[MUZIEK] Ska en Punk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 11 dec 2003.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand nog een leuk hardcore punk concert binnekort of over een tijdje in amsterdam? Ik ken namelijk haast geen hardcore maar zou wel weer is graag een avondje willen pitten. K zag met koninginnendag in de spuistraat te amsterdam wel vette bands. Waaronder uiteraard en van mijn favorieten: DE HARDHEID (echt super lijpe ska punk)
     
  2. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    goldfinger is echt een topband,
    luister bijv. s naar my everything van disconnection notice

    daft punk ook een aanradertje voor mensen die wat andere/vernieuwende dingen willen horen. een nummer bijv.: robot rock
    ik heb tenminste nog niet van ze gehoord
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005

  3. Vandaag was er in ieder geval iets onder de Hogeschool van Amsterdam bij de Lax. www.skamania.nl. En laatst trad R.O.L.F op op het museumplein, was ook erg vet. Je moet gewoon de sites van al die bands in de gaten houden van wanneer ze optreden en waar.
     
  4. Dat komt denk ik omdat Daft Punk totaal niet onder punk of ska valt :cool:. Hoewel ze vooral vroeger erg goeie muziek maakten.
     
  5. Lynxzz

    Lynxzz Random Idiot

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ze nog nooit gehoord?
    In mijn ogen zijn zijn ze een legende, met alle respect.
    Alleen de muziek is toch niet helemaal m'n smaak.

    Momenteel ben ik weer terug bij Mudmen, die doedelzak is gewoonweg almachtig. _O_
     
  6. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Een enorme tijd terug luisterde ik veel punk, toen had ik ook een paar nummers van Tsunami Bomb, net weer even wat gedownload, maar Tsunami Bomb vind ik echt gewoon vet. Hetzelfde geld voor Turbonegro, die hebben ook behoorlijk goede nummers.
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik ben ook naar die deconstruction tour geweest. En inderdaad, Pennywise viel tegen. Ze waren goed, maar absoluut niet origineel. Ze speelden hun nummers en gingen weer weg.
    Anti-Flag daarentegen maakte er imo een mooiere show van. Met een enorme circlepit. In 1 nummer heb ik toen nog geen rondje kunnen huppelen ;)


    Achja, dit jaar op lowlands komt er vast wel weer wat leuks voorbij :cool:


    Edit: Nog wat bands die ik via The Pulser ken. Allemaal Punkrock/Emo.

    -Anberlin
    -Acceptence
    -Thursday
    -Days in december
    -Taking back sunday
    -April sixth

    etc... etc.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2005
  8. !SIC! Wat jij zeker eens moet luisteren is The Get Up Kids. Ik wed dat je het goed vindt.
     
  9. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is eigenlijk het verschil tussen punk en ska
     
  10. AAAAH. Dat meen je toch niet?!

    Oke, om het kort te zeggen. Punk is wat ruwere muziek ontstaan rond de jaren '70.
    The Sex Pistols begonnen eigenlijk een beetje echte punk te maken. Daarna volgden er veel bands als The Clash, U.K. Subs, Conflict, Bouncing Souls en natuurlijk de Ramones niet te vergeten. Ondertussen heb je heel veel punksoorten: Hardcore punk, ska/punk, street-punk enz. Luister bijvoorbeeld naar dat nummer boven jouw post dat is street-punk achtig. The Casualties, Conflict ook. Ramones is weer wat rustigere punk.

    Ska is muziek die ontstaan is rond de jaren '50 in Jamaica. Het was toen vooral opgewekte dansmuziek (nog steeds wel). Het is een soort snelle variant op Reggae. De iets langzamere versie van ska is 'Rocksteady'. Rond 1980 ontstond in Engeland de 'Two-Tone ska' deze werd vaak gemengd met punk muziek. Ska bands hebben vaak trompetten, trombones of bijvoorbeeld saxofonen om het nog beter te laten klinken. Later ontstonden er in Engeland vooral veel ska bands als: Madness, The Selecter, The Specials, Bad Manners etc.

    Nu heb je veel ska gemengd met harde punk. Maarja het is een groot verschil dus.

    Verbeter me als er iets niet klopt ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2005
  11. Lynxzz

    Lynxzz Random Idiot

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ska is een beetje te vergelijken als Punk met een vleugje Swing.
    Dit hoor je bij het luisteren van bijvoorbeeld Reel Big Fish.
     
  12. Ja, maar Reel Big Fish is dan ook niet echte ska. Madness is echt ska, of The Specials. Reel big fish is weer ander soort ska dan de originele.

    Reel Big Fish is onderdeel van de nieuwe golf van Ska. Net als Big D and the Kids Table, Ska-P, Voodoo Glow Skulls, Less than Jake. Allemaal ook met invloeden van punk/punkrock dus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2005
  13. Nick666

    Nick666 Punks not deAd!

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    fuck, het hele ska en punk gebeuren is gewoon gestorven hier op xbw, wel jammer.
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, punk wordt steeds kleiner en kleiner, ik ben nu 7 jaar fan van The Offspring. Heb al hun CDs, DVds etc etc en vindt het gewoon hele vette muziek. De teksten zitten goed in elkaar en zijn IMO helmaal goed. (en waar :+ )

    Ik ben nu 15, dus IMO iets te jong om tussen al die mensen tijdens een concert te staan (ben er de jongen ook niet naar) maar als ze weer eens in NL komen en er zitplaatsen va de partij zijn ben ik er bij. :)

    Zijn/Is Green Day nou eigenlijk "vrienden" met de Offspring of vijanden, want de ene keer lees ik het ene, dan weer het andere?
     
  15. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    4 februari 2006 Fall Out Boy in de Melkweg. Hier ga ik zeker heen
     
  16. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zoon fan van ska, maar wat goeie punk op zun tijd is wel leuk om te luisteren. Ik ben eigenlijk meer een metal fan drm, maar ik vind bands als Taking back Sunday en Days in December wel heel tof.
     
  17. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    -verkeerd topic.. naja wordt deze ookweer even tot leven geblazen:+
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  18. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    al eens bullet in a bible gezien. ziekelijk stoer. Kan niet wachten tot green day weer in NL komt al kan dat een heel tijdje duren.
     
  19. TariQ360

    TariQ360 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Boys Night Out heeft ook een aantal coole nummers.

    Helaas is punk rock al een tijdje uitgestorven. Ik luister nog steeds naar nummers van jaren terug toen Punk echt in was. Blink 182, Fenix TX, Finch, Brand New, Mest, Sugarcult etc..
     

Deel Deze Pagina