Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja lastige beslissing idd 8)
    Op een basis van 1 á 2 jaar is €50,- niet heel veel geld. Maar de 6800 GT is ongeveer 2x zo snel. Ik denk dat je dat verschil op den duur wel gaat merken. Ik zag btw bij Alternate een 6800 GT AGP van het merk PNY, kost €239,-.
     
  2. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4

    geen verbetering :{ , nog opties?

    edit: het is opgelost, gewoon de drivers van 2003 geinstaleerd :9
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2005
  3. QreZiX

    QreZiX Halo 2 zuigt!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja , Die van PNY zaggik idd ook, lekkere prijs, betere van die is ook dat er allemaal aansluitings kabels bijzitten , alleen een mindere software pakket, maarja ik koop hem merendeels voor spellen als CS: Source.. ig de spellen die ikwil hebben, zitten er nooit bij :p
    Mischien dattik idd aan het einde van deze maand (alsdie aanbieding nog geld) die van PNY ga bestellen en daarna ga sparen voor het Ram geheugen :)
     
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je naar dat lijstje kijkt zie je ook dat het verschil tussen de CPU's nou ook weer niet zo groot is :). Als je de 2600+/2800+/3000+ met een P4 3,0 ghz vergelijkt.
     
  5. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij MyCom heb je Corsair 512 mb PC3200 geheugen voor €45,-. Mooie prijs voor goed geheugen. Bij Alternate heb je voor een ongeveer zelfde prijs 512 mb PC3200 geheugen van Kingston, ook niet slecht.
     
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap die link van Arjan niet helemaal, ik weet niet welke ik moet bekijken.. :confused:
    met welke pentium is de AMD Athlon 64 3000+ van de BBG van mei (tweakers.net, basissysteem) vergelijkbaar?

    /edit: en is dat mobo verder ok?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2005
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je wil weten welke Pentium 4 vergelijkbaar is met de Atlhon 64 3000+, dan kies je als eerste CPU de AMD 64 3000+, en als tweede CPU een Pentium 4 3,0GHz. Dan kies je als benchmark bijvoorbeeld Doom3. De rode balkjes zijn de CPU`s die jij hebt gekozen.

    Dan zoek je de 3000+ op en kijk je welke Pentium 4 daar het dichts bij in de buurt komt.

    Je kan er geen goede uitspraak over doen, omdat het verschilt per game/programma. Bij Doom3 is de AMD 64 3000+ te vergelijken met een P4 3,2GHz. Maar bij Farcry is dat weer met een 3,4GHz P4. Bij Wolfenstein is ie weer te vergelijken met een 3,0GHz P4.
     
  9. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    uhu wolfenstein 3d... damn vreemd spelletje :+

    even serieus... ik heb een amd 64 3000+ en far cry speelt met de nieuwe patch echt GEWELDIG, de graphics zijn net niet zo mooi als half life 2 maar de omgevingen maken dat meer dan goed... ik betwijfel deze vergelijking dan ook...

    sowieso maakt cpu nowadays niet zo heel veel meer uit... het gaat meer om de videokaart en hoe snel je cpu de ram kan bereiken (en in mindere mate hoe snel deze de hdd kan bereiken)...
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Goeie ouwe tijd he :+, ze bedoelen rtcw denk ik :cool:

    Maar mijn vergelijkingen zijn het niet. Ome Tom heeft deze chart opgezet, en dus alles getest. Ik heb het alleen maar afgelezen voor Ghost Leader omdat hij de weg niet kon vinden in die chart.

    Feit is gewoon dat de cpu minder belangrijk is geworden door de komt van de gpu. Maar dat is ook maar in een bapaalde mate zo.
    Je ziet nu zo weinig verschil omdat de cpu`s achter lopen op de high-end gpu`s. Kijk alleen maar eens naar de benchmark`s van de 7800 GTX.

    Ze zouden de boel eens gelijk moeten trekken 8)
     
  11. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    onder welk soort geheugen moet ik kijken bij alternate?

    Amd Athlon 64 3200+ socket 939(welk merk, miss later overclocken)
    2x512mb(welk soort bij alternate, en wat is een goede keus, kingston?)
    K8N Neo4 Platinum (goede keus?)
    6600GT pci-e(welk merk, xfx, leadtek.........etc???)

    ik wilde graag alles weten, niet dat ik straks iets verkeerd bestel ;)

    ps, hoelang zou de levering zijn als ik dit allemaal bij alternate bestel?
    bij komplett max. 24 uur _O_
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2005
  12. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hey jongens denken jullie dat mijn voeding het trekt als ik 2 neon balkjes in mijn pc plak..

    AMD 3200+ @ 2300 mhz
    1024 ram
    6800 ultra
    1 dvd brander
    1 hdd
    3 fannetjes

    metingen voltages :

    3.3 + = 3.14 ( klopt dit?:confused: want mijn pc doet het wel normaal)
    + 5 v = 5.08
    +12v = 12.77
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    euhm, ik denk dat je eens op zoek moet gaan naar een nieuwe stabiele voeding
    12.77 is niet echt goed, ik heb op mijn andere pc (brak ding) met 4 neon, 4 led fans nog 12,08
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een zalman 400 watt... dus het is egt wel een goed ding.. maarja een Ultra drinkt iets meer dan een 6600 gt:)

    maar gaat hij het trekken? .. 1 fannetje word vervangen door een neon fan.. en er komen nog 2 balkjes bij
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2005
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou het gewoon maar proberen denk ik....
    Als ie het niet trekt gaat ie niet aan, of hij valt uit onder zware belasting. Er gaat iig niks kapot.

    Je moet kijken onder DDR-SDRAM, en geheugen met een snelheid van 400MHz ookwel PC3200 genoemd.

    Wat bedoel je met welk merk achter de Athlon 64 3200+ s-939? AMD is het merk/fabrikant.

    Voor geheugen zou ik een dual-channel kit nemen van Corsair of Kingston. Prijzen liggen tussen de 95 en 110 euro.

    MSI maakt kwalitatief goede moederborden, maar de Asus A8N (non)SLi moederborden komen veelal als beste uit de testjes.

    Het merk van de videokaart maakt op zich niet veel uit, de meerderheid gebruikt het ontwerp van nVidia. Waar je wel op moet letten is of je een Extreme editie kan krijgen. Deze versie heeft sneller geheugen, en is standaard ook hoger geklokt.

    Als je deze onderdelen los op wil halen bij Alternate kan je zo direct meekrijgen, mits ze het op voorraad hebben. Dat kan je op de website zo zien. Wil je het op laten sturen dan ben je afhankelijk van de post.
     
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4

    bij merk van amd bedoel ik winchester of venice etc...
    bij extreme 6600GT, is dat de extreme gamers edition?
    deze?: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304727&cks=PRL
    dus dan de asus a8n?
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    een zalman 400 Watt :eek:

    dat valt me tegen, zelfs met die configuratie van jou zou een voeding als zalman toch niet zulke schommelingen moeten hebben

    je hebt deze neem ik aan?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2005
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kheb hier een Packard Hell Imedia 2805 computer staan voor reparatie.

    Er zit een amd 2800+ sempron in. En onboard vga/geluid etc ( :x ).
    Oorspronkelijk zat er 256mb ddr pc3200 geheugen in (lekker riant :confused:).

    Maar dat vond men niet genoeg, dus hebben ze er 512mb pc3200 extra ingestoken.

    Nu wil het dat de computer niet meer opstart. Er zit voor zover ik kan zien (in de kast) een phoenix bios in.

    Bij het opstarten: 1 lange piep. 2 korte piepjes, dan rust, dan ononderbroken gepiep.

    Dit leek mij een geheugen probleem (kan niks vinden over deze beep code). Dus heb ik die 512 er weer uit gehaald. Geen resultaat.
    Toen: 512 erin, 256 eruit. Geen resultaat.

    Wat kan het zijn? FUBAR moederbord ofzo?
     
  19. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ow, vandaar! Was echt een 200% rip-off anders! :+
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien kan je hier iets mee? beep codes
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina