1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boek] The Da Vinci Code - spoilers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 25 jun 2004.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja je hebt volkomen gelijk , het lijkt alsof de slimmerikken in één kamp zitten , en de ezels in het andere kamp , ja maar dat moet wel , als ze gesnapt worden onderweg , geraken we nooit aan het einde van het boek.
     
  2. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat is wel zo, maar Brown creeert elke keer weer een situatie waarin het lijkt dat de hoofdpersonen er niet uit komen en dan opeens hebben ze het weer (op miraculeuze wijze) gered. Zoals bijvoorbeeld in het vliegtuig of in de bankauto. Dat kan ook wel wat netter. Maar het zorgt wel voor de spannende sfeer waardoor je het boek maar niet weg wilt leggen. Het schijnt in zijn andere boeken ook zo te zijn, die heb ik nog niet gelezen.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja maar in een boek kun je alles he , je moet maar eens enkele boeken van matthew reilly lezen , die gast gaat pas alle grenzen van het mogelijke over.
    Ik geef je hier enkele titels mee.
    ijsstation
    tempel
    strijdperk
    Als ge een schrijver wilt lezen die zijn helden uit de meest onmogelijke situaties weet te redden , wel dan moet je bij deze eerst beginnen, die gast is echt kostelijk.
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Douglas Adams is nog veeeeel cooler :)
     
  5. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen op NGC een doce over The Da Vinci Code :)
     
  6. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik werk dus in de bieb (betaald ja :D ), en echt niet normaal, dat boek is constant uitgeleend :eek: En dan hebben we 'm ook nog eens 3 keer ofzo.
    Zelf heb ik geen zin om te lezen, Lord of the Rings was een uitzondering.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , en nu bestaat er zelf een boek die op de da vinci code geinspireerd is, namelijk De geheimen van de da vinci code ontsluierd , waarin ze stap voor stap alles gaan uitleggen en verklaren.
     
  8. Een meesterwerk _O_

    Ik heb nog nooit een leesboek vastgehouden. Deze had ik in schrik niet.. 2 dagen uit. Ik heb gewoon 2 dagen ongeveer 11 uur lang gelezen. Telkens als het spannend wordt, begint de schrijver met een andere scene. Keer op keer. Dat stimuleert om maar door te blijven lezen.

    Ik heb zijn andere boeken gelijk op bol.com besteld. Het Jevunalis dilemma en het Bernini mysterie.

    Er schijnen reizen te zijn waar je het hele verhaal kunt 'nareizen'.

    Het einde van het boek vind ik een beetje 'over top'.

    MENSEN DIE HET BOEK NOG NIET HEBBEN GELEZEN: DEZE SPOILER ABSOLUUT NIET LEZEN!!!

    Dat die Leigh Teabing overal achter zit vind ik meesterlijk. Kippenvel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2005
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kben hem ook aan het lezen, 't doet me een beetje denken aan De Ontdekking van de Hemel" qua stijl en opbouw etc.

    Je hebt hem idd zo uit als je ff doorleest.


    Ik ben benieuwd hoe de film gaat worden (uit in 2006)
     
  10. Film?? _O_
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja kwam ik toevallig tegen toen ik op imdb aant surfen was :D (net als pirates of the caribbean 2 en :cool::

    http://www.imdb.com/title/tt0382625/



    En de cast dan _O_

    Tom Hanks .... Robert Langdon
    Audrey Tautou .... Sophie Neveu
    Ian McKellen .... Sir Leigh Teabing
    Alfred Molina .... Bishop Aringarosa
    Jean Reno .... Bezu Fache
    rest of cast listed alphabetically:
    Paul Bettany .... Silas hij is bijna een albino :p precies het hoofd dat ik voor me zag tijdens het lezen
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  12. @LangeJan:
    Ja dat gezicht had ik ook precies in me hoofd!

    Ben benieuwd hoe Silas eruit ziet.

    Kleine impressie:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2005
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Wacht maar tot je het bernini mysterie gelezen hebt , spannend tot en met ,alleen het einde is minder en je raadt het al van ver wie erachter zit.
    Net zoals in de da vinci code , moet je de verhaalsopbouw eens in het oog houden omdat beide boeken daarin nagenoeg identiek zijn. ;)
     
  14. Murlock

    Murlock Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook begonnen in dit boek. Ik ben nog niet zo heel ver maar tot nut toe blijft het spannend, je wil gewoon door blijven lezen. Lijkt me erg vet om naar die film te gaan als ik het boek uit heb.
     
  15. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb hem gelezen :) maar ik ben alweer vergeten hoe het ging.... hmmm wat een geheugen heb ik toch... ja visueel geheugen is beter. Ik weet nog dat het over zo`n kerk gedoe gaat
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Alle ,de paus , vaticaan en verkiezingen, , rinkelt er al iets.
    Meer ga ik niet zeggen hoor. ;)
     
  17. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ohja :) het komt terug
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het einde was wel héél erg ver gezocht , zeker als je eens nagaat hoe een leek als langdon heelhuids uit die helicopter geraakt , die stunt zou ik zelfs nog niet aandurven .
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2005
  19. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Bij het lezen had ik als Silas altijd Christopher Walken en als Leigh Teabing Sean Connery voor ogen.
    De overige rollen komen allemaal zeer goed overeen. Vooral Jean Reno als Bezu Fache. Daar had ik gewoon niet anders van verwacht.
     
  20. Silvos

    Silvos Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ben em sinds gister aant lezen, nu bij hoofdstuk 2, heb ook gelijk het bernini mystery aangeschaft om ff door te lezen :p
     

Deel Deze Pagina