en dit bedoelende op het verkeer, maar ik stel vast dat er dan meer nederlandse cowboy's hier rondscheuren dan belgische :+
     
  15. thedutchterror

    thedutchterror Noobienoobienoobie

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    was dat niet singapore?
     
  16. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Architectuur en dijken, Nederland heeft zeer goede ingeneurs en architecten :D
     
  17. Ruud

    Ruud Guest

    Amen!

    Mijn flauwe reactie was 'n sarcastische reactie op een ondoordachte openingspost. Dat het 'o zo slecht' gaat in Nederland laat men zich aanpraten. Net als bijvoorbeeld de hele 'ik voel me niet veilig meer'-kwestie.
     
  18. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3


    En daar komt nog eens bij dat het gungstig voor Rotterdam is, als zij meer goederen vervoeren moeten die ook ergens vandaan komen, of vervoerd naar worden. En omdat veel goederen uit Azie naar Europa gaan zie ik nauwelijks nadelen.
     
  19. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja zeg, wat een doemdenken is dat zeg! Nederland is een technologieland bij uitstek, we hebben goede Technische Universiteiten en Philips is een bedrijfs met 's werelds meeste patenten.

    Iets minder is onze productiefactor arbeid. We werken minder dan in andere landen, en we vragen daar ook veel te veel geld voor. Voorlopig hoeven we ons niet zorgen te maken over onze economie. We zijn nu eenmaal in een laag conjunctuur beland, en over de hele wereld gaat het slecht (landen als China en India daar gelaten). Nederland is heel erg gevoelig voor deze conjunctuur schommelingen. Dat is in het verleden al gebleken, en nu weer. Maar het is een kwestie van afwachten tot de economie weer aantrekt.

    Kleine kantekening hierbij is wel dat het niveau van technisch onderwijs hard achteruit holt, gelukkig is de overheid bezig dit te verbeteren :D. Nederland Kennisland, anyone?
     
  20. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet om echt trots op te zijn, maar Nederlanders zijn zeer ver in het veredelen van Nederwiet.
    Ze weten het THC gehalte in wiet op een ongekend hoog niveau te brengen, wat nergens anders in de wereld lukt.(exportproduct)
    Maar als ons beste exportproduct 'Tiesto' is, kun je je inderdaad af gaan vragen of dit nog heel erg lang goed gaat.
     

Deel Deze Pagina