Gamer pleegt moord na verkoop cyberzwaard

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Corneel, 1 apr 2005.

1. Corneel

Corneel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "Een Chinese man heeft een bevriende online gamer doodgestoken vanwege de verkoop van een gezamenlijk gewonnen virtueel zwaard. Het slachtoffer had het cyberzwaard afgelopen februari geleend van de verdachte om het vervolgens te verkopen. Toen de verdachte hier achter kwam, ging hij volledig door het lint en nam wraak.

De twee mannen speelden het online multiplayer rollenspel 'Legend of Mir3'. Daar hadden ze allebei samengewerkt om het zwaard te winnen. Zhu Caoyuan, het slachtoffer, heeft op eigen houtje besloten om de virtuele 'drakensabel' te verkopen voor 7200 yuan (672 euro). De 41-jarige mede-eigenaar Qui Chengwei probeerde tevergeefs de politie in te schakelen nadat hij op de hoogte was gebracht van de transactie. De politie vertelde hem echter dat het een virtueel bezit betrof en dat hij daarom geen beroep kon doen op de wet.

Qui Chengwei nam hierop 'het recht' in eigen hand en veroordeelde Zhu Caoyuan ter dood. Hij ging naar Zhu Caoyuans woning en stak hem met kracht in zijn linkerborst. Het slachtoffer overleed ter plekke aan de verwondingen. De verdachte is opgepakt en is in afwachting van de uitspraak van de rechter."

Stond vandaag of Fok.nl.

Maar dat is toch niet normaal. Een moord plegen om een digtaal pixel zwaardje dat er waarschijnlijk voor geen meter uitziet.

2. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Jappen zijn geweldig :cool:, Iemand van het leven beroven omdat hij een pixel verkoopt 8). Wat games niet allemaal aanricht in de samenleving..

3. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Die mensen zijn helemaal in de game dat ze niet meer doorhebben wat werkelijkheid is en wat niet.

4. vrijefietser

vrijefietser Hakkuh-Bas

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets verwacht je als slachtoffer toch ook niet als je een zwaard heb verkocht

5. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Leuke 1 April grap van FOK

6. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    mijn idee...

7. Noedel

Noedel Belg

Leuk Bevonden:
    2
    Nope, geen 1 april grap, stond gisteren al op http://games.telenet.be :)

Ik zou toch ook wel zwaar razend zijn op die dude...eerst maanden lang tijd besteden om een redelijke character op te bouwen om dan een epic zwaard als beloning van een über moeilijke quest te krijgen...en dan verkoopt je 'vriend' dat zwaard..

Maar dat is nog altijd geen reden om z'n leven af te nemen... :{

8. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Die gast is gewoon psygies gestoord!!! En weet niet wat echt en niet echt is!!!

9. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    pff ... games

zouden gewoon verboden moeten worden :mad:

10. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn altijd gekken die dat soort dingen doen want jij gamed waarschijnklijk ook en jij zal ook niet zo gek zijn! _0/

11. sleepydodo

sleepydodo dark angel

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat toch echt om chinezen... |:-

12. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat hier helemaal niet om wel of niet gamen. Die man is bestolen van iets wat hem zeer dierbaar was (tenslotte maanden voor gewerkt om het te pakken te krijgen) en vooral zijn vertrouwen in die man is enorm misbruikt. En dan staat ie bij de politie ook nog eens machteloos. Dan is het niet goed dat ie hem doodsteekt voor bijna 700 euro (wat in China wel meer waard is dan hier trouwens), maar het is niet geheel ondenkbaar dat ie die man daarvoor straft. Ja en daar in China kan het er nog wel eens wat hardhandig aan toe gaan.

13. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Muhahahahah! _0/

14. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige mensen zijn inderdaad gewoon psychisch gestoord. Niet dat ik het weet, maar het is heel goed mogelijk dat er iemand al iets drastisch heeft gedaan omdat hij niet de juiste saus kreeg bv. Moeten sausen nu verboden worden?
    Games gaan wel een stap verder omdat er geweld inzit, maar het is entertainment, m'n moet maar wilskracht hebben. Net zoals sommige mensen McDonnalds aanklagen omdat ze dik zijn (echt waar).

15. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Omg, in plaats van dat hij het opgebrachte geld van die gast afgapt..

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Uhh is die 700,- echt geld of virtueel geld? Want anders wordt het wel iets anders (ook al is die gast nog steeds gestoord)

17. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    echt geld natuurlijk....

maar ik sluit me aan bij beowulf, het gaat hier ten eerste om 700,- en ten tweede om iets heel dierbaars........en daar kan je natuurlijk woest om worden wil iemand dat waar jij veel om geeft van jou wegstelen....

18. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is nog eens inleven in games. Vind die bedragen die er bij het handelen in omloop zijn al belachelijk. Laat staan er iemand voor te vermoorden.

19. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is gewoon bestolen van 700 euro het had net zo goed zo kunnen zijn dat hij gewoon 700 uit zn portemonee jatte, dat van die game is gewoon een achtergrond en niet erg belangrijk, aangezien het om echt geld gaat...

20. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Meesterlijk verhaal :).

Ik moet er niet aan denken dat ze alles van mijn character in diablo 2 jatten, ik zou ook iemand ombrengen ^^.

Deel Deze Pagina