Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @DEKO: Ach je hebt gewoon een beetje lange tenen. Je zit hier op een forum, dus als je met dat soort uitspraken komt had je wel wat 'grapjes' kunnen verwachten, zoals Blox al zei.

    Maar ik had gewoon niet gedacht dat je ging lopen schelden.;) Dus wilde ik ook weer ff reageren. Dus mocht je hier nog over willen doorgaan, van mij hoeft het niet, stuur me maar een PM. //edit; Zag je edit net pas. (y)

    ontopic; wel mooi dat het allang niet meer over de beginpost gaat. De beginpost wat imo ook onzin is. Of er meer is tussen hemel een aarde? Atmosfeer? Voor de rest blijft het gissen voor mij.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nou, onderwijs ons dan.
    En kom niet met zo'n lulsmoes aan dat dat geen zin heeft, want dan laat je jezelf alleen maar kennen.
     
  3. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0

    Je zei dat de apocalyps over enkele jaren zou komen en nu zeg je weer dat het enkele duizenden jaren kan duren. Godnondeju (respectvol tegenover god naturlijk 8) ) hoe krijg je al die onzin uitgekraamt. Roep om aandacht?? of gewoon een freak die nog niet uit de kast is ;)
     
  4. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn mening over aard en Hemel kwestie:
    edit:// heb ik ook al gepost in het geloof topic maar volgens mij past t hier beter
     
  5. Je moet je niet gelijk uit het veld laten slaan door een paar opmerkingen. Je zit op een forum en dan kun je dat verwachten.

    Kijk er doorheen en zeg wat je te vertellen hebt. Ik wil graag de discussie met je aangaan (serieus).

    Wat bedoel je precies met die apocalypse?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2005
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Met zulke redeneringen kan je altijd op van alles uitkomen.. Mensen met te veel vrije tijd vinden altijd zulke lijpe dingen. Onzin lijkt mij:)
     
  7. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft neemt met IE de wereld over! :eek:

    Lang leve Firefox _O_ :9
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    /Mod Met zulke reacties schieten we ook weinig op..
     
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    En hij is ook meteen weer weg want hij heeft zulke onzedige woorden geroepen dat hij de komende 3 weken weer om vergiffenis moet bidden }:]
     
  10. Wat voor geloof heb je eigenlijk Deko??
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ha bill , volgens mij is deko een getuige van jehova aan zijn uitspraken te horen.
    Zij geloven erin 12.000 mensen van elk der israelische stammen en dat zijn er 12 de apocalyps zullen overleven , dus maximaal 144.000 personen.
    Dus gaat er na de apocalyps méér dan genoeg plaats op de wereld overblijven . ;)
    Dan mogen ze de hele wereld voor zich alleen hebben , wat mij betreft. :+
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Welnu over Jehova getuigen. De gronlegger van deze subreligie, of pseudoreligie, was een seculair, onopgeleid man. Hij maakte een gezellig exclusief clubje, waar hij vooral centen mee probeerde te verdienen.

    Als een jehove getuige geen mensen bekeerd of van het geloof valt, dan wordt hij verstoten uit de familie en de gemeenschap en praat men nooit meer met hem. Daar is ooit een prachtige nederlandse film over gemaakt.

    Ik respecteer andermans geloof, maar ik erger me aan gescheld van mensen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Iedereen weet dat de schoolmeester (ik!) altijd gelijk heeft en dus wil ik geen moedergeneuk meer in het rond zien vliegen. Behalve dan natuurlijk, als hier sprake is van een MILF.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2005
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De apocalyps is het einde van de wereld. Volgens het christendom is er dan sprake van het laatste oordeel. Eerst komt de antichrist, die de wereld in zijn greep krijgt, dan komt Jesus als bevrijder op een wit paard uit de hemel (Het zou ook op ene stoombootr met twaalf pieten kunnen zijn!). Goede mensne worden gered (en behouden het eeuwige leven, in het koningkrijk gods) en slechte mensen sterven voor eeuwig (ook hun ziel gaat dood).

    Later hebben religies ervan gemaakt dat iedereen die niet die religie steunt naar de hel gaat (straf) en dat iedereen die braaf naar het gebedshuis is gegaan wel naar de hemel gaat. In de oorspronkelijke woorden van jesus is dit echter helemaal niet aan de orde. Schijnbaar moesten ze mensen nog wat banger maken om de macht in handen te houden. Paulus schiep het christendom.

    Een interessant verhaal (veel van deze apocalyyptische vertellingen handelen over kometen). Volgens de overlevering zou de apocalyps aangekondigd worden door een periode waarin veel mensne van hun geloof vallen, sodomie (kontjebonken) terrein wint en waarin veel oorlog is. Kortom, die apocalyps kan je altidj als nakende beschouwen.

    Door kennis te hebben over de seculiere figuur jesus en zijn woorden kun je Jehova getuigen compleet afbranden. jesus zei dat je iedereen moest liefhebben, hield contact met melaatsen, en vergaf mensen. Jehova getuigen zijn niet sociaal naar anderen en denken dat de wereld en de hemel voor hen alleen weggelegd zijn. Ik citeer tegenover jehova getuigen altijd woorden van jesus en geef ze te kennen dat ik van mening ben dat zij hun eigen messias negeren. Dan gaan ze altijd snel weg.

    Waar een jaar geschiedenis studeren al niet goed voor is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2005
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ow walrus , je bekijkt het weer eenzijdig , de jehova getuigen gaan er van uit dat zij alleen de apocalyps gaan overleven , maar hetzelfde geldt hoe dan ook voor alle andere geloven ter wereld.
    Hun zwakke punt is dat zij stellen dat niemand zich boven de andere mensen mag verheven voelen .
    Ik heb zo ooit jaren geleden een moeder en dochter als jehova getuigen over de vloer gehad en de discutie heeft zomaar 3 uur geduurd en hun stelling was alle mensen zijn gelijk en niemand is beter dan een ander.
    Daarop antwoordde ik , neem nu de mensheid in zijn geheel en er zullen er hun hoofd hoog boven de anderen steken omdat ze zichzelf méér voelen.
    Hak nu die hoofden af , en er zullen wéér anderen zich geroepen voelen om hun hoofd boven de anderen uit te steken.
    Hak nu die hoofden ook weer af , en dan zullen er nog anderen zijn die zich geroepen voelen , en dit gaat zo maar door tot er nog twee mensen op de héle wereld overblijven , en dan zal één van die twee het nog wagen om zijn hoofd boven de ander te steken .
    Dit is in een notedop de sterkte en tragedie tegelijk van de mensheid , wij willen overheersen over de anderen tot er géén tegenkandidaten meer zijn , en dan kunnen we met een gerust gemoed uitsterven. :+
     
  15. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    En waar blijft je bewustzijn dan? Ook zomaar weg? Sja...het is misschien wel het grootste mysterie wat er bestaat:) Niemand kan het namelijk navertellen :p
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Quantum fysica..... Wetenschappertjes daarbinnen hebben een bewijsvoering dat ons bewustzijn blijft bestaan. Ik weet het niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2005
  17. Assault Trooper

    Assault Trooper Living in heaven

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    WHAhaahahahah
     
  18. Assault Trooper

    Assault Trooper Living in heaven

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    Deko waar ben je mee bezig man je maakt wel veel vrienden zo ga je zo ook op school of wat je ook doet en tegen je maten tekeer dan zal je wel veel vrienden hebben
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2005
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    We zien wel hè _0/
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    `
    Zeg Zeldaboom, koop eens een zakje davitamon en ga op ene trip met de Maharaschi! Jou taalgebruik isniet erg godsvruchtig, zelsf niet luchtif, maar meer vervelend.
     

Deel Deze Pagina