Als je wel wilt gamen, maar geen games kunt kopen, (dus niet omdat je al sigaretten koopt of drank of weet ik wat voor nutteloze shit, maar echt omdat je geen geld hebt om wat dan ook te doen naast overleven) dan is het wat mij betrefd geen criminaliteit als jij je games kopieerd en dan speelt.
Het is en blijft en luxeartikel en daarvan kan je van niemand eisen dat ze het kopen als ze andere prioriteiten hebben. Als ze het dan (zonder dat iemand er last van heeft) toch kunnen gebruiken, dan moet dat kunnen.
Het is niet alsof een bedrijf geld verliest door het kopeiren door iemand die de titel anders toch niet zou kopen, en niemand heeft er verder last van. Kijk, het moet geen excuus zijn, maar in die gevallen waar het dus echt alleen uit dat oogpunt gebeurt. Vind ik niks mis mee.
Als jij elke week 2 CD's koopt, en de rest kopieerd, dan vind ik ook niet dan mensen mogen zeiken. Willen ze nog meer geld van je dan? Rot toch op, zeg ik dan tegen hun. Ze maken in vele gevallen winst zat die platenmaatschappijen en uitgevers. Misschien moet de koper van spellen en CD's eerder als uitgangspunt nemen wie het nodig heeft en wie niet. Nou wil ik niet insinueren dat je EA games moet kopieren en bijvoorbeeld games van Majesco of andere kleine uitgevers die de ondersteuning kunnen gebruiken gaat kopen, maar dat valt bij mij eerder te begrijpen dat andersom.

Klik om te vergroten...