Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    het probleem met de bijbel is, dat er ook dingen instaan als:
    "gaat en vermenigvuldigt u!"
    en indien alle geboden etc aan elkaar gelijk staan, is volgens deze redenering het homoseksueel zijn gelijk aan het stelen, of het doden.

en dus zijn homo's crimineel volgens de bijbel..

waar ik t dus niet mee eens ben.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja maar als je uit een anti-sodomie stukje kunt interpreteren dat homo's niet mogen huwen, dan kun je ook uit 'ga en vermenigvuldig u' interpreteren dat dat niet van toepassing is op homo's. :+ (dat is het handige van de bijbel of andere religieuze geschriften, het kan betekenen wat je wilt dat het betekend)

Naast dat het, denk ik althans, een fundementale boodschap heeft van universele gerechtigheid die de zogenaamde letterlijke interpretatie en verhalen overstijgt! Maar goed, ieder zijn meug. :)

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ow sorry , dus met mijn laatste zin schop ik dus tegen iemands geloof aan en dat mag niet |:- maar datzelfde geloof mag mensen met een afwijkende mening of levensopvatting omdat ze anders geaard zijn dus wél tegen de schenen schoppen , gewoon omdat het in de bijbel staat dat dit het woord van god is , iets uit een lang geleden geschreven boek dat al zoveel keer vertaalt en bewerkt is .
    Ik blijf erbij dat elk menselijk wezen recht heeft op geluk en liefde , en op welke manier hij dat geluk en die liefde vindt gaat eigenlijk niemand aan en zeker de kerk niet .
    En toch veroordeeld de kerk het homohuwelijk op basis van iets uit een ver verleden , zodat zij zelf een van hun geboden negeren , namelijk heb uw naaste lief , of dat nu een hetero , homo of een lesbissienne is maakt in mijn ogen niets uit, iedere mens verdiend waardigheid en respect ongeacht zijn sexuele voorkeur .

4. what a fuck is er eigenlijk verkeerd aan homo zijn |:-

5. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    }:] thanks

groetjes gabb O-)

6. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als we het dan toch hebben over de bijbel: dat het verhalen zijn en geen citaten die iedereen naar eigen inzicht interpreteert, meen ik naar mijn inzicht in de bijbel te lezen dat het opvallend is dat de bijbel wel de hechte vriendschap tussen David en Jonathan heel uitvoerig beschrijft. Zo uitvoerig dat je je afvraagt of er sprake was van een bepaalde vorm van verliefdheid, zeker als David zegt dat Jonathans liefde meer voor hem betekende dan de liefde van vrouwen (2 Sam. 1:26). Homoseksueel wellicht????

Wat al met al nog het meest opvalt is dat de bijbel voorbij lijkt te gaan aan
    verlangens van vrouwen naar vrouwen. Nergens wordt erop gezinspeeld dat vrouwen verliefd kunnen worden op andere vrouwen en dat ze vrouwen aantrekkelijk kunnen vinden. Dat moet ermee te maken te hebben dat vrouwen in de wereld waarin de bijbel ontstond, sowieso niet erg in de schijnwerpers stonden.Net als bij sommige andere delen van de bijbel vergaten de schrijvers de vrouwen er expliciet bij te vermelden. In elk geval betekent dit dat in de bijbel geen veroordeling te vinden is van lesbische seksualiteit!

Het is maar dat je het weet!

Groetjes Gabb

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ha milady , bedoel je soms het volgende citaat " zwaar drukt mij jouw dood , mijn broeder jonathan :jij was me zo lief ; jouw liefde verrukte mij meer dan de liefde van vrouwen". komt uit het tweede boek van samuel. :cool: uit davids klaagzang over saul en jonathan. :
    Ja , volgens mij heb jij gelijk , dit is een homosexuele toespeling . :+ ;)

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Even wat korte reacties:

Dan zou je je dus aanpassen en enigsinds overgeven aan de wereld.

Zeg jij

opgeschreven door mensen doch geinspireerd door God

God heeft ze zelf op stenen tafelen geschreven.

Ja!

Ik kan onwijs veel van iemand houden, ook van een man. Maar dit zonder enige seksuele achtergrond.

9. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg dat inderdaad! HET IS MIJN INTERPRETATIE!! Jij leest zoals jij het wilt geloven! Ik lees daarin toch echt dat het om homoseksualiteit gaat. Wellicht dat daardoor vanuit verschillende kerken toch anders wordt gedacht. Is het niet vreemd dat er zoveel verschillende interpretaties zijn van een gelovig stuk. Wat nu waar is en wat niet is dus nooit hard te maken. Je gelooft dus niet waar jezelf in gelooft maar neemt iets over van een ander en weer van een ander enz. En dat gebeurt al eeuwen en eeuwen. Als ik met een verhaal begin en vertel dat door, weet ik zeker dat op het einde, mijn verhaal een heel ander verhaal is geworden door de interpretaties die anderen er aan geven of gewoon erbij verzinnen. Dat spelletje speelden wij vroeger al op school.

10. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yes my lord! _O_

11. homeless4ever

homeless4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is eenvoudig te verklaren hoor. Vroeger bestond de liefde tussen 2 vrouwen gewoon niet omdat vrouwen geen piemel hebben. Dat was de verklaring van zowel de wet als de kerk. Hahaha hadden die lesbo's dan even geluk tot het feminisme opkwam vanaf de jaren twintig: suffragettes en zo...
    Er is zelfs een voorbeeld van een rechtbank in Engeland ten tijde van de homo jacht, periode Oscar Wilde. Een man had zijn vrouw aangeklaagd omdat ze de liefde bedreef met een andere vrouw en hij kreeg ongelijk van de rechter. Hij kon niet scheiden om de eenvoudige reden dat een sexuele relatie tussen twee vrouwen niet mogelijk was . Zo zie je maar hoe ver de discriminatie ging.

Homosexualiteit wordt vooral vies gevonden door hetero mannen. Vrouwen aanvaarden het veel makkelijker.
    Waarom! Gewoon omdat hetero mannen bang zijn het te aanvaarden. Ergens zouden ze zich een mietje voelen, niet meer kunnen stoer doen als ze een homo in hun midden toelaten of er pro over praten.
    Gelukkig zijn er een grote groep jonge mensen die zich in holebi discotheken begeven en er niet om malen met om het even wie te dansen al zijn ze hetero.
    Dit is een grote vooruitgang in het aanvaarden van homosexualiteit!

12. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een vraag die ik graag zou stellen aan de gelovigen die homoseksuele relaties en adoptie door homostellen afkeuren:

O-) WAT ZOU JE DOEN ALS JE KIND HOMO BLIJKT TE ZIJN?

13. het verbergen O-)

14. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    weet jij wat er met opgekropte gevoelens/emoties gebeurt?
    zoja, denk dan nog eens na over je antwoord.

15. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Stel ik geen leuke vraag? of een gewetensvraag waar eerst de bijbel op nagelezen moet worden?

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    ha, milady , hier moet ik er eerst géén bijbel op nalezen , gewoon accepteren he , het zijn en blijven altijd je kinderen en met hun keuze van liefdesleven heb je als ouder niet in te mengen.
    Alhoewel dat in mijn jonge jaren wel anders was .
    Mensen zijn wie ze zijn , ook al zijn het je eigen kinderen , en hebben het recht op evenveel liefde en geluk , net zoals jij en het doet er niet toe op welke manier ze dit mogen nastreven .

edit : alhoewel dat ik me best kan voorstellen dat de volgelingen van het woord van god , het hier niet met me eens zullen zijn .
    Nochtans is het wel degelijk het feit dat élke holebi waar dan ook in de wereld hij verblijft , hij wél geboren is in een heterogezin , zodat we dan gerust kunnen stellen dat ze het thuis niét gezien hebben , maar dat hun homosexualiteit met andere woorden een speling van de natuur is , als het ware voorgeproggrammeerd en dat er niet aan te ontwijken valt.

Laatst bewerkt: 3 jun 2005
  17. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn mening ook! Als je in je gezin al geen ruimte laat voor homoseksualiteit door het af te keuren waar je kinderen bij zijn als je het bijvoorbeeld op tv ziet of waar dan ook, dan druk je daarmee al de eerste stempel! Mocht je kind uiteindelijk homoseksueel zijn dan zal het in een worsteling komen met zichzelf doordat er geen ruimte is om er voor uit te komen! Ik denk dat je dit nooit een van je kinderen aan mag doen. Ik zou net zo gelukkig zijn als ik zou zien dat mijn kind gelukkig is!
    Maar ik vraag mij echt af hoe dat zou gaan in een gelovige familie!

18. homeless4ever

homeless4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volledig mee eens! Daar ligt de hele problematiek: je opvoeding heeft een grote invloed op je latere denken.
    Laat eens een dozijn kinderen met verschillende huidskleur tesamen zonder invloed van volwasseneen en je zal zien dat ze absoluut niet gaan discrimineren.
    Zijn wij geen beetje schuld dat we uitspraken doen diie niet voor kinderoortjes bestemd zijn zoals: die vetzak daar, die aangebrande, die nicht...pot...enz. Dat is wat je voortdurend hoort in de samenleving.
    Het is maar normaal dat ze ook bepaalde mensen beginnen uitsluiten als ze de volwassenen zo bezig horen .
    Wie zijn kinderen netjes opvoed en zelf tolerant is maakt de toekomstige maatschappij veel verdraagzamer dan ze nu is.
    Wij moeten beseffen dat een multiculturele samenleving en een acceptatie van homosexualiteit een must is in onze westerse samenleving.

19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    :eek: Bedoel je dat je god ziet als een physiek wezen?

20. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik het nu eens volkomen mee eens! maar de gelovigen zeggen hiervan dat als je te tolerant bent tegen homoseksualiteit, dus ook als een kind opgevoed wordt door enkel 1 ouder of door een homostel, de kinderen een groter risico hebben om ook homoseksueel te worden. Dus hetgeen wat wij vinden betekent voor hun een wereld waar homoseksualiteit meer ruimte krijgt en dus het aantal homoseksuelen zal toenemen waardoor dan theoretisch gezien het menselijke ras uit zou kunnen gaan sterven omdat er dan minder voortplanting plaatsvind, zoals God het uiteindelijk wel heeft bedoeld!
    Ik zou zeggen wie verzint zoiets?

Deel Deze Pagina