Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja vertaal dit dan ook eens naar de economie , frankrijk later met grote sterke economie, want alles legaal volgens europese grondwet naar zich toegehaald en financiele sterke onderdanen bijgevolg , alle dagen champagne en foie gras , en nederland , met de haven van rotterdam , en daarachter niets meer aangezien de rest van de economie naar frankrijk verhuist is, en nederlandse onderdanen die géén geld meer hebben om nog een jointje te roken, zo zal dat nederlandse gedoogbeleid direkt opgelost zijn. :+ ;)

2. Captian_Nemo

Captian_Nemo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wisten jullie dat nederland jaarlijks 5 miljard euro betaalt aan de europese unie en er maar 2 of 3 miljard terugkrijgt..Die miljarden kunnen ze liever in het onderwijs, gezondheidszorg en belastingverlagingen stoppen.

Nederland is met die 5 miljard euro degene die het meest betaalt aan de EU..Laten ze daar maar wat aan doen dan pas kan ik misschien overwegen om ja te stemmen.

Dit is wat mij echt dwars zit..Het is misschien niet waar het hele referendum overgaat.

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die bijdrage is ronduit belachelijk. De bijdrage zou ook gewoon aan de hand van inwonersaantallen moeten worden vastgesteld, natuurlijk. (Wij betalen nu per inwoner het meest aan de EU, geloof ik) Als dat in de grondwet wordt geregeld dan stem ik zeker voor, wordt dat niet geregeld in de grondwet dan neig ik sterk naar tegen. Maar ik heb nog niets over het onderwerp gehoord, weet iemand hoe dat zit?

4. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Simpel, Nederland is dom bezig, daarom betalen ze het meest. Ik vraag me af welke idioot dat nou weer heeft voor gesteld :mad:
    Zo zie je maar: Alles gaat goed in Europa, alles is eerlijk en democratisch, dus stem voor :cool:

5. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga tegen stemmen puur om het feit dat je als Nederlander een hoop inspraak verliest. Ik heb net een hele lap tekst gelezen en het komt er op neer dat de grondwet practische niet te wijzigen is. Wat dan weer tegenstrijdig is met het feit dat de raad van ministers dan weer wel op eigen initiatief zaken kunnen weizigen.

Tevens zijn er een aantal zaken ondemocratisch. Ook kan ik maar niet inzien wat nu het grote voordeel van deze grondwet is.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb zojuist op teletekst gelezen dat voor de stemming van de europese grondwet een opkomst van circa 47% van de nederlandse bevolking verwacht wordt.
    De laatste peilingen later echter zien dat zowat 63% van de stemgerechtigen tégen die europese grondwet gaat stemmen .
    Dit vind ik geweldig , daar jullie ook namens ons belgen gaan stemmen , gewoon omdat wij deze keer niet mogen en dus op jullie rekenen om ook ons ongenoegen kenbaar te maken.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Komt voor mekaar svennies, we laten ze zien dat ze die grondwet door de plee kunnen spoelen ;)

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja dat zou mooi zijn ;) , maar het probleem is ook dat ik gelezen heb dat het referendum niet bindend zal zijn .
    Dus al stemmen jullie nu 70% tegen , dan kunnen ze in den haag nog altijd ja tegen de europese grondwet zeggen , en balkje en co kennende zal dat zeker gebeuren. :mad:

edit: dat jullie zoveel aan de europese gemeenschap moeten betalen , dat is logisch als je ziet wat een massa mensen daar werken en wat een lonen die verdienen , een kuisvrouw heeft daar al meer dan 3000 euro per maand bruto + verhoogd kindergeld + maandelijks studie geld en wat weet ik allemaal nog meer , tja dat geld moet ergens vandaan komen.
    Overigens is de belgische bijdrage ook niet van de poes , alleen betalen wij wat minder, volkomen logisch gewoon omdat er ook minder belgen zijn.

Laatst bewerkt: 24 mei 2005
  9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zou het erg belachelijk vinden (mocht het zo zijn dat 70% van de bevolking tegen stemt) dat ze toch dit plan door onze strotten heen willen boren.

Beetje nutteloos om dan te gaan stemmen. En het haalt de democratie een beetje onderuit. Lijkt meer op een dictatuur dan...

Anyway; ik heb inmiddels ook een besluit genomen. Tegen dus.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@ goiZ , hier in belgie heeft verhofstadt het risico van een referendum niet durven nemen , omdat hij wéét dat de belgen er massaal tegen zijn , dus gaat hij deze europese grondwet gewoon door onze strot rammen , of we willen of niet , hij zal er komen in belgie.
    Balkenende was bij jullie ietsje naiever , aangezien hij dacht dat de nederlandse bevolking wel voor zou zijn , maar nu gaat hij op hete kolen zitten.
    En toch zal hij de europese grondwet er bij jullie ook doordrukken , aangezien hij géén keuze heeft .
    Anders zou nederland uit de europese unie moeten treden , en dit is een te groot risico voor balkje om te nemen , hij kan gewoon niet anders.

Laatst bewerkt: 24 mei 2005
  11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Denk niet dat het zover zou komen dat Nederland uit de Europese Unie zal moeten treden.. Maar eigenlijk weet ik daar verder (te) weinig van.

Zal wel leuk worden hier, qua demonstraties dan, mocht hij niet naar het volk luisteren en het er toch doorheen persen..

Trouwens ook lekker geregeld van de regering in België: "Wij bepalen het voor jullie wel" :confused:

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja op de meeste belangrijke beslissingen die er in belgie genomen wordt doen ze dat altijd zo , ze weten dat wij belgen véél te braaf zijn .
    Wij kunnen niet zomaar op straat komen , als belg een betoging organiseren , dat betekend vergunningskes aanvragen ,echt in belgie moet je daar eerst een aanvraag voor indienen en dan wordt er njet gezegd en is er ook géén betoging. :eek:
    Dat is toch gemakkelijk als je dat zo kan voor mekaar krijgen als regering.
    En zovéél tijd om te betogen hebben wij niet , aangezien wij veel te lang en hard moeten werken om onze belastingen te kunnen betalen , zodat er géén tijd meer overschiet , en vaker nog omdat wij dan te moe zijn om nog te kunnen betogen. :)

13. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Een democratie is een dictatuur van de meerderheid. :+

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep , de nagel op de kop , dat is toch het geval in belgie en nederland.
    Bij ons speelt dan de waalse minderheid nog mee , die alle beslissingen ten voordele van wallonie doordrukken en de voordelen ten gunste van vlaanderen blokkeren aangezien die minderheid de grootste partij in belgie telt , namelijk de waalse ps en die hebben de sleutel van élke regering in belgie in handen en kunnen een regeringscrisis uitlokken op elk moment dat ze maar willen.
    En zo verdwijnt er in vlaanderen een miljardenstroom vlaams geld naar wallonie ter grootte van méér dan 11 miljard belgische frank per jaar. En nog willen de vlaamse politiekers de boel bijeen houden en zich door de waalse politiekers laten pesten tot en met , terwijl vlaanderen op zichzelf een schitterende toekomst zou hebben met véél minder belastingen te betalen door zijn onderdanen ,dan nu het geval is. :confused:

edit : grote blunder in mijn post rechtgezet.

Laatst bewerkt: 25 mei 2005
  15. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Balkenende heeft het niet beslist, het kabinet (en ook Balkenende) was tegen het hele referendum. Maar de tweede kamer besliste dat het volk eindelijk eens over Europa mag stemmen, en dat zullen we ook doen }:]

16. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een goede zaak als we eindelijk een europese grondwet krijgen. Wij (als nederland en belgie) zijn de oprichters van de EU, WIJ hebben dit alles aan het rollen gebracht omdat het ons economisch ten goede komt. Nu komen er opeens allerlei stemmen op die zeggen dat we uit de unie moeten stappen en de grondwet niet moeten ondersteuen! Hoezo deze ommekeer opeens??!!

het maakt totaal geen sence, wij worden beter van een europees verband, we verliezen niet onze identiteit (tot zover we die nog hebben) en we zijn ten slotte de oprichters! Ik ben dan ook voor 1 europa, we moeten ons groot maken om tegen landen als china en Amerika weerstand te kunnen bieden...

We zullen dit nooit voor elkaar kunnen krijgen als we ons laten tegenhouden door ons chauvinisme, we ZIJN Nederlanders en Belgen en we HEBBEN een eigen land en identiteit. Ongeacht of er nu een europese grondwet is of niet, deze grondwet zorgt er namelijk enkel voor dat de bureaucratische rompslomp word verminderd. Dit omdat we nu allemaal dezelfde algemene regelvorming krijgen, we houden dus onze eigen aparte regels zoals het gedogen van softdrugs.

Ik stem dan ook voor over een week.

edit: ik zie dat ik de enige op dit forum ben die voor is... be kind to me [​IMG]
    edit2: china vergeten :)

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    *stemt ook voor. Ik ben niet zo bang dat NL onder de voet gelopen zal worden. Zoals The Pulser ook al zei.

Het kan onze Economie alleen maar ten goede komen en de Euro nog sterker maken.

Ohja, en het is maar een referendum hoor. Niks definitiefs aan.

18. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is tegenwoordig geloof ik ook mode om anti-alles te stemmen. En niet meer constructief. Die indruk krijg ik in ieder geval wel als ik de argumenten tegen lees. ''Het beperkt democratie'' das dan nog wel de grootste onzin die ik gelezen heb. Maarja, je hoeft alleen maar 18 te zijn om te stemmen en geen verstand van zaken. :)

19. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    Ben voor de Europese grondwet, maar vindt het heel raar dat Nederland per inwoner 5 x zoveel geld aan Europa moet geven dan Frankrijk. en dat Frankrijk en Duitsland zich niet aan het stabiliteitspact houden, is ook heel slecht.

De grondwet is de toekomst, maar met een stabiliteitspact waar niemand zich aan houd, is het slecht voor de economie. Waar wij Nederland zeker last van kunnen krijgen terwijl we er aan houden.

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik stem ook gewoon voor. Simpelweg omdat het voor ons niet nadelig is in wat voor opzicht. Wij behouden onze eigen identiteit, onze eigen grondwet (inclusief gedoogbeleid en weet ik veel wat), en tevens wordt Europa iets meer een eenheid wat nodig is om het functioneren binnen Europa en naar buiten toe te verbeteren.

Deel Deze Pagina