1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Prijs next-gen consolesoftware met 10 dollar omhoog?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mirik, 3 mrt 2005.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Spellen verkopen de console, dat is sowieso wel gebleken. Dus de doelgroep is niet de reeds bezittende speler, maar ook de niet-bezittende speler.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hier sta ik achter, kijk als je werkt, wat zal je verdienen in de maand als 15/16 jarige? 150 euro? als je een fanatiek gamer bent en je hebt een console+pc zal je toch al gauw 2 games in de maand kopen............als je het geld had, 2 games is 120/140 euro, dan houd je nog maar 30 euro over voor andere dingen, en dan zeuren mensen dat er zoveel gekopieerd wordt?
     
  3. eL_C!D

    eL_C!D Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    echt een schande als het zo wordt! De kans is dan groot dat zulke *b-titels* niet meer gemaakt kunne wordne doordat ze voor hoge prijzen niet de deur uitgaan...
     
  4. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel eens met Kobolt, maar ik ben het niet eens met de mensen die kopiëren omdat ze denken dat de prijs dan opeens gaat zakken. En dat ze denken "hoe meer je kopiëerd, hoe lager de prijzen," want dat is niet zo. Als de doelgroep groter wordt (en er dus minder wordt gekopiëerd) dan zullen de prijzen waarschijnlijk omlaag gaan. Je heb de kosten er dan sneller uit (je hebt een groter publiek) en de prijzen kunnen dan omlaag (wat ook wel zal gebeuren door de grote hoeveelheid concurentie).
    @ WouteR: inderdaad je hebt gelijk (en ruud dus ook eerder in het topic).
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is niet te hopen dat waar is! Nieuwe grote games kosten tegenwoordig op de xbox en ps2 ook al bijna 65 euro, en dan zouden ze 75 euro gaan kosten! Vind je het gek dat dan steeds meer mensen gaan downloaden?
     
  6. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Welkom in de echte wereld DS The Best.

    De wereld waarin alles om centjes draait,en alles op het halen van winst.
    Er zal dus mooi niet zo snel een lagere prijs voor de games komen wanneer ze gekocht worden door een groot publiek,want waarom zou je winst gaan inleveren als toch iedereen blijft kopen.

    Ik,jij,mijn moeder,jouw moeder,Bill Gates;
    We willen altijd maar meer centjes hebben,ongeacht dat er binnen komt.

    Ik werk me al jaren helemaal kapot,en verdien ook keer op keer meer.
    Het gekke is,dat je aan het einde van de maand hier niks van merk omdat je heel snel gewend raakt aan je inkomsten.

    Angelo
     
  7. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als je de games goedkoper maakt dan je concurent, verkoop je (vaak, heeft ook andere factoren zoals reclame) meer dan je concurent --> meer winst!
     
  8. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat er veel mensen bewust gaan kopieren omdat ze de prijzen omlaag willen zien gaan. Ik denk dat als er te weinig kopers meer zijn omdat het te duur is/of geworden) dat ze de markt meer aantrekkelijk willen maken door het weer goedkoper te maken. In de eerste instantie als het aantal verkochte spellen omlaag gaat dan zullen ze naturlijk de prijzen omhoog gooien.

    Sebas
     
  9. Nicotje

    Nicotje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt eens wakker,man.Die "nieuwe" Nintendo DS heeft stokoude graphics a la 8-bit...
     
  10. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    8 bit? Damn, je bedoeld 32 bit neem ik aan? De graphics zijn idd niet de mooiste maar het draait om de gameplay, je weet toch!
     
  11. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    alsof de gameplay op de PSP niet goed zou zijn...GT4 komt erop en daar is toch weinig aan toe te voegen!:D en dit geld ook wel een beetje voor GTA.
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan je ook afvragen waarom de prijs van de DS zo laag is.Het is wat de gek ervoor geeft.Sony heeft schijnbaar meer vertrouwen in het feit dat de consument hun product koopt met het prijskaartje dat zij er aan vastknopen dan nintendo.Prijzen zullen omhoog gaan das de economie.De consument koopt het schijnbaar toch wel.De prijs is imo afhankelijk van de consument blijft de consument kopen en is de prijs van een ondergeschikt belang (je kan veeel zeggen maar 60 euro is duur en toch koopt iedereen zijn favo game) dan zal de prijs stijgen.Koopt de consument (en dan bedoel ik vrijwel iedere gamer) nouwlijks meer games zullen de prijzen uit eindelijk wel dalen.Dont shoot me if im wrong though
     
  13. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    En DAT zou de beschijving moeten zijn waarom je op dit forum niet over gekopieerde zooi mag praten.
     
  14. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals velen al zeggen: vroeger je betaalde voor je nintendo speeltjes ook zo f150,- (Donkey Kong Country spellen heb ik allemaal: per stuk kostten ze f180)
    Alleen nu komen er veel meer games die ik eigenlijk wil kopen, als ik ze na tijdje voor 30 euro zie, koop ze meestal wel.
    Als ik een PC game graag wil kan ik altijd via via wel voor een paar euro aan een game komen, maar als ze goedkoper zijn dan wil ik nog wel de moeite nemen om ze legaal te kopen.

    Als ik weet dat een game gigantisch goed word, koop ik hem wel.
    Maar de prijzen nog verder omhoog vind ik niks.
    Wat ik bij economie heb geleerd... ff denkuh... hoe ging dat ook alweer....

    prijs omlaag -> afzet omhoog -> productie omhoog -> meer producten beschikbaar -> prijs kan verder omlaag -> meer winst -> bedrijven meer geld over voor nieuwe games

    bij de economie lessen die ik krijg wordt alles heel gunstig voorgesteld, dus het kan heel anders lopen
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  15. Nicotje

    Nicotje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je idd gelijk in,Arno.
     
  16. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    je ziet naar verloop van tijd dat ze sommige pc games voor nog minder dan de helft van de prijs weg doen
    en bij xboxgames zie je dat niet altijd.

    dan zul je aan het einde van het jaar bij hun jaarcijfers zien dat ze of veel winst hebben gemaakt omdat er toch mensen zijn die het blijven kopen

    of dat de winst ontiegelijk naar beneden is gegaan omdat niemand er meer iets van koopt.

    ze merken vanzelf wel of het een succes voor ze word of niet, ik denk eerlijk gezegd van niet , een goeie game kost nu al 60 euro of iets meer en dan wordt hij nog duurder.

    je moet hiervoor een aardig portemoneetje hebben.
     
  17. GaspareAndolini

    GaspareAndolini Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    schijt aan wa maakt mij da uit als het maar goeie titels zijn en goeie kwaliteit
     
  18. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    mij boeit t wel...nu kan je ook toppers kopen voor 40/50 euro (60 dan in winkels) bvb Caos Theory...en om dan voor xbox 2 spellen extra 10 euro te betalen, dat moetdan maar, maar ik had tog liever anders gezien :9
     
  19. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het wel een beetje jammer en geldklopperij, maar je zutl zien dat na een paar maanden de games toch weer goedkoper worden, want voor mijn eerste lading xbox spellen betaalde ik toen ook 69 euro per spel, maar ik denklees: ik weet 100% zeker dat, dat met die pouper euro te maken had. Maar toch als de spellen goed zijn koop ik ze toch wel, maar ik denk dat ik dan tussendoor wat minder spellen ga kopen als ze egt zo duur blijven.
     
  20. crayzico

    crayzico Non-wanker

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind gewoon dat het tijd wordt dat video-gaming helemaal wordt geglobaliseert Nu is praten we over West -Europa (EU),Rusland, Azie(Zuid-Korea en Japan)en Amerika(VS en Canada).
    Waarom proberen ze het niet in china,India en Pakistan die landen hebben ook nu welvaart plus daar woont een kwart van de wereldbevolking lanceer daar je console succesvol en je hebt gelijk miljarden inkomsten zodat je games ook weer lager kan verkopen in de rest van de wereld.
     

Deel Deze Pagina