1. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om eerlijk te zijn ben ik fel tegen geloof. Er zijn op deze aardkloot 2 zaken waarvan ik vind dat ze een hoop ellende veroorzaken. De eerste is geld/macht en de tweede is geloof. Zonder deze 2 zou de aarde een betere plek zijn, want beide zijn de oorzaak van een hoop ellende/oorlogen/ongelijkheid.

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat betwijfel ik. Er zijn mensen die het misbruiken, en dat heeft grote gevolgen. Als het geld, en de geloven gewoon werden gebruikt, zag het er nu anders uit.

3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik geloof zelf niet. Ik ben wel christelijk opgevoed en mijn ouders zijn het wel, maar ik geloof zelf niet meer. Ik geloof niet in een God, want waarom zijn er zoveel oorlogen. Waarom stuurde die 'God' dan niet een tweede Jezus Christus tijdens de holocaust of die andere vreselijke gebeurtenissen die deze aarde verotten. De aarde is rot en mensen zoeken dan toevlucht in het geloof. Zo zit het in elkaar.

4. twentysomething

twentysomething Trainspotter

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn hier ook nog mensen die actief naar de kerk gaan?
    En zijn hier mensen bekend met het fenomeen jeugdkerken?

Ik geloof zelf ook in God. Het aantal jonge mensen dat de kerken weer opzoekt blijkt ook weer te groeien, zeker de mensen vroeg in de twintig. Ik had niet gedacht dat hier ooit een forum over zou worden ge-opend. Geloof is ook voor veel mensen iets persoonlijkers aan het worden, niet alleen massaal naar de kerk gaan, maar ook vooral voor jezelf weten waarom en waarin je gelooft.

Vraagje: Denken jullie dat christelijke mensen een betere Moraal hebben?

Edit. @ Mtthz: De reden dat Jezus naar de aarde is gekomen, is om aan het Kruis te sterven voor onze zonden. Niet om de wereld te redden of om Hitler onder de grond te stoppen, of om op die manier de wereld te redden. Mensen hebben hun eigen vrije wil, en zullen daar later hun beloning of juist niet voor krijgen.

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nee. Mijn moraal roeleert de pan uit man! :cool:

[mierenneukmode] Dit is dus wat jij denkt //edit: Gelooft. Nu zet je het neeralsof dit een feit is. [/mierenneukmode]

6. twentysomething

twentysomething Trainspotter

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is waar ik in geloof. En dat je een vrije wil heb is een feit. :)

7. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Fout, het geloof wordt misbruikt. Het draait altijd om geld en macht. Het geloof staat hier los van lijkt mij.
    De aarde zou een betere plek geweest zijn zonder het menselijk ras, want mensen maken de aarde tot een hel, bepaalde mensen geven het geloof de schuld van alle problemen. Zien mensen nog steeds niet in dat geloof en handelingen van bepaalde mensen los staan van elkaar? Er is een verband, maar staat niet vast.

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Misschien omdat het niet meer is dan een hardnekkig broodje aap verhaal dat vandaag de dag nog rondgaat in religieuze kringen? Zijn dochter, die hem bijstond tot aan z'n overlijden, verwerpt het hele verhaal in ieder geval.

Zie voor verdere info:

http://www.talkorigins.org/indexcc/CG/CG001.html

http://www.talkorigins.org/faqs/hope.html

9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    je moet gewoon geen cociane snuiven.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat ik ervan begreep is dat er nieuwe christelijke stromingen zijn opgestaan die wel degelijk de evolutietheorie omarmen, met als verschil dat de evolutie niet gebeurt door 'toeval (chaostheorie) maar dat het een wel opgezet plan van God is. Ik denk dat dit een hele praktische benadering van beide stromingen is, het een hoeft imo het ander niet uit te sluiten. Blijkt maar weer eens dat pragmatische opvattingen verzoenend werken :) (alhoewel vele dogmatisch ingestelde mensen zich waarschijnlijk weer niet kunenn vinden in deze theorie :'-()

Eeehm, is de mens zélf niet verantwoordelijk voor zijn daden en zijn deze twee zaken niet meer dan 'tools'...?
    [edit]lees net Xheer zijn reactie, mijn reactie is een beetje dubbelop ;)[/edit]

11. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niet ;)

12. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zweef ergens tussen het humanisme en atheïsme in ;) Ik denk niet dat er een god is, maar wel dat mensen elkaar dienen te helpen waar dat kan. Verder heb ik een hekel aan mensen die dingen 'vanuit het geloof' doen, zoals oorlogen. Of iets veel lokalers: mensen die op straat lopen te roepen dat God je redder is. Soms zou ik wel eens met zo iemand in discussie willen gaan en hem voor paal zetten, maar dan laat ik iemand niet in zijn waarde, wat weer tegen het humanisme indruist ;)

Ik citeer ook maar even een persoon:
    'Als ik zeg dat God niet bestaat, zeggen ze dat dat niet klopt. Waarom?
    "Ja, dat staat geschreven". Dus ik heb nu altijd een boekje bij me waarin staat: "God bestaat niet". Dus als ze weer zeggen dat het geschreven staat dat God bestaat, zeg ik: "Oh, maar hier staat toch echt iets anders..."' - Hans Teeuwen

13. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof WEL ik ben christen ik geloof niet zo zwaar en mijn moeder en zussen lopen niet in van die lange rokken 8) en ik ga al helemaal niet naar de kerk maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat je ongelovig bent. Maar die gasten daarboven gaan er egt niet voor zorgen dat er geen oorlog is hoor. WIJ hebben voor die oorlogen gezorgt en het is de bedoeling dat WIJ ze ook weer afronden. De mens is gemaakt om de aarde te verzorgen ofso...Het leven is gewoon een proef of je je kan weren tegen het kwaad. Dit is onze planeet en wij moeten hem schoon houden als dat niet lukt dan is dat ons probleem.

Je kan dan wel gaan denken ''ik geloof niet omdat er oorlogen zijn'' maar dat slaat gewoon als een ''lul op een biervat'' (nergens op dus ;)). Je moet in elk iets iets positiefs zien B.v: de opa van een vriend van mij heeft ******, volgens de dokter had hij hoogstens als hij geluk had 2 maanden :eek: En de dokter zei dat 2 jaar geleden en wat is er nou hij leeft nog steeds :eek: (!) Dat die man de ziekte heeft opgelopen is natuurlijk verschrikkelijk maar dan moet je niet gelijk gaan zeggen dat god niet bestaat omdat nu die man ****** heeft. Je moet er iets positiefs in zien die man had 2 maanden en kijk nou hij leeft al 2 jaar (!) langer dna verwacht, je kan zeggen dat het geluk was of je kan zeggen dat god om hem geeft, ik kies zelf het laatste.

En die oorlogen maken wij zelf God wil dat we er iets van leren en dat we zelfstandig zijn door onze eigen problemen op te lossen en niet god de schuld geven. Over het onderwerp ''armoede e.d'' heb ik niet veel te zeggen omdat ik dat nou net NIET snap waarom god daar niks aan doet, maar dan snap ik ook weer niet dat al die afrikanen oorlogen voeren :confused:. meer heb ik zelf aan dit onderwerp niet toe te voegen.

Amen. (:+)

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    yup

yup

Echt super tof ja! In onze gemeente deden vorige week 36(!) jongeren belijdenis!

Ik vind het ook heel belangrijk dat mensen voor hun zelf gaan nadenken, dat ze naar Jezus gaan luisteren. Niet dat ze regeltjes gaan naleven van hun ouders, of van de kerk. Dat ze niet gaan bidden, in de bijbel gaan lezen, naar de kerk gaan omdat het moet. Maar omdat ze het willen. Omdat ze Jezus willen volgen. Daar werkt de kerk eigenlijk heel erg tegen. Begrijp me niet verkeerd, want het is geweldig dat we zo met elkaar twee keer per zondag in de kerk kunnen zitten. Maar het houdt de groei zo tegen, die verdeeldheid tussen kerken vind ik echt schandelijk!

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik ben niet gelovig, en heb ook niks tegen mensen die geloven..

Maar ik vind het wel jammer dat (sommige) gelovigen in betreffende situaties geen eigen
    mening kunnen vormen. Dan wordt het iets in de zin van: 'Dat zal God gewild hebben.'

Verder ben ik wel van plan me eens in de Bijbel te gaan verdiepen, en ook wil ik
    nog boeken lezen over Boeddah.

16. Het Boeddhisme is echt mijn favoriete geloof. Zo vredig, helaas wordt dat misbruikt door Chinezen in Tibet nu :mad:. Ze hebben dat land zo erg verpest.

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja maar dat geldt alléén voor de gelovigen van dezelfde godsdienst , zodat er genoeg volgelingskes kunnen bijgemaakt worden om de godsdienst qua ledental op peil te houden , en genoeg soldaten te hebben als er weer eens moet gevochten worden voor het geloof.
    Aangezien elke godsdienst zijn volgelingen manipuleert naar het beeld dat zij voor ogen hebben en bijgevolg andere godsdiensten als de vijand beschouwen zal het er in de wereld niet beter op worden.
    Het geloof is nog iets uit mijn jeugd , sindsdien heb ik té veel rottigheid in de wereld gezien om nog te kunnen geloven .

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet in een geloof :9
    Ik begrijp niet dat je in iets kan geloven wat je nooit ziet.
    Ik bedoel, ik begrijp niet dat, bv. christenen voor elk eten gaan bidden om de Heer te danken voor het eten en voor de goede dag oid.
    Je hebt er zelf voor moeten werken, zelf naar de supermarkt wandelen om het te halen, zelf betalen, zelf klaarmaken en dan ga je tegen iemand zeggen die je nooit ziet: 'dank je wel voor het eten' :confused: :confused: _0/

Je mag van mij best ergens in geloven, dat maakt mij niet uit.
    Hoewel het mij soms wel een beetje irriteerd als mensen uitdrukkelijk laten zien waar ze in geloven.
    Zoals hoofddoeken bij moslims, dat vind ik soms erg irritant. Sommigen hebben gewoon een soort bandana, dat vind ik niezo erg.
    Maar je hebt ook van die gasten die hebben hele sluiers enzo, dan heb ik net het gevoel alsof ik in een arabisch land ben.
    (vat dit ajb niet op alsof ik discrimineer)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ok dan, ten eerste die oorlogen worden niet door geloof veroorzaakt, maar in naam van het geloof gevoerd. Dat wil zeggen dat men hun oorlog goed praat door te zeggen dat het in naam van het geloof gebeurt (alsof het in de bijbel/koran staat, waardoor het dus mag).

In Irak gebeurt dat, maar het gebeurde ook al in Vietnam door de Amerikanen.

Verder ben ik het wel met je eens over die Jehova's maar zij moeten dit doen. Als ze niet langs de deuren gaan, of wel hun verjaardagen of wat voor feest dagen vieren worden ze bot gezegd verstoten....

Ohja... Ik geloof.

Ik geloof op mijn eigen manier en ik zal mijn geloof nooit aan iemand opdringen.

Vrijheid van geloof/uiting vind ik het belangrijkste dat er is.

Wat je ook geloofd of niet geloofd, uiteindelijk komen we toch allemaal op de zelfde plek terecht.

We'll meet again.

20. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Laat iedereen hoofddoeken dragen, probleem opgelost :cool:

Deel Deze Pagina