[Film] Final Fantasy: The Spirits Within

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door snike888, 5 jun 2005.

1. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik heb zelf FF niet gezien maar voor de mensen die het goed bevallen is heb ik nog wel een tip: Ghost in the Shell: Innocence. Mooi (soms moeilijk te volgen, als je niet heel erg bekent bent met anime) en ik vind hem zeer goed.

2. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag hem heel wat jaren geleden met mijn zusje in de bioscoop. We vonden het een topfilm, later bleek dat Squaresoft bijna failliet was gegaan door die film. Hij werd overal afgekraakt op punten die nergens op sloegen. Het is een zeer goede film, maar ja, als je critici bent moet je wel, want het is simpel.

"Ik heb een slechte jeugd gehad, ik heb geen leven, dus ik word maar criticus." Dat is de juiste definitie van een criticus.

3. Iron Maiden

Iron Maiden kikkE op jezelf.....

Leuk Bevonden:
    1
    ja idd, wat je zegt.
    Het is en blijft een bijzondere film of veel punten.
    Ik snap ook niet waar die critici precies omging, zal wel omdat we hier nooit echt animatie films hebben op dat gebied ofzo

4. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het een erg leuke film. Het stukje waarbij ze gingen ontsnappen was nog wel het mooist. :)

5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ach mijn neefje tekent nog mooier :9

6. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 'm niet helemaal gezien, maar af en toe eens gezapt, en kvond het idd toch wel heel erg mooi gemaakt, vooral de gezichten enzo:)

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hmm, ik snap de critici wel. Deze film werd neergezet als dé nieuwe manier van filmmaken. Acteurs van vlees en bloed waren niet meer nodig en het meest fantastische kon vertoond worden. Visueel is het dan ook prachtig, maar het verhaal, dialogen en plotontwikkeling is natuurlijk erbarmelijk te noemen. Er is zoveel geld in deze film gepompt om het zo echt mogelijk te maken, waarom dan niet een goeie scriptschrijver voor een beetje extra geld?? Alleen het feit dat er hier mensen zijn die het meer dan simpele verhaal niet eens begrijpen is echt te wijten aan het scenario. Het is sowieso een gebrek bij de Japanse cinema, ze kunnen een enorme sfeer neerzetten, maar een logisch en begrijpbaar script... (maar misschien ligt het aan mijn beperkte westerse denken ;))

8. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is altijd zo bij Japanse films, ook bij anime. In Japan zit er altijd nog een of andere spirituele betekenis achter. Daarom begrijp je ze meestal ook pas na ze een aantal keer gezien te hebben...

9. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    voor de mensen die het niet snapten.

De phantoms die je zag rondlopen zijn geesten die meegereisd zijn met de gaia van een andere planeet op een brokstuk, toen de planeet werd verwoest. Gaia is in principe de ziel van de planeet. Misschien kan je de gaia beter voorstellen als een parallele dimensie, een soort van hemel waar wij en alle levende wezens naartoe gaan als we eenmaal zijn gestorven. Het doel van het leven is dus kennis opmaken in de echte wereld, zodat je spiritueel na je dood verder kan groeien in gaia.

De phantoms waren blijkbaar ontsnapt uit de gaia van de buitenaardse planeet toen het hier op aarde neer was gestort. Zodoende kwamen de phantoms in contact met de levende wezens hier op aarde en ontrokken ze onze zielen uit ons lichaam. Veel mensen gingen ineens dood en de oorzaak bleef onbekend (de phantoms kon men niet zien). Totdat een wetenschapper genaamd Sid (bekende naam in de final fantasy reeks) een manier vond om deze phantoms te kunnen 'zien'.

Volgens zijn theorie hebben alle levende wezens bepaalde energiegolven, waarbij de energiegolven van ons (blauwe kleur) een soort polariteit vormen in vergelijking met die van de phantoms (oranje kleur). Blijkbaar zijn er 8 verschillende frequenties van onze energiegolven, de zogenaamde 8 spirit waves. Bij elkaar vertegenwoordigen ze de energiegolf van gaia en wanneer men deze in contact brengt met de energiegolf van de phantoms en hun gaia zullen ze elkaar teniet doen door de polariteit.

Aki gaat dus op zoek naar deze 8 verschillende spirit waves. En op het einde wordt de achtste spirit wave verwoest door de zeus cannon voordat aki de energiegolven kan samenvoegen, blijkbaar had ze de 8e spirit al de hele tijd bij zich (namelijk de phantom die ze in zich had). Het rare is echter dat er gesuggereerd word dat de phantoms vernietigd zouden worden door de polariteit van de twee energiegolven, maar daar leek het mij niet op aangezien je ze ziet opstijgen en de buitenaardse gaia waarschijnlijk terug gaat naar de plaats waar de planeet oorspronkelijk was. In principe gaat de hele film dus over het opnieuw callibreren van de energiegolven van de buitenaardse gaia met behulp van onze gaia, nadat die golfpatronen in de war werden geschopt tijdens de verwoesting van hun planeet.

Ikzelf genoot enorm van de film en vond de kritiek erop onbegrijpelijk.

Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Man, wat is er gebeurt met het verhaal van meisje ontmoet jongen, worden verliefd, krijgen ruzie maar maken aan het einde weer goed ? :D

11. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Was me compleet ontgaan.

12. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de film gekeken en op sommige momenten vergeet ik gewoon dat het een animatiefilm was. Zo echt vond ik het lijken.

Deel Deze Pagina