1. pls_devil

pls_devil Guest

beetje gelovig, ni meer ni minder :9

2. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is verkeerd, want het Christendom leert ons dat God de mens liefheeft, maar dat Hij de Zonde haat. Echter, een Christen keurt het af, maar hoort in zijn hart te weten dat hij zelf ook niet zonder zonde is.

3. pls_devil

pls_devil Guest

das waar, maar die mensen zijn toch niet helemaal normaal. man en vrouw zijn voor elkaar gemaakt :)

4. Appie

Appie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nehm, alhamdoelilah ;), als je vragen hebt, stel ze.

Ik zal je vanavond of morgenochtend verzen uit de bijbel waar de profeet mohamed vrede zij met hem in voorkomt. Ik kan je ook een interessant boekje in pdf formaat geven, heet moslim vs christen dialoog, was erg interessant om te lezen.

Lees dit artikel aub.

Misvatting: Moslims verafschuwen Jezus (salaam zij met hem)

Vele niet-Moslims zijn verrast door erachter te komen dat volgens het Islamitisch geloof, Jezus (salaam zij met hem), de zoon van Maria, één van de belangrijkste Boodschapper van God is.

Moslims is geleerd te houden van Jezus (salaam zij met hem), en een mens kan geen moslim zijn zonder te geloven in de maagdelijke geboorte en wonderen van Jezus Christus (salaam zij met hem).

Moslims geloven deze zaken over Jezus (salaam zij met hem) niet vanwege de Bijbel of enige andere religie, maar simpelweg omdat de Heilige Qor'an deze zaken over hem zegt. Echter, Moslims benadrukken altijd dat de wonderen van Jezus, en alle andere profeten (salaam zij met hen allen) met God Zijn toestemming plaatsvonden. Dit te hebben gezegd, veel Christenen geloven incorrect dat Jezus (salaam zij met hem) de "Zoon van God" is, of "God Zijn Incarnatie" of de "Derde Persoon" van de Drie-Eénheid. Dit is omdat de Qor'an duidelijk stelt dat de Almachtige God geen "zoon" heeft - zinnebeeldig, lichamelijk, figuurlijk noch bonennatuurlijk.

Het pure Monotheïsme van de Islaam verwerpt de veronderstelling van God " te definiëren" (hetgeen de "Doctrine van de Drie-Eenheid in feite doet), door te zeggen dat iemand is "zoals" God of gelijk aan hem, of biddend tot iemand anders naast God. Tevens onderwijst de Islaam dat titels zoals "Heer" en "Redder" toekomen aan God alleen.

Om misverstanden te voorkomen zou het verduidelijkt moeten worden dat wanneer Moslims de Bijbel of de leerstellingen van het Christendom bekritiseren, zij niet "God Zijn Woord" of Jezus Christus (salaam zij met hem) aanvallen. Vanuit het perspectief van de Moslim, verdedigen zij Jezus (salaam zij met hem) en God Zijn Woord, dat zij in de vorm van de Qor'an hebben. De kritiek van de Moslims is gericht op geschriften die sommige mensen beweren als God Zijn Woord, maar Moslims accepteren simpelweg hun beweringen niet, dat ze werkelijk God Zijn Woord zijn.

Verder, Christelijke doctrines zoals de Drie-Eénheid en Boetedoening/Erfzonde worden bekritiseerd door Moslims juist omdat ze niet van Jezus (salaam zij met hem) afkomstig zijn. Op deze manier zijn Moslims de ware volgelingen van Jezus (salaam zij met hem) omdat zij hem verdedigen tegen de overdrijvingen van de Christenen en het Pure Monotheïsme onderwijzen dat Jezus (salaam zij met hem) zelf volgde.

Laatst bewerkt: 24 mei 2005
  5. pls_devil

pls_devil Guest

shit. what a f*ck, zijt gij zo'n gelovige :confused:

6. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb niet gezegt dat de moslims Jezus verafschuwen. Ik heb gezegd dat jullie Jezus niet als Gods Zoon zien, en daardoor de hele Christelijke Essentie van Gods Genade niet erkennen.

7. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan beter zeggen, dat Moslims de Christelijke uitleg van de Essentie van Gods genade, namelijk dat Hij zijn zoon heeft opgegeven voor zonde van de mens niet erkennen, maar misschien bedoel je dat ook.

8. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg toch: De Christelijke Essentie van Gods Genade?

9. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2

Wat zeg nou precies? Eerst zei je het eerste, dan is er geen discussie mogelijk, omdat we het met elkaar eens zijn. Daarna zei je het tweede, dan lijkt het alsof je zegt dat de essentie van Gods genade iets Christelijks is. Daar heb ik dan wel mijn vraagtekens bij.

10. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz, volgens mij is het hebreeuwse woord voor god 'Elohiem', en wordt in de bijbel vooral het woord Jahweh gebruikt. (HERE) Dat god in de arabische vertaling van de bijbel allaah wordt genoemd is niet zo verwonderlijk want arabische landen hebben nu eenmaal een islamitische cultuur. In de landen die een germaanse taal hebben is de christelijke cultuur overheersend en daar zie je dat een metafyische etniteit (welke dan ook) worden aangeduid met 'god' en bij meerdere entniteiten 'goden' net zoals 'god' in de bijbel. Dat heeft niets te maken met een religieuze openbaring, maar is gewoon cultuur bepaald.

11. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had eerst een stuk gepost, daarna poste ik over "Ik zeg toch Christelijke Essentie" en toen dacht ik, kan het eerste stuk weg laten, anders is het uit de context. Vanuit Christelijk Geloof leer je dat Jezus de enige weg is, neem ik een standpunt vanuit dat geloof, dan zou ik dat toch mee moeten nemen? Christelijke Essentie is de Essentie vanuit Christelijk standpunt.

12. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof maar niet speciaal in God. Ik denk toch dat er voor mij teveel redenen zijn waardoor ik er niet in kan geloven. Prima als anderen geloven alleen zijn sommige zo vol van God waardoor er geen ruimte meer is voor een ander!
    Dan heb ik er wel moeite mee. Ik doe de dingen die ik doe en waar ik zelf in geloof. Dat werkt voor mij prima zo!

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Als je bedoelt dat je God op nummer 1 zet, dan hoop ik iig dat ik dat ook doe.

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Allemaal, me dunkt, immers, als ze geloofden dat hij daadwerkelijk een profeet was, dan zouden ze wel moslims zijn.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee , ze bedoeld dat je , je oogkleppen moet afdoen , jij zet de kerk die het woord van god uitdraagt , in jouw ogen toch op de eerste plaats, op welke plaats volgen bij jou je medemensen die niet jouw geloof aanhangen ,of die niet zijn wat ze volgens de bijbel wel moeten zijn en die uitgesloten worden door de kerk gewoon omdat ze zijn wie ze zijn ?

Edit: wetenschappers hebben verleden jaar een gen ontdekt dat de sexuele voorkeur al bepaald van voor de geboorte , het hangt er namelijk vanaf hoe dit gen zich tijdens de embryonale fase ontwikkelt .
    Een grootscheeps onderzoek bepaalt dat het gen bij de heterosexuelen zich anders ontwikkeld dan bij de homosexuelen , dit is namelijk een speling van de natuur en nu komen we bij genesis.
    Aangezien god volgens genesis de mens en de natuur schiep , heeft hij bijgevolg ook die genafwijking geschapen en aangezien god de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen dient de kerk dus zijn regeltjes te herzien en homosexualiteit niet te zien als perversiteit , maar als de wil van god. :+

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  16. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks svennies *) . Gelukkig wordt er nog begrepen wat wordt bedoeld met een dergelijk eenvoudige zin.
    Dat een zin zo wordt opgevat als God op 1, is wederom een bewijs dat een interpretatie makkelijk te maken is. Als je ergens zo 'heilig'in gelooft wordt ook daadwerkelijk elke zin, in dat daglicht gezien. Net zoals de interpretatie die gelovigen aan de Bijbel geven, waardoor je natuurlijk ten zeerste aan dergelijke uitingen kunt gaan twijfelen!

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yes milady , ik vrees dat het nog lang wachten zal zijn op de dag dat de mensen onvoorwaardelijk in elkaar gaan geloven en mekaar gaan respecteren om wie ze zijn ,en dit ongeacht hun huidskleur , afkomst , geloof en sexuele voorkeur .
    Het is de starheid van het christelijke geloof dat zich angstvallend vasthoudt aan eeuwenoude kerkelijke dogma's , en dit alles halen ze uit een eeuwenoud boek dat al zovele malen vertaald en geinterpreteerd is zodat je grote twijfels kan hebben of het de correcte vertalingen waren of dat er hier en daar een draai aan het verhaal gegeven wordt om het geheel aantrekkelijker te maken .
    Al van in het zogenaamde aards paradijs wordt de vrouw als minderwaardig afgeschilderd door de kerk aangezien het de zogenaamde schuld van eva was dat zij en adam uit het aards paradijs verdreven werden. |:-
    En dit verhaaltje houdt de kerk nog altijd aan om de vrouwen uit de kerkelijke hogere functies te weren , terwijl zij vergeten dat de vrouwen de dragers van alle menselijk leven op aarde zijn en hiervoor alleen al het grootste respect verdienen ,en bijgevolg diegene zijn die het geloof in stand houden , zonder vrouwen , géén volgelingen meer. ;)

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    men leert dat er een God is uit de Natuur!

Maar dat is niet genoeg en daarom lees ik de Bijbel!

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wat bedoel je precies?

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    De kerk staat bij mij niet op nummer één. God staat op nummer één, Jezus staat op nummer één. Niet een gebouw, of een groep van mensen die namens God zouden spreken.

De tweede :)

Deel Deze Pagina