[muziek] klassieke muziek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door irving_strong, 30 mei 2005.

1. ok, nu effe normaal doen. klassieke muziek zuigt niet!!!!!!!
    denk nu niet direct aan klara of van die dingen, dat zuigt eigenlijk wel }:]
    maar check bv howard shore: de maker van de lotr muziek. die is echt wel goed, en zo kan ik nog zoveel andere dingen opnoemen.
    wat vinden jullie eigenlijk goede klassieke muziek?

2. Ik weet niet, soms kan het wel rustgevend zijn. Maar ben er niet dol op ofzo.

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klassieke muziek zuig niet. Punt. En lotr muziek is meer filmmuziek dan echt klassiek trouwens.. maar beethoven is ook fet :p

4. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    klasieke muziek in de film versie vindt ik soms echt mooi _O_ bv bij LOTR en nog meer films die staan ook op zo'n cd ''CELTIC CIRCLE'' mijn opa heeft hem heb hem wel is geluisterd staan wel mooie nummers op :)

5. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen moet de soundtrack van Gladiator moeten beluisteren. Echt prachtige klassieke/film muziek.

6. waar zijn die te koop?

7. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Mwhoa ik vindt het niet echt zo mooi. Bij een film kan klasieke muziek nog wel maar om er nouw echt naar te gaan luisteren, nee.Geef mij maar Raps. Daar zeggen ze teminste iets en hebben ze wat te vertellen. En nu niet direct zeggen dat rap zuigd want dat zeg ik ook niet over klasiek.

8. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf luister eigenlijk weinig tot geen klassieke muziek, alleen wat wel een mooi nummer is, is Erik Satie-Gymnopedie 1. Dat nummer is ook vaak in films gebruikt geloof ik.

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Klassieke muziek is geweldig. De piano concerten van Chopin zijn zooo mooi. En Beethoven is natuurlijk een kraker.

10. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk gewoon bij de freerecordshop ;)

11. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Klassiek hou ik niet van, maar klassiek met modern wel.

Bijvoorbeeld "Bond". Dat zijn 4 meiden met elektrische violen en ook 1 bas en die spelen lekker ruw op klassieke muziek met soms een beat enzo.

12. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Idd de Muziek van gladiator is de 1 van de beste die ik ooit gehoord heb _O_

13. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    klopt helemaal, prachtige muziek, naam is Enya - Honor him...

14. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik vind clasiek ook best mooi hoor niet altijd maar soms wel! ik heb zelfs orgel muziek op de xbox staan (mooie zware bassen)

15. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    klassiek muziek onder films als Gladiator en LotR is egt magtig het werkt veel beter dan dat je onder zo'n epos een elektrisch gitaarspel plaatst :)

16. XTM

XTM Metaal

Leuk Bevonden:
    1
    Sinds wanneer is Enya klassiek. :confused:

17. Koffie mok

Koffie mok Guest

Geef mij maar HARD CORE

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    klassiek vind ik erg goed te pruimen, maar dan ga ik voor de wat lichtere variant, niet zo bombastisch als mozart of beethoven kan zijn. Ik hou meer van de romantische begin 1900ste klassieke muziek. Mijn alltime favorite: Camille Saint-Saƫns (Le Carnaval des Animaux, Danse Macabre), maar ook Verdi kan me wel boeien.

19. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, dat liedje van enya uit gladiator beschouw ik eigenlijk wel als klassiek hoor, ik weet niet hoe jij het wil noemen: Rustige, Kalme HipHop? :confused:

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Gladiator soundtrack is goed, ik vind al dat soort klassieke muziek wel goed uit de verf komen (Troy, Gladiator, LotR)
    De Halo soundtrack zit ook mooie stukjes klassiek tussen, en ik weet de Star Wars muziek ook wel te waarderen (Duel of Fates!)
    De Sabeldans van kashaturian is ook kewl

Deel Deze Pagina