Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt dat homo's in sommige landen niet bestaan, maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Homo's komen op iedere plek op deze aardbol voor vriend, het wordt alleen niet overal geaccepteerd waardoor het in dat soort landen in de doofpot wordt gestopt waardoor het lijkt dat het niet voorkomt in dat soort landen. Omdat de samenleving er niet open voor staat, komen veel mensen ook niet uit voor hun homofiele gevoelens waardoor deze mensen zeer ongelukkig zijn. Blij om te horen dat jij het niet toestaat dat deze mensen gelukkig zouden kunnen zijn.

Wie de neuk ben jij om te oordelen over andermans geluk? Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik hoop dat je spoedig wakker wordt, onder die steen vandaan komt en gaat beseffen dat niet alles dat men je probeert wijs te maken waar is. Als je alleen al denkt dat homo's in andere landen niet voorkomt, dan stel ik voor dat je eens onder moeders haar vleugeltjes vandaan komt en in de ECHTE wereld stapt. Dan leer je misschien nog wat dingen over het leven, en dat wat jij "normaal" vind al een tijdje heel anders is, OVERAL op de wereld.

Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  2. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dat mensen anno 2005 nog zo bekrompen kunnen zijn, zeker in een land als nederland.
    "Stel dat iedereen homo wordt ".
    Homo wordt je niet, leer je niet, kies je niet, wordt je niet gemaakt.
    Homofiel, dat BEN je, zo wordt je geboren.
    Dat is al te moeilijk voor sommigen om te begrijpen.

In ieder geval, ik ben voor het homohuwelijk.
    Ik vind het niet meer dan normaal dat twee mensen die veel van elkaar houden kunnen trouwen als ze dat willen.
    Vind het ook best als je tegen bent, zolang er met respect wordt omgegaan met je medemens.

Er zijn mensen die zich hier ontzettend kwaad om maken, demonstreren en weet ik wat. (voornamelijk buitenland).
    Persoonlijk vind ik dat je heel, héél diep moet schamen als je je zo druk
    maakt over een daad uit liefde, terwijl er allerlei rottigheid gaande is in de wereld!

Wat misschien wel een interessante theorie/stelling is:
    "Er worden steeds meer homofiele mensen geboren als 'mother natures' antwoord op de overbevolking :)

3. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe meer homo's, destemeer vrouwen voor mij... :D

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Hebberd..... 8) . Alles is voor Bassie...... Je mag maar 1 vrouw, jij kleine snoeperd.....

5. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens!! Word er echt gek van als ik dat soort bekrompen mensen zie. Heb dan ongelooflijk zin om zo'n kop te bewerke. Beetje offtopic maar ok :9 ,, er was ook een keer zo'n documontaire over skinheads in Rusland. Een kind van 9 doodgeslagen,, omdat ze buitenlands was. En zo'n skinhead ging buitenlanders vergelijke met ratten :mad: ,, werd er egt supper kwaad om :mad:

Die is echt masterlijk,, petje af :cool:

Verder ben ik dus 'gewoon' voor het homohuwelijk. Die mensen moeten ook gewoon gelukkig kunnen zijn. En kindere opvoede moet ook wel kunnen volgens mij. Kzie niet in waarom ze het niet zouden kunnen.

En JAGUAR ben het niet met je eens dat het homohuwelijk slecht is, maar heb toch bewondering dat je er voor openstaan, in tegenstelling tot sommige andere gelovigen. Maar zou zelf niet zo snel geloven in een bijbel, koran enz. Ik denk gewoon dat mensen iets 'bedachten' voor al het onverklaarbare dat er was, maar tja dat is mij mening.

6. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0

ik vind dat gevoelens voor het zelfde geslacht niet acceptabel zijn, dat is mijn mening.

van mij mag je homo's en lesbies accepteren, ik accepteer ze ook,maar op een andere manier, persoonlijk vind ik dat homo gedoe maar niks, de mens is gemaakt en verdeeld in 2 delen, man en vrouw, samen horen zij een nieuw mens op de wereld te brengen.

zo is het al vanaf het begin van deze zielige wereld.

vroeger waren homo's zeldzaam (geen commentaar, is gewoon zo!), en nu vind je bijna in elke café wel een homo of en lesbo, volgens mij begint het gewoon een rage te worden als je het aan mij vraagt.

ik heb niks tegen homo's, het kunnen aardige mensen zijn, maar in Nederland is dit zwaar overdreven.

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    |:- .. Homo's zijn er altijd al geweest, hoever je ook teruggaat.....

8. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Oké ze krijge hun huwelijk, maar dat ze dan die domme Gay Parade afschaffe....

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    in de griekse oudheid werden vrouwen gezien als een straf van de goden, in het huis opgesloten, en ze moesten het huishouden doen en kinderen baren. Mannen hadden onderling behoorlijk wat pleziertjes en er waren toen al veel homoseksuele mannen..
    veel van de mannen in de legendes die o zo beroemd zijn, zijn op een paar na, homo..
    zelf ben ik geen homo, maar ik vind dat een huwelijk gewoon moet kunnen.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    *verplaatst naar ASEL

Anyway; ik ben tegen en voor.
    Tegen omdat ik simpelweg het huwelijk (wat ik belachelijk vind) een godsdienstig ritueel is. Aangezien de godsdiensten, die het ritueel huwelijk bevatten, tegen liefde van het zelfde geslacht zijn vind ik dat men ook voet bij stuk moet houden en simpelweg de regels moet volgen van het belachelijke systeem.
    Voor omdat ik voor gelijkheid van mensen ben. Mensen die op andere mensen van hetzelfde geslacht vallen hebben dezelfde rechten als menig ander mens. Kort samengevat, mensenrechten. Het zou discriminatie zijn om mensen die niks verkeerd doen toch te benadelen.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Gast , komt eens een keer van onder uwe steen gekropen en aanschouwt de wereld eens een keer goed , ik zal het er in vette letters opzetten zodat je er niet naast kan kijken homo's en lesbissiennes zijn van alle tijden en ook van alle landen ter wereld ,velen worden wegens hun geaardheid onderdrukt en anderen mogen zich gelukkig wel kenbaar maken zonder uitgestoten te worden , dit wordt je niet of kun je niet leren , zij worden zo geboren,dit is gebleken uit een groot genetisch onderzoek dat de mutatie van één enkel gen bepaald welke voorkeur je krijgt voor een bepaalde sexe .
    Mijn inziens blijf jij te lang achter de pilaar in de kerk luisteren naar de preken van de pastoor die mensen veroordeeld op basis van iets waar ze zelf echt géén schuld aan hebben .
    Homo's en lesbo's zijn juist gelijk aan ons hetero's niet meer en niet minder , en daarom verdienen ze het dat iedereen , maar dan ook iedereen deze groep met het nodige respect behandeld , net zoals wijzelf ook met respect willen behandeld worden.

Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  12. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier komen mijn argumenten :p:

Ik ben dus voor omdat ik weet dat homo zijn niet iets is wat je kiest, of een homo niet iets is waarin je verandert (wat trouwens wel kan, maargoed). Het is iets waar je als homo of lesbie mee geboren bent. K begrijp goed hoe die mensen zich voelen want een redelijk goede vriend van me is homo. En het is echt een top gast waar ik het goed mee kan vinden. Dan heb je nog die mensen die zeggen: ja als ik met een homo omga dan geilt ie vast op me. Dan zeg: je kan toch ook gewoon vrienden zijn met een meisje? Waarom dan niet met een homo, hij hoeft je niet perse leuk te vinden ook al ben je een jongen. Die vriend van mij weet ook dat ik hetero ben.

Dus als 2 mensen van elkaar houden, en dat zijn toevallig 2 mannen of vrouwen. Dan mogen die gewoon trouwen vindt ik. Ik vindt het BELACHELIJK dat er nog mensen zijn die hier tegen zijn.

En als iemand me wil overtuigen van het tegendeel, kom dan maar met goede argumenten :p.

Ik vindt btw wel dat ze kinderen mogen adopteren, MAAAAR dan moeten homo's eerst door de HELE maatschappij geaccepteerd worden. Anders kan dat kind schade oplopen door pesterijen. Of het kan het doelwit worden van mensen die homo's haten, terwijl dat kind van niets weet.Helaas zijn we nog zeer ver verwijdert van totale acceptatie. En inderdaad zijn er ontzettend veel mensen nog zeer bekrompen. Tegen over mensen die anders zijn. Dit is echter een menselijke trek en die is niet weg te stoppen. Want hoe vrij ik ook ben en hoe tollerant, ook ik voel soms haat. Tegenover mensen die die vrijheid bedreigen, maar als je echt tollerant was zou je hen niet haten maar gewoon proberen hun ogen te openen. Wat dat betreft ben ik dus net als ieder mens in bepaalde mate, een hypocriete lul. maargoed :p....

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    haha fantastisch, hele berg serieus gediscusieer.. komt deze gast even om de hoek zeilen....

_O_ nice.

Egoïst.

Blij dat jij ons even verteld 'hoe het hoort'. Wie ben jij om te zeggen 'hoe het hoort'. Heb jij de mensheid geschapen? en heb je toen meteen maar even een stel regels erbij gemaakt over hoe de mensheid zich 'behoort' te gedragen? Nee? dacht ik al.

Is al meerdere malen weerlegd, dus is vrij simpel voor mij.

Haha de raarste opmerking ooit.. serieus of niet, blijft raar. Ik word denk ik ook maar homo, want dat schijnt 'in' te zijn. hihi

&
    Ach... Nederland is overdreven met alles. Kan zo'n gay parade o.i.d. er ook wel bij. Ik was hier trouwens vorig jaar (toevallig) en ik heb echt een lache dag gehad hoor. Plus als je er last van hebt, dan kijk je er toch gewoon niet naar?

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  14. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ach... Nederland is overdreven met alles. Kan zo'n gay parade o.i.d. er ook wel bij. Ik was hier trouwens vorig jaar (toevallig) en ik heb echt een lache dag gehad hoor. Plus als je er last van hebt, dan kijk je er toch gewoon niet naar?[/QUOTE]

Persoonlijk denk ik over de gay parade: een of 2 keer is leuk, om te laten zien dat je er bent en dat je niet gehaat wordt. Maar aan de andere kant, er is toch ook geen hetero dag? Maarja ik vindt het ook niet echt storend ofzo.

btw niet alle mensen die geloven hebben homo haat hoor, Ik ben namelijk ook christelijk gedoopt en geloof op mijn eigen manier. Maar dats te complex om hier ff lekker op een xbox forum uit te gaan leggen :p.

Btw ik ben wel benieuwd naar hoe oud Brolly is.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind elk excuus voor een feestje best. Als er een speciale jaarlijks terugkerende dag komt waarbij er als een idioot gefeest en gezopen kan worden omdat persoon X de 100 meter poepstampen in 9,3 seconden heeft gedaan... Prima!

Ah leg is uit... toe... :p

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ Elendil , ik snap je stelling niet goed, je schrijft dat je vindt dat ze wél kinderen mogen adopteren maar ze moeten eerst door de hele maatschappij geaccepteerd worden :confused:
    Weet je nu kan je best stellen dat godsdiensten zoals de katholieke en de islam er zijn , géén begrip of verdraagzaamheid tegenover homo's en lesbo's in hun repertorium hebben opgenomen , en dus kunnen ze volgens jou niet echt geaccepteerd worden als pleegouders.
    Gooi je vooroordelen weg en benader diegene die jij homosexueel vindt op de manier waarop je een heterosexueel benaderd , en je zal merken dat er écht géén verschil is.
    Wij zijn en blijven allen mensen , ongeacht onze sexuele voorkeur en daarom hebben wij allen recht op respect en begrip voor wie en wat we zijn.

17. homeless4ever

homeless4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alle homo/lesbo koppels adopteren kinderen. Sommige lesbo's worden kunstmatig bevrucht door een bevriende homo en baren hun eigen kind of baren er één voor het bevriende homo koppel. Dan is er zeker geen sprake van een adoptie en wordt het kind sinds de geboorte opgevoed door de ouders. Het is aan het homokoppel om hun kind duidelijk te maken dat er ook een hetero wereld is buiten hun gezin.
    Het homohuwelijk zou overal ter wereld moeten aanvaard worden omdat twee mensen die elkaar graag zien de mogelijkheid moeten hebben om samen een huis te kopen, een testament op te maken en kinderen liefdevol opvoeden. Het moet echter geen huwelijk zijn zoals het gewone huwelijk. Het mag best een ietsje anders als het contract maar geldig is voor de administratie en ze dezelfde rechten en plichten krijgen zoals een hetero koppel.
    In België hebben we het al een tweetal jaar en voordien hadden we al een samenlevingscontract en niemand maalt er nog om.

18. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    dus daarmee impliceer jij dat wij te stom zijn om dit te begrijpen?
    wees ook eens een beetje sociaal naar ons.. in plaats van alleen maar sociaal te zijn naar de homo's.

19. homeless4ever

homeless4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook katholiek opgevoed! Maar thuis waren ze verdraagzaam tegenover homo's, andere rassen. Ik heb nooit een schimpwoord gehoord van mijn ouders.
    Daar ligt het juist... opvoeding.
    Een priester die ons godsdienst onderwijs gaf verkocht eens domme praat in de les. Dat de meisjes nooit of nooit met een moslim mochten trouwen. Ik heb onmiddellijk gevraagd om te reageren en hem duidelijk gemaakt dat dit racistische praat was. Gevolg: ik mocht de rest van de les op de gang doorbrengen. Is dat nu christelijke verdraagzaamheid?
    Je mag gerust geloven maar wees niet hypocriet!

20. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een zeer goed punt wat je daar maakt, opvoeding.
    Er zijn ook nog gelovigen die het wel accepteren, hulde _O_

Deel Deze Pagina