ok......kijk...ik snap best dat jullie me misschien niet serieus zullen nemen aangezien ik maar liefst 2 posts op mijn naam heb, maar ik heb zo eens wat zitten zoeken op de onderwerpen hier op het forum en op forums van andere colonies van ourcolony.net ..... en...mijn conclusie was eigenlijk deze:
gooi het hele puntensysteem overboord. het zegt helemaal niks. je moet dit niet bekijken als puzzelaar die graag leuke punten verdient, maar als marketingdeskundige van microsoft. wat is het doel van ourcolony.net? xboxen (2) verkopen! spanning creëren! verwachtingen scheppen! hoe doen ze dit? door langzaam maar zeker kleine stukjes informatie en graphics vrij te geven. maar, willen ze dat dit voorbehouden blijft aan 1 enkele colony? nee natuurlijk niet, iedereen moet et weten en zien, iedereen moet een xbox 2 kopen! en die mier op logo? ja wat denk jij als je over straat loopt en je ziet zo'n maf logo...dan type jij op google in: colony......en reken maar dat je dan o.a. op ourcolony terecht komt. ook zal microsoft als ze slim zijn zorgen dat ze op de toekomstige promotiepagina's van de xbox2 veelvuldig het woord colony gebruikt (of dit als metatag in de html code zet).
maar, waarom doen wij dan in vredesnaam mee aan deze marketingstrategie? om meer te weten te komen over de xbox2 uiteraard! en wat heeft het nu voor zin om ons op te splitsen in ontelbare colonies, als we net zo goed allemaal samen kunnen werken om zo sneller challenges op te lossen en nieuwe informatie over de xbox2 te krijgen? ik wil er hierbij dus voor pleiten om op de een of andere manier een soort van gigantisch verbond aan te gaan. zelf heb ik hier niet echt de mogelijkheden toe, maar Kobold, misschien dat jij als stichter van de XBW-colony contact op kunt nemen met de leiders van de andere colonies? ik denk dat dit is wat gamem8ker wil dat we doen...
update: zojuist even 'colony' ingevoerd op google, ourcolony.net kwam als 7e uit de bus...maar ik neem aan dat microsoft alles op alles zetten om verder te stijgen
Laatst bewerkt: 15 apr 2005