1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paus overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamer, 1 apr 2005.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste omdat de paus veel ervaring moet hebben in het leven (een vrouw van 20 heeft nog weinig tot geen ervaring in het leven) een homosexuele paus is tegen de principes (vaticaan is tegen Homo's d8 ik) de persoon in kwestie moet al binnen het "bedrijf" katholiek hebben 'gewerkt' als Bisschop of iets dergelijks, en zo kan je nog wel door gaan..

    ik ben overigens niet gelovig, en me Nickname slaat dus nergens op :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2005
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Haha zou fantastisch zijn. Een homosexuele paus. Dan is meteen een hele lading van wat de huidige genaratie loopt te roepen ontkracht. :D

    Ben het wel met je eens hoor.... hehe Maar het liefst zou ik helemaal geen paus meer zien. Doe eigenlijk maar helemaal geen geloof meer als we dan toch bezig zijn. Nou ja misschien het bhoeddisme (goet geschrijvt?) dan.
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom het Boedisme wel en de rest niet??
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nou dat vind ik wel aardig. Daar heb ik werkelijk nog nooit een negatief bericht over gehoord. Maar ja dat kan inderdaad ook aan mij liggen. Als ik het fout heb, mag je die ook doorstrepen ;)

    Aber gut, terug naar paus.
     
  5. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    keej ;)

    het wordt weer ontkent dat de paus dood is... btj vaag dood of levend... ff CNN tsjekken
     
  6. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    tja ach, het schijnt dat de paus eerst met een hamertje op z'n hoofd getikt moet worden dus dat kan nog wel effe duren om dat bevestigt te krijgen 8)
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha , een vrouw als paus of een homosexuele paus , waar haal je het .
    Als de kerk wel ergens tegen is dan is het wel tegen vrouwen en homo's in de kerk.
    De vrouwen worden al eeuwen achteruitgesteld door de kerk , zij mogen wel dienen voor nonneke maar verder mag het niet gaan.
    De kerk stelt zelfs zijn veto tegen vrouwelijke pastoors , omdat de kerk gewoon een mannenbastion is en dit zo moet blijven.
    Waarom denk je dat pastoors niet mogen trouwen , dit is gewoon om alle mogelijke vrouwelijke invloed uit de kerk te bannen omdat een getrouwde pastoor dan wel eens naar zijn echtgenote zou luisteren en dat kan en mag niet van de huidige paus.
    Over enkele jaren had de huidige paus nog een geniale inval , hij verkondigde dat de mensen om hun zonden te zuiveren aflaten konden kopen zodat ze recht naar de hemel zouden gaan .
    Dit is nog iets vanuit de middeleeuwen , daar maakten ze de mensen ook wijs dat als ze aflaten kochten ze recht naar de hemel gingen.
    Zo goed was de huidige paus met zijn tijd mee , hij liep alleen een paar honderden jaren achter.
    Ik ben ook katholiek opgevoed , maar mij boeit het niet , als de ene dood is wordt een andere gekozen .
    Paus zijn is niet meer dan een jobke zoals een koning of een president , het blijft nog altijd een gewone mens die door een stelletje godsdienstfanaten bevorderd wordt tot opperkatholiek voor zoveel dat nog voorstelt. :cool:
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben et absoluut met je eens over dat "paus" zijn gwoon een baan is. een Erebaan, dat wel, maar een baan. Ik ben nooit direct met het Geloof in aanraking gekomen(me oma was wel gelovig, maar daar merkte je nix van, geen bidden tijdens et eten enzow), maar voor mensen die wel geloven, heb ik altijd meegekregen, moet je respect voor hebben, en dat heb ik dan ook. Vrouwen uit de Kerk houden vind ik vreemd, want een Kerk moet tog weten dat de vrouw voor een samenleving heel belangrijk is... Emancipatie, Anyone??

    Als de Paus dood is, zal er op school bij mij wel een minuut stilte ofzow gehouden worden (katholieke School) doe ik wel aan mee, vind et asociaal als je dat niet doet, en ik heb een Gelovige in de klas, dus puur uit respect voor het Geloof
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben meer dan genoeg met het geloof in aanraking gekomen .
    Het dorpje waar ik opgegroeid ben was een heel katholieke gemeenschap en de kerk zat toen alle zondagen vol.
    Er was toen een cafe met een zaal in het dorp en die eigenaars ervan gingen niet naar de kerk.
    Het gevolg was dat de pastoor alle weken vanop zijn kansel de mensen in de kerk overdonderde met preken dat ze niet in dat cafe mochten komen omdat de duivel daar zat , gevolg was dat de dorpelingen niet meer in dat cafe kwamen en de eigenaars ervan moesten hun zaak verkopen.
    En wie kocht dat , juist meneer pastoor kocht het cafe en bijbehorende zaal en de eerstvolgende zondag ging hij het inwijden met wijwater en woetsj duivel was dan
    als de weerlicht verdwenen en de mensen mochten vanaf terug in dat cafe komen en pintjes drinken ter ere van de pastoor zijne portemonnéé.
    Dit is gebeurd midden de jaren 60 en toen was ik 9 jaar , en heeft mijn geloof onherstelbare schade opgelopen door dit voorval.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  10. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik voel me nog prima hoor.
     
  11. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Whaha :D _O_

    Ach nu kunnen we straks iig wel horen wat die kerel nou echt heeft gezegt, nu was het van "mja muh mah nu ha lalala" en hoor je allemaal mensen klappen :p
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het schijnt dat er vanuit de fabriek van duracell nog een kamion met een spoedbestelling vertrokken is richting vatikaanstad , maar ik denk dat hij telaat gaat komen :+
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Tja, en jonge koorknaapjes e.d. in de broek graaien lijken ze dan gek genoeg weer wat minder erg te vinden, gezien de aanhoudende stroom aan zedenzaken die de laatste jaren steeds meer aan het licht komen. Je zou bijna gaan denken dat het in feite niet meer is dan een dekmantel voor een groot pedofielennetwerk.

    En hoe reageert men vanuit het Vaticaan? Die gasten het handje boven het hoofd houden, omstreden kerkleiders naar andere kerkgemeentes verplaatsen (waar ze vervolgens nog een keer de fout in kunnen gaan), de boel proberen af te kopen en de boel zoveel mogelijk uit de publiciteit proberen te houden.
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja de kerk staat buiten de wet he, heb jij al gehoord dat er een priester ooit al vervolgt is voor zulke zaken?
    Ik ook nog niet , gewoon omdat de kerk nog heel veel macht heeft om zulke zaken onder de mat te vegen.
    Of ze nu pastoor , kardinaal of paus zijn , het maakt niets uit.
    Het zijn en blijven in de eerste plaats mensen , en mensen hebben zwakke plekken .
    Dat was voor mij de hoofdreden om nooit meer te geloven in de kerk en haar instellingen.
     
  15. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag net op et nieuws dat het of een Italiaanse paus wordt of een Zuid-Amerikaanse paus omdat daar 50% van alle katholieken in de hele wereld wonen.
     
  16. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    je bedoelt zeker Zuid-AFRIKAANS.En ja die kardinaal is inderdaad zwart...en ja die maakt een hele goede kans
     
  17. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Duracell werkt te goed naar mijn idee, elke keer dacht iedereen nu is het raak, maar nee hij leeft nog.
    De paus heeft de pedofielen niet op het matje geroepen, vrouwen zijn zij duidelijk als minderwaardig en homosexuelen zijn duivels.
    Wat hebben homo's gedaan? Ik kan serieus geen reden bedenken waarom ze zo slecht zijn. Een homo heeft mij nooit wat aangedaan, dus ik zie het verband niet. Ze geloven toch dat iedereen door god is geschapen en gelijkwaardig is? Stel dat je homosexueel bent en je gelooft in god, doet alles volgens de bijbel, pastoor etc., maar je bent homo. Ben jij dan slecht?
    Die Amerikaanse priester die openlijk voor zijn homosexualiteit uitkwam vind ik wel een toffe gozer. Hij liet zien dat geloven en homosexualiteit wel degelijk samen gaan, het gaat toch om iemands karakter of zie ik dat nou verkeerd? :confused:
     
  18. LOGOK

    LOGOK Muuge Herder

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    oke

    Ga je naar de kerk dan????????
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb geen enkel respect voor die man. Een man die willens en wetens zegt tegen de gelovige afrikanen zegt: Hey, een condoom is slecht (of iets in die richting) en dat er daardoor miljoenen mensen per jaar leiden aan een ziekte, en ook miljoenen mensen eraan sterven. Indirect is hij gewoon schuldig aan deze ziekte.. Want als hij zegt: ''Hey jongens en meisjes.. een condoom moet je gebruiken'' Dan gebruikt iedereen het, omdat deze man zoveel macht heeft. nee, ik heb 0 respect voor deze man. Oke, hij hoeft niet dood, maar respect? nee.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    weer niks aan toe te voegen.Snap trouwens het respect voor dit soort mensen niet helemaal het voelt voor mij een beetje misplaatst.Een priester misbruikt jonge jongetjes maar kan wel weer aan het werk ergens in een ver land.Dit soort dingen zijn werkelijk ongebrijpelijk voor mij.
     

Deel Deze Pagina