Hooikoorts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Underdog, 10 jun 2005.

1. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Hooikoorts, veel mensen hebben last van deze vreselijk irritante allergie, waaronder ik.

Voor de mensen die niet weten wat hooikoorts is:
    Hooikoorts is een overgevoeligheidsreactie van het lichaam op pollen (stuifmeel) van sommige grassen, planten en bomen. De overgevoeligheid voor stuifmeel ontstaat doordat het afweermechanisme van het lichaam in de war is. Bij mensen met hooikoorts valt het afweermechanisme -niet alleen schadelijke indringers aan, maar ook stoffen die normaal gesproken onschadelijk zijn, zoals pollen van sommige bomen, grassen en planten. Door de allergische reactie komt er een stof vrij (histamine genaamd), waardoor de hooikoortsklachten optreden.

Dit zijn de meest voorkomende klachten bij hooikoorts:

- loopneus
    - verstopte neus
    - jeukende neus
    - niesaanvallen
    - tranende ogen
    - rode ogen
    - prikkende ogen
    - jeukende ogen

Ik heb van al deze soorten wel is last, maar wat ik ook doe, niks helpt. Ik slik 2/3x per dag Holergie zuigtabletten en gebruik Medisana (apparaat waardoor je neus wat losser komt). Maar ik heb niet het gevoel dat het werkt, ik heb in de afgelopen jaren al zoveel geprobeert maar het helpt gwoon niet. Soms als ik een verstopte neus heb neem ik een stoombad, dat wil nog wel helpen.

Maar nu wil ik wel is weten wat jullie zoal gebruiken en of het ook helpt, ervaringen, etc.

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit jaar is voor mij één van de extreemste hooikorrtsjaren, niet normaal hoe ik los ben gegaan de afgelopen weken. Gelukkig word het al wat minder, maar man man man, ik kan niet wachten op het moment dat ik niet meer nies, huil en/of een bonkende kop heb. Die spulletjes waar je het over hebt, werken op zich wel, maar je moet ze vóór de aanval al gebruiken. Als je ogen jeuken, ben je eigenlijk al te laat met je oogdruppels. Hooikoorts is bout :mad:

3. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik naar mn werk ga neem ik vooraf zo'n zuigtablet, het is 10/15 min fietsen maar dan nog heb ik daarna toch nog een uur last van. Heel vervelend.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn hooikoorts is de laaste jaren stukken minder geworden.
    Naast de hooikoorts ben ik voor veel dingen behoorlijk gevoelig.
    ( Katten , Huismijt , Stof , enz ).

Maar , sinds 1½ jaar heb ik wel een nieuwe allergie erbij gekregen.
    Zo krijg ik ineens rode vlekken in keel en gezicht ?????
    Zo loopt ik nu ook weer rond met een knal rode kop.
    Waar dat door veroorzaakt wordt is een raadsel.

Maar een allergie had ook wel 1 voordeel.
    Heb mijn Dienstijd niet af gemaakt , mocht na 2 maanden naar huis !!!

5. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Heb zelf ook last van hooikoorts, moet je es 'Polinisan' proberen. Super spul, paar druppels in een glas water effe opdrinken en kan je weer de hele dag ertegen zonder last van niesen etc. Als je het heel erg hebt misschien 2x per dag nemen. Voor mij heeft het super gewerkt.

6. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb hier ook zoooo'n erge last van ... Vooral in het voorjaar (nu dus)

Die nieuwe Otrivin Neusalergie werkt echt relaxt ! Die moeten jullie proberen :) En als je last van hebt (dus rooie ogen enzo hebt) Dan moet je veel water drinken. DAt wil ook wel eens helpen ... Zelf slik ik Claritine (ofzoiets) als ik last heb.

7. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas.. ikke heb het ook. Hooikoorts is gewoon kut! :mad:

Ik reed laatst lang een veld vol met bloemen, grassen, planten etc.. en ja hoor; meteen jeukende neus, tranende ogen, die zooi. Ik heb de hele weg naar huis (wat +/- 20 minuten fietsen was) geniest en last gehad van tranende ogen. Maar kheb een of andere neusspray (weet ff naam niet meer) en die werkt erg goed, dus het is op dit moment niet zo erg meer :)

/EDIT:
    Ja, dat heb ik vreemd genoeg ook... Als ik weer eens last heb van hooikoorts en ik drink redelijk wat water wordt het merkbaar minder. Raar, maar wel zo prettig :)

Laatst bewerkt: 10 jun 2005
  8. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf niet zon voorstander van alternatieve genees wijze maar ik heb in mijn omgeving die acupuntuur hebben hedaan en geen last meer hebben van hooikoort. Het mooie is dat de verzekeraar deze behandelingen wel vergoed niet geschoten is altijd mis.

Ik zelf ben zwaar astma patient dus is dit ook niet echt mijn periode.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bij mijn ouders thuis hebben ze een grasveld in de buurt, wat door de gemeente wordt beheerd. Maar dit jaar is er geen geld om het gras te maaien :mad: De pollen staan dus kniehoog en alles wordt de lucht in geblazen. Waar-de-loos :{ Vanochtend was het weer raak, niet normaal wat een gesnotter.

Ik ga nu op aanraden van een vriend huismerkpillen van het Kruidvat proberen. Die schijnen goed te werken. Iemand hier ervaring mee?

10. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee, ik heb wel de neusspray van kruidvat (huismerk dus) En die werkt echt voor geen meter :{

En over dat grasveld, ik krijg juist last van rooie ogen en gesnotter ed. als het gras juist gemaait wórdt ...

11. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Niet normaal meer gisteren, ik moest tennissen en ons tennispark ligt natuurlijk in een natuurgebied. Na elk punt was het wel 3x niezen geblazen. Heb trouwens op dit moment jeukende ogen, zwaar irritant!

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmm, ik moet ze nog uitproberen, begin na het weekend met die pillen. Ben benieuwd. Heb een aantal jaar Claritine geslikt maar dat hielp op een gegeven moment ook niet meer.

En over dat grasveld, ik krijg juist last van rooie ogen en gesnotter ed. als het gras juist gemaait wórdt ...[/QUOTE]
    Klopt, maar dan worden de meeste pollen al gemaaid voordat ze kunnen gaan stuiven. Nu is het één groot broeinest van graspollen, waar echt iedereen in de buurt last van heeft.

13. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb ook hooikoorts maar krijg alleen rode/jeukende ogen, en nies aanvallen en een snotneus, ik gebruik oogdruppels van livocab werkt super bij mij.

14. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik moet voor m'n werk met de trein onder schiphol door, ik heb veel last van hooikoorts, maar vanaf het moment al dat die trein gaat dalen, voel ik het brandende geprik meteen uit m'n ogen wegtrekken, das wel apart (ja ook wel logisch aan de ene kant, maar dat het zo snel merkbaar is, vinnik wel opvallend)
    kheb zelf vijf jaar van die graspollen in me laten spuiten, kweenie, volgens mij zijn de huisartsen met dat goedje gestopt, normaal mocht je het ook maar 3 jaar achter elkaar doen, maar omdat ik het anders helemaal niet kon volhouden, heb ik die twee jaar extra gekregen... hooikoorts is daardoor wel minder geworden door de jaren heen, maar er zitten dagen tussen dat het weer extreem is... gisteren en vandaag bijvoorbeeld... gebruik zelf Homeopatische tabletten van A. Vogel (Pollinosan), ben ik wel behoorlijk bij gebaat...

15. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanmiddag maar even iets ophalen denk ik, want dit is niet leuk meer!!

16. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat je moet doen is naar de dokter gaan en daar even informeren over een hooikoorst spuit.....klinkt eng...is het nie...heel effe een prikje 1 keer in de 1 a 2 weken en hebt nergens last van....zeker als je het erg hebt is dit aan te raden. Mijn neef en mijn moeder doen het ook en het werkt perfect.

17. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit de hele tijd aan m'n ogen te jeuken en proberen te niezen. Verdomd irritant mên, die niezen die net niet gaan :p.

18. Shammo

Shammo Ik in dat pak

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook hooikoorts, vroeger slikt ik Zyrtec pillen maar nu moet ik Reactine pillen slikken . Man , ik had vorig jaar het er het meest last van , nu dit jaar nog maar een klein beetje :)

19. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    - tranende ogen
    - rode ogen
    - prikkende ogen
    - jeukende ogen
    Hier had een vriend van mij gister last van op school.

20. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had er juist vorig jaar geen last van en dit jaar heel erg. 8)

Deel Deze Pagina