Ik vind het een goede zaak als we eindelijk een europese grondwet krijgen. Wij (als nederland en belgie) zijn de oprichters van de EU, WIJ hebben dit alles aan het rollen gebracht omdat het ons economisch ten goede komt. Nu komen er opeens allerlei stemmen op die zeggen dat we uit de unie moeten stappen en de grondwet niet moeten ondersteuen! Hoezo deze ommekeer opeens??!!
het maakt totaal geen sence, wij worden beter van een europees verband, we verliezen niet onze identiteit (tot zover we die nog hebben) en we zijn ten slotte de oprichters! Ik ben dan ook voor 1 europa, we moeten ons groot maken om tegen landen als china en Amerika weerstand te kunnen bieden...
We zullen dit nooit voor elkaar kunnen krijgen als we ons laten tegenhouden door ons chauvinisme, we ZIJN Nederlanders en Belgen en we HEBBEN een eigen land en identiteit. Ongeacht of er nu een europese grondwet is of niet, deze grondwet zorgt er namelijk enkel voor dat de bureaucratische rompslomp word verminderd. Dit omdat we nu allemaal dezelfde algemene regelvorming krijgen, we houden dus onze eigen aparte regels zoals het gedogen van softdrugs.
Ik stem dan ook voor over een week.
edit: ik zie dat ik de enige op dit forum ben die voor is... be kind to me
edit2: china vergeten
Laatst bewerkt: 25 mei 2005