Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja je hebt volkomen gelijk. Maar je moet het maar niet te serieus nemen.. Of is het echt offensive voor je?

Bij het plaatsen van mijn sig. zat ik te twijfelen tussen deze en

"How do blind people know they're done whiping?" :+

Kan die ook wel neergooien hoor :p

2. pls_devil

pls_devil Guest

ma k denk nu eigenlijk: waarom is homo zijn erg?
    nobody is perfect :)

Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2005
  3. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    nee, het is niet offensive for me, maar ik ben meer benieuwd naar de reden waarom je dat er neer zet?? vervelende ervaringen??

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Reden? Ik vond em grappig.

Vervelende ervaringen? Ja, maar dat ligt ook deels aan mezelf, omdat ik me al belachelijk snel aan iets kan storen;)

//* Edithoert z'n sig

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    ok..
    door jouw schrijffout wordt je sig onduidelijk
    't is "wiping" als je t afvegen na t toiletteren bedoelt
    en "whipping", als je andere zaken bedoelt waarin een zweep wordt gebruikt, of t kloppen/slaan van slagroom

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Wie is god ? Wat doet god ? en vooral bestaat er wel een god ?
    Dit is alleen uitgevonden door een godsdienstidioot die een hoofdrolspeler nodig had in de eerste en meest overbodige roman ter wereld, namelijk de bijbel.
    God is niet meer dan de verpersoonlijking van het onzichtbare , uitgevonden door een kerel die zo macht over zijn volgelingen kon uitoefenen onder het motto als ik het niet gezien heb , dan god wel , waarop zijn volgelingskes zich waarschijnlijk koest hielden voor iets wat ze niet konden zien , maar die hun wel kon in de gaten houden.Dit is waanzin , maar vroeger waren de mensen nog goedgelovig en vooral dom , nu zijn ze nog alleen maar dom meer , maar zijn ze dan weer onverdraagzaam tegenover andersdenkenden geworden.
    De onverdraagzaamheid tegenover homo's en lesbo's komt gewoon voor uit de bekrompenheid van het geloof , en dit vind men in alle geloven terug.

7. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ah, geweldig, weer een aantal bekrompen meningen en theorietjes...

Ik moet altijd vreselijk lachen om de volgende dingen:

1) ""ik ben gelovig en god heeft de mens als hetero geschapen"
    Uhhhhhm, die god wordt toch zo vaak als onfeilbaar gezien? Wat zijn homo's dan volgens jou... ontwerpfoutjes? En ga nu niet de schuld bij de duivel in de schoenen schuiven... Vergeet even wat er in die bijbel staat, die overigens meerdere malen herschreven is naar gelang de toen heersende waarden en normen. De wereld veranderd met de dag. Je kunt niet vasthouden aan 'regels'van 2000 jaar geleden. Dat doet de staat toch ook niet?
    En daarnaast, ik dacht dat een van de basis-principes van christendom naastenliefde was? Sinds wanneer zitten daar kanttekeningen bij? Beeeeeeetje hypocriet, nietwaar?

Goed, ik begrijp het ergens wel. Geloof is leuk en aardig, maar in sommige gevallen zorgt het voor een te klein denkkader... Jammer.

2) ik vind homo's prima, als ze maar van mij afblijven
    Don't flatter yourself. Denk je nu echt dat een homo achter iedere jongen aanloopt? Lopen hetero mannen achter iedere meid aan? En wees nu geen smartass om 'ja' te zeggen, want in dat geval zeg je gelijk dat hetero's niet minder erg zijn.

:cool: "kinderen die in homo-gezinnen opgroeien worden er door beïnvloed"
    Duh, tuurlijk.MAAR, dat hoeft ZEKER niet nadelige beïnvloeding te zijn. Een kind wordt ook beïnvloed door slechte ouders, ouders die drinken of drugs gebruiken, ouders die alleen maar ruzie maken en ga zo nog maar even door. Als we het over nadelige invloeden gaan hebben zouden héél veel mensen geen kinderen mogen krijgen. Wie ben jij om dat te bepalen. Daarnaast, homosexuele ouders die een kind willen moeten een aantal andere paden bewandelen dan hetero ouders, met als gevolg dat voor hun een kind een weloverwogen keuze is, en dat is bij hetero ouders niet altijd het geval. Ik ben van mening dat een kind bij homo-ouders een zeer grote kans maakt om alle liefde te krijgen de het nodig heeft.
    Overigens, een kind van homo-ouders zal in zijn opvoeding zeker aangeleerd worden om anderen te accepteren en respecteren, ongeacht een levensstijl, aangezien dat nu eenmaal hot issues zijn bij homo's zelf. Is dat nu zo erg? Bij lange aan niet.

4) 'nederland laat te veel toe'
    Iemand moet revolutionair zijn. De mens is van nature een wezen dat zich ontwikkeld op sociaal vlak. Normen van vroeger zijn allang uit de tijd, van kleine dingen zoals maandag-gehaktdag tot grotere dingen als 'vrouwen horen thuis de kids op te voeden'.

5) 'vroeger waren er minder/geen homo's'
    AHAHAHAAAA. Jongens, kom op. Homoseksualiteit is eeuwenoud! Ken je de oude grieken? Zoek maar eens wat informatie op en kom dan maar bij me terug.

Prima als je een andere mening hebt, maar als je dat wil onderbouwen, kom dan met wat anders dan deze uitgekakte meningen. Dat zijn ook alleen maar dingen die je anderen hebt horen zeggen. Het zou erg fijn als mensen eens echt hun éigen mening zouden vormen rondom dit punt. Dat betekent echt niet dat je aan je eigen seksualiteit hoeft te gaan twijfelen.

Ik heb namelijk ook geen problemen met hetero's. Zou fijn zijn als dat wederzijds zou zijn... Dank je.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    volledig mee eens , _O_ _O_ _O_

9. homeless4ever

homeless4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het heel erg voor X Heer dat hij in deze moderne tijden zijn homosexualiteit nog moet verbergen voor familie en vrienden. Het zou niet meer mogen!!!
    En met enkele reacties hier op het forum zal hij ook wel niet opgezet zijn.

Als god al man en vrouw geschapen heeft voor elkaar is het dan toch om voort te planten... maar... doen alle hetero's het dan alleen maar om een kindje te maken? Komaan zeg... mensen doen het toch voor het plezier en uit liefde ... enne ... wat doen homo's en lesbo's dan? Juist hetzelfde uit liefde en voor het genot.

Ikzelf ben opgevoed door mijn moeder en mijn grootmoeder daar mijn vader omgekomen is met de auto toen ik 5 was. Dus door 2 vrouwen opgevoed... zou ik dan homo moeten zijn. Hallo!

Zoals Captain V. zegt. De katholieke kerk en andere godsdiensten willen de mens gewoon fnuiken in al zijn pleziertjes maar dat gaat niet meer op.
    Vroeger wel, omdat er geen wetten waren. Nu moorden we niet meer omdat ze ons levenslang zouden opsluiten en vroeger werd er niet gemoord omdat je dan naar de hel ging voor eeuwig. Dat maakt het verschil...haha!
    Aan alle homo's en lesbo's... kom uit de kast, maak het niet te bont en sta op je rechten!

10. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, ik ben bisexueel (denk ik, maar vrouwen interesseren me steeds minder) wat ook frustrerend is. Als je op een vrouw verliefd wordt, niks aan de hand. Maar zodra je een kerel leuk vind (op school bijv) kan je dat niet laten zien. Hooguit mee om gaan.
    Ik ben blij dat er toch mensen zijn die het wel kunnen accepteren, dank aan jullie allen.
    Daarnaast ook dank aan mensen die de wereld tot een leuke plaats willen maken en die van gamen houden _O_

Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  11. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een paar aanmerkingen op:

De bijbel is nooit herschreven, alleen vertaald, zoek maar eens informatie op over de dode zee rollen die ze gevonden hebben, deze zijn meer dan 2000 jaar oud(daar is iedereen het over eens) en komen precies overeen met wat nu(en vroeger) in de bijbel staat. Dus herschreven naar de toen heersende waarden en normen?? dacht het niet, de bijbel is van elk jaar/eeuw/millenium. Ik wil je er ook op wijzen dat de bijbel dan ook niet 2000 jaar maar +- 4000 jaar oud is.En jij hebt het over Regels, heb je de bijbel wel eens gelezen?? wat daar instaat voor regels? ik denk dat jij daar prima mee overweg zou kunnen.(je hebt er alleen geen weet van denk ik).
    De staat houd zich ook al eeuwenlang aan een systeem, namelijk: de trias politica(geschreven door Montesquieu, meer dan 250 jaar geleden) die er van uit gaat dat er 3 machten zijn: - de wetgevende, - de uitvoerende, - en de rechtsprekende macht. Dat is niet ouderwets wilde je zeggen? de economie/politiek is nu toch ook anders dan toen? maar toch word het nog steeds (al dan niet succesvol) toegepast. Het basisprinciepe van Christendom is inderdaad naastenliefde. Ik probeer dit dan ook toe te passen, ik ga net zo met homo's/lesbiennes om als met een ieder ander. Maar er zijn inderdaad christenen die dit niet doen, dat vind ik jammer. Ik ben tegen het homohuwelijk omdat dit in de bijbel staat, en de bijbel is voor mij de waarheid, maar ik veroordeel homo's/lesbiennes niet, dat is namelijk niet aan mij om te doen maar aan God. Maar ik respecteer hun zoals ze zijn, maar ik verwacht ook dat hun dan mij respecteren dat ik het niet eens ben als ze trouwen. Het is niet zo dat als ze getrouwd zijn ik niet meer met ze omga of ze anders behandel, ik vind het alleen niet goed. Hypocriet valt dus wel mee, maar ik ben het met je eens als je zegt dat er een groep christenen is(niet iedere christen) die geen/weinig/met moeite naaste liefde heeft voor homo's/lesbiennes.

Offtopic: ik lever dit maar bij NL in als betoog :9

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Amen! :D

13. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    oke,, en als ik nouw is zeg dat de boom bij mij in de achtertuin alles geschapen heeft en daar 29 dagen gedaan over heeft. En in zijn boek: "de wortel" staat o.a. dat er niks mis is met homo of lesbo zijn en dat ze gerust mogen trouwen. Zou je dat dan ook geloven?

Is misschien iets overdreven, maar ik denk dat je nu zeker weet wat ik er mee bedoel.

14. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    nee, ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt.

Ik geloof in God, en in zijn zoon Jezus Christus die aan het kruis is gestorven. God heeft heeft mensen laten opschrijven wat hij denkt/zegt/vind in een boek. Dat boek heet de Bijbel. De Bijbel is door God aan ons gegeven als een levensboek, een boek waarin alles staat wat je nodigt hebt.

Dat is wat ik vind, jij mag het daar natuurlijk niet mee eens zijn. Maar waarom lees jezelf de Bijbel niet? dan kan je er een oordeel over vormen, ipv alleen te speculeren over wat je hoort/denkt/ziet.(er van uit gaande dat je de Bijbel niet hebt gelezen)

15. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    En de bijbel is een groot boek hoor, je bent er wel even zoet mee.

16. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Uhm....
    Een van de 'regels' waar ik dus tegen ben ;)

Ergens staat die ene zin over dat een man zich niet naast een andere man mag neerleggen, of zoiets dergelijks. Heel veel homofobe christenen blijven die ene zin aangrijpen als rechtvaardiging dat homo's een zonde zijn.
    Sorry, maar ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat 1 zin zo'n grote bevolkingsgroep in sommige hun ogen minderwaardig kan maken.

Ik ben dus wel benieuwd wat er in de bijbel staat waardoor jij tegen het homohuwelijk bent. Serieus... Ik heb er zelf geen in huis dus als je het zou kunnen vinden dan ben ik oprecht benieuwd.

17. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Er staat niets in de bijbel over dat homofilie een zonde zou zijn, wel dat het fout is om het te praktiseren:

Lev 20,13

Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

Rom 1:27

27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Daar halen wij het dus oa van.

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja daaraan herkent met de hypocritie die de kerk perfect belichaamd , ze mogen het wel weten , maar ze mogen het niet doen.

Dat gij in die ouwe afgeleefde regeltjes van een hypocriete gemeenschap die vrouwen uitsluit , en dit alleen maar opdat ze vrouw zijn , ondanks dat deze wezens de drager van al het menselijk leven op de wereld zijn en bijgevolg de kerk de nodige nieuwe lading volgelinkskes oplevert .
    Dus gast gij erkent en volgt een instelling die een groot deel van de menselijke bevolking uitsluit .
    namelijk de homo's en de lesbo's omdat ze niet in het kerkelijk patroon passen , en de vrouwen , die als enige fout hebben , dat ze vrouw zijn .
    Dus gaat gij maar aan de fontein op het sint pietersplein in rome visjes vangen , dan kun je zo nu en dan eens een keer wuiven naar de hoogste kerkelijke knakker van rome als hij op zijn balkon verschijnt.

Edit: in de bijbel staat , heb uw naaste lief, dus de kerkelijke gemeenschap volgt zijn eigen regels niet wat betreft die naaste die niet in het grote patroon past of die een andere godsdienst toegewijd is terwijl het allerbelangrijkste dat geldt vergeten wordt , en dat is wij zijn allemaal mensen , ongeacht huidskleur en geloof of sexuele voorkeur _0/

19. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik erken en volg geen instelling. Ik erken en volg God die niemand uitsluit.

Nogmaals, de katholieke kerk is niet iets wat op alle christenen staat.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

En waarom haalt gij dan al die citaten aan als je géén instelling volgt.
    Voor mij telt het menselijke wezen als de norm , wij mensen , ongeacht welke huidskleur , geloofsovertuiging of sexuele voorkeur we hebben , zijn allemaal gelijk broeders en zusters.
    Dan volgt gij niet de goede god maar de verkeerde , aangezien de regeltjes die je in vorige post gezet hebt een groot deel van de mensen uitsluit.
    Mijn regel is heb uw naaste lief , en doe hem nooit aan , wat jij zelf ook niet aangedaan wil worden.
    Jij verwoordt het beste de hypocritie van de kerk , gewoon enggeestig.

Deel Deze Pagina