1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boek] The Da Vinci Code - spoilers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 25 jun 2004.

  1. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    jammer ze hebben hem NU niet in de bieb dat word dus maar ff wachten.. maarre hoe heet hij eigenlijk in het Nederlands?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    De Da Vinci code :+ ipv The Da Vinci code
     
  3. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ok.. jah soms heb je van die boeken die van egles naar NL egt een HEEEEEEEL andere naam hebben dus ok maar bedankt.
     
  4. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    JAAAAAAAAAAAa dit moet iedereen lezen!
    Het is geen literair hoogstandje, en redelijk goekoop geschreven (karakterwissels per hoofdstuk, veel overduidelijke cliffhanger-maniertjes) maar de ideeën erachter zijn zeer interessant. Ik trok gelijk mijn kunstgeschiedenisboek uit de kast, en heb het in 1 dag uitgelezen, kon niet stoppen. Echte aanrader!!!
     
  5. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb boek net uit. Amerikaanse versie van ontdekking van de hemel mi. Mulish heeft gelijk thema al een tiental maal behandeld en in de ontdekking vd hemel voltooid.

    nb Beetje veel katholieke inslag af en toe...mooi boek.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de iedeeen in het boek zijn ook al zo oud als de weg naar Rome ...

    De Bijbel is het slechts vertaalde boek ;)
     
  7. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
     
  8. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het boek nu ook uit en was toch zeer boeiend van begin tot eind.

    Het verhaal over de holy grail heb ik eigenlijk nog nooit gehoort. Ik behoor tot de katholieke kerk omdat ik gedoopt ben, maar heb zelf nooit in een godsdienst of stroming gelooft. Dit omdat ik het niet met opvatting en idëen uit de godsdienst en bijbel eens ben. Ik vraag me nu af of het verhaal van jezus, vrouw en kind waar is en of de bijbel ook volledig door constatine is geschreven. Of is dit verzonnen door brown of speelt deze kwestie nu steeds meer in de wererld?
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    hoeveel paginas heeft het boek wel niet(fardo had het over 105 hoofdstukken)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het zij korte hoofdstukken .... ongeveer 500 blz (in het engels) maar ja het hangt van het lettertype af ;)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Markos .... het verhaal van de Da Vinci Code is gebasseerd op feiten, maar is ook gedeeltelijk fictie

    De theorie over de Holy Grail word ook uitgelegd door David Brown ... de boeken die in het verhaal genoemd worden bestaan ook daadwerkelijk ... zoek maar eens op
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heel veel aangehaalde theorieen bestaan overigens al heel lang. Als je geschiedenis gestudeerd hebt staat hier eigenlijk weinig nieuwe infomatie in, maar het blijft wel een boek die zeer pakkend is.
     
  13. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit boek ownt, gister uitgelezen en me er echt mee vermaakt. Alleen was het einde imo iets te snel afgelopen, nu weten we dus niet of
    Langdon de graal openbaar maakte of dat ie em verborgen hield
     
  14. pls_devil

    pls_devil Guest

    lees ook het bernini mysterie :9
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    De gidsen in het louvre worden gek over een steeds weerkerende vraag, of dat het waar is dat er iets onder de glazen piramide verborgen ligt.
    Ow dit is echte bullshit , ik heb het boek ook gelezen ,vele zaken kloppen in verband met da vinci , maar wat het eindpunt van het verhaal betreft, het is en blijft echt alleen maar fictie ; voer voor goedgelovige mensen .
     
  16. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik bedoelde dat we niet te weten komen of Robert IN HET BOEK de graal openbaar maakte of dat hij hem verborgen hield, zoals sauniere dat oorspronkelijk wou doen.
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee er wordt toch gezegd dat hij verborgen blijft , en dit tot ergernis van de gidsen in het louvre .
    Als je de geschiedenis van de tempelridders eens uitvlooit dan kan de graal daar niet zijn , als die bestaat moet je hem in hun laatste bastion gaan zoeken , en dit is zo groot dat hij waarschijnlijk niet te vinden is.
    En de priorij van sion bestaat wel degelijk echt , en die laten alles liggen waar het nu ligt , gewoon omdat het daar véél beter verborgen is.
     
  18. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0

    Volgens mij begrijp jij mij niet (of ik jou niet :p) Maar ik bedoel dus dat we niet te weten komen of Langdon IN DE ROMAN -DUS IN HET BOEK ZELF LAATSTE HOOFDSTUK- de graal openbaar maakt of dat ie em verborgen houdt. We lezen alleen dat hij hem víndt, niet wat hij ermee doet.
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    O nee langdon maakt de bergplaats van de graal niet openbaar nadat hij hem gevonden heeft , daarvoor wegen de woorden van sophie's grootmoeder die hij in rosslynn chapel gesproken heeft zwaar door op zijn geweten .
    Zij heeft toen gezegd " Op een dag zal het tot u doordringen , en als dat gebeurt vertrouw ik erop dat u , juist u , een geheim kunt bewaren".
    Dit boek moet een open einde hebben , je kan als je het realistisch stelt , in je boek de graal niet openbaar maken , als hij in het echt , voor zover hij wel bestaat , nog niet gevonden is.
    Het is maar een boek , levensecht geschreven met een mooie plot , maar het is nog altijd géén werkelijkheid, het is alleen maar fictie die de verbeelding van de mensen prikkelt.
    En dit tot grote ergernis van de gidsen in het louvre , die heus wel weten dat er onder die kleine pyramide hélemaal niets verborgen ligt.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  20. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb em ook pas geleden uitgelezen en vond het een interessant boek. Het leest ook goed weg. Een groot nadeel vind ik de ongeloofwaardige manieren waarop de hoofdpersonen steeds weer ontsnappen. Het is wel zo'n boek dat je moeilijk weg legt vanwege de spanning, maar ik kan me voorstellen dat mensen die veel thrillers lezen het soms echt te goedkoop vinden.
     

Deel Deze Pagina