[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik ben niet specifiek voor 1 coureur, was en ben nog steeds een fan van Senna, maar sinds dat hij er niet meer is heb ik niet echt een favoriet meer gehad.
    Zijn wel wat coureurs dit jaar die ik goed vind en die ik punten gun of graag zie rijden.
    Alonso, Raikonen, De la Rosa, Liuzzi, Sato, Trulli.
    Maar dat wil nog wel eens verschillen, Trulli b.v. vond ik vorig jaar rijden als een pakje boter gehuld in een dweil. Maar dit jaar doet ie het erg goed. Hij heeft wel zijn foutjes en rijdt zeker niet elke race strak, echter vergeleken met vorig jaar is ie enorm vooruit gegaan en als ie dat kan volhouden en Toyota blijft de voortgang boeken waaraan ze begin dit seizoen zijn begonnen dan zou Trulli volgend jaar best wel eens een kans (zij het een kleine) kunnen maken op het WK.

    Fisichella vond ik vorig jaar juist erg sterk en vind ik nu tegenvallen. Hij doet het niet onaardig hoor maar ik had veel meer van hem verwacht in de renault.
    Afgelopen race ook, zijn rijders kwaliteiten en die auto had hem toch eigenlijk een plaats in de top 3 - 4 moeten kunnen brengen. Maar hij laat het ergens liggen. 6e plaats is op zich niets mis mee, maar op een ronde gezet door je team genoot in een vrijwel dezelfde auto is gewoon niet echt goed.

    Ben niet perse fan van beide Schumachers, Michael heb ik wel respect voor. Je kan veel van hem zeggen maar een 7-voudig kampioenschap komt echt niet zomaar aanwaaien, daar heb je talent en wilskracht voor nodig. Tuurlijk was die ferrari sterk maar zonder dat talent had Michael daar nooit ingezeten.

    Ralf zit naar mijn idee nog teveel onder het juk van "het broertje van" kwa talent denk ik ook dat ie minder is als een Michael/Alonso/Raikonen.
    Vind ook dat Trulli veel meer indruk maakt in de Toyota dan dat Ralf doet.
    Slechte coureur dus? absoluut niet, maar ik denk wel dat ie wat mentale kracht en talent tekort komt tenopzichte van een paar andere coureurs, maar dat gezegd. Mijn respect heeft ie wel na die schuivers die ie inmiddels heeft meegemaakt
    Je kan zeggen van dat hoort erbij als je coureur bent, dat is ook wel zo. Maar dan nog moet je wel ballen hebben om weer in zo'n bolide te stappen nadat je met 250+ in een muur geknald bent.

    De enige die me echt niet kan boeien dit seizoen en ook het vorige niet is Montoya.
    Talent heeft ie wel. Ook met gesprekken vind ik hem wel grappig. Maar zodra het om racen gaat heeft ie een mentaliteit van niks.
    Ik zie veel liever een De la Rosa in die McLaren of Wurz.

    Wat betreft afgelopen race.
    Man van de wedstrijd, zonder enige twijfel Raikonen.
    Wat een sterke race reed hij. Tuurlijk had McLaren een goede strategie, maar van plaats 13 naar 2 is gewoon verdomd goed.
    Jammer ook want als dat niet was gebeurt (met die motor) dan had het misschien een mooie race kunnen worden tussen hem en Alonso.

    Voor de rest vond ik het niet echt een zeer spannende race, strategisch gezien was ie wel leuk, maar kwa gevechten was er maar weinig.
    Nou ja, op Taku-san dan na. Zelf vind ik dat soort acties wel tof om te zien (niet iedereen zal het daarmee eens zijn :) ). Beetje kamikaze maar hij probeert het tenminste wel.
    Trulli heeft ook laten zien dat je soms kan inhalen in bochten waar het eigenlijk niet kan (Monaco).
    Ik mag het in ieder geval wel.

    Williams - belabberd, meer kan ik er niet over zeggen.

    Flinke schuivert van Albers (was dat ook een momentje? :) ) Ach eerste minardi die ie tijdens een race afschrijft, dus het mag ook wel een keertje.
    En zoals het er nu uitziet en dat ik kan lezen over verschillende sites is het dus idd door een lekke band gekomen en treft hem geen enkele blaam.

    Wat wel onder de indruk van Alonso/Renault. Dat ie er zo vandoor schoot dacht ik echt dat ie licht gekwalificeert had. Maar wat een tempo terwijl dat dus helemaal niet het geval was.
    Voor de rest weinig op aan te merken, goede race van hem maar niet zo sterk als Raikonen.
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zonde dat Kimi vanaf de 13e plek moest starten, anders was er misschien nog een beetje spanning in de race geweest tussen hem en Alonso.

    Het was wel een aardige race, maar niets bijzonders.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2005
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    En het is idd niet de schuld van Albers
    Bron Minardi F1 official site
    Ik meen me te herinneren dat het bij allebei om de linker achter band ging.
    Er heb dus een monteur enorm lopen slapen, wat een pannekoek.
    Tuurlijk is een fout menselijk, maar 2 keer een valve cap vergeten waardoor de band dus druk verliest?
     
  4. Assault Trooper

    Assault Trooper Living in heaven

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Als trulli schumacher niet had tegengehouden was alonso denk ook niet zo ver uitgelopen maarja voorjaar waren het de ferraries nu de renaults
     
  5. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als raikonnen gewoon 3e had gestaan was alonso ook niet ver gekomen:)
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ben alleen tegen Ferrari :+ Voor de rest vind ik Renault, BMW en BAR leuke teams, al bakken BMW en BAR er (nog) niet zoveel van helaas. Natuurlijk is het leuk om Albers in actie te zien als Nederlander. Hopelijk snel in een beter team :)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben voor Kimi Raikkonen, al sinds 2002. Daarvoor was ik een neutrale kijker, weet niet echt waarom.

    Verder was het wel een redelijke race, al weet ik haast zeker dat Kimi gewonnen had als hij niet 10 plekken terug werd gezet. De uiteindelijke achterstand was 11 seconden (zeg maar 15, omdat Alonso zo sloom over de finish kwam) en ik neem aan dat de schade opgelopen achter Villeneuve, Massa, enz. groter was dan 15 seconden. Maargoed, 't is niet anders. Ik denk wel dat Mclaren goed gaat scoren in Silverstone (netzoals vorig jaar), en dat Renault daar wat tegenvalt (zoals ze zelf al aangeven)

    :mad: en wat word ik ziek van die irritante en ontiegelijk simpele prijsvraag
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Mijn naam zegt al genoeg voor wie ik ben :+
    Ik ben dus voor Giancarlo Fisichella, eigenlijk al sinds 1997. Ik ben halverwege dat seizoen pas echt de Formule 1 beginnen te volgen en toen liet Fisico een aantal mooie dingen zien, zoals een bijna overwinning in Duitsland en daarna in Spa 2e te worden (in de regen, een weersomstandigheid waar hij overigens altijd sterk mee is) en direct daarna (in Italiƫ en Oostenrijk) werd hij 2x 4e in een Jordan. Die Jordan was geen supersnelle auto (ook geen langzame trouwens), dus dat maakte die prestaties nog knapper en ik dacht toen dat Fisichella een mooie toekomst tegemoet zou gaan.

    Fisico is imo ook een hele intelligente coureur die wel een aparte strategie kan bedenken die ook nog functioneel is. Vorig jaar bijvoorbeeld was hij steeds bijna de enige die op een 2-stop strategie zat, terwijl de rest op een 3-stopper zat (ook Massa). Fisichella behaalde vaak punten daarmee. In Spa 2002 reed ie op een 1-stopper, wat verder niemand deed en het leverde hem nog bijna een punt op, maar helaas viel hij uit met een blow up (wel een mooie trouwens *) )

    Helaas door een aantal overstappen op de verkeerde momenten (Benetton 1998 (Jordan beleefde toen namelijk 2 topjaren) en Jordan 2002 (toen was het Renault dat juist sterk werd en Jordan viel terug)) heeft hij lang moeten wachten tot hij eindelijk bij een topteam kwam: Renault. Jammer dat hij alleen veel pech heeft nu, maar ik ben nog steeds overtuigd van zijn kwaliteiten :cool:
     
  9. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben anti-ferrari (kvind ze onsportief), voor de rest maakt het mij niet uit wie er wint, zolang ik maar mooie races zie:)
     
  10. yuki

    yuki Speed Freak

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind eerder de FIA onsportief.
    Ze hebben allerlei regels verzonnen om de sport spannender :confused: te
    maken en zogenaamd goedkoper.
    Maar ik denk dat dat eerder was om de dominantie van Ferrari/Schumacher te stoppen.

    btw Ik ben voor Schumacher al sinds die voor Ferrari rijdt.
     
  11. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar alle teams tekenen contracten, behalve ferrari...Nu hebben ze daar soms gelijk in, maar zei blijven testen testen en nog eens testen. En zo kan ik nog wel ff doorgaan
     
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begon dat jaar ook serieus F1 te kijken, daarvoor ook al een beetje als 5-jarig jongetje, (ik ben geboren in '90) maar in 1997 had ik mijn favoriet. Ik weet nog goed dat ik in de krant iets zag staan dat Jordan voor de jonge coureurs ging. Ralf (21) en Giancarlo. (24) Ik ben toen zegmaar voor Ralf geworden omdat 'ie de jongste was enzo. (ik was 7 he! :cool: )

    Ik weet zelf ookwel dat Ralf zeker niet de beste coureur is enzo, maar als Ralf iets goed doet, wordt ik blij van binnen dus daaruit blijkt wel dat ik uit mezelf voor hem ben. En geef toe, met Ralf is er altijd wel spectakel. (ookal doet ie iets doms. |:- :9 )
     
  13. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    En hij heeft heel wat domme dingen gedaan :9
     
  14. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    En nu doet ie heeeeeeeeeeeeeel weinig spectaculairs
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke, nu rijdt 'ie idd best wel onopvallend en "snoept" hij zijn puntjes binnen. Maar toch, ik zou bijv. liever een veld met allemaal Ralf's hebben dan alleen maar uhm..... Kimi's. (om maar een naam te noemen) Ralf maakt tenminste nog fouten. |:- :D
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Slecht nieuws voor Kimi

    Bron: www.f1racing.nl



    Wisten jullie trouwens ook dat Kimi in Frankrijk met een minder krachtige motor reed.....nog meer respect voor zijn prestatie _O_



    Ik zie liever inhaal acties dan crashes, en ik zie ralf dit niet doen: http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=2OZEJACKFROVG3OUQREBYJVCJ4
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2005
  17. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat slaat toch nergens op. Ralf zie ik niet zo snel van de 13e naar de 2e plaats rijden. Hij rijdt toch niet onopvallend, hij viel het dit jaar juist best wel veel op.
     
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Best wel, alleen jammer dat jij het op deze manier brengt. :{
    Ik zie liever crashes! O-)
    Ik bedoel te zeggen dat IMO een race leuker is met alleen maar Ralf's, dan bijv een andere coureur. Omdat Ralf altijd wel een fout maakt enzo.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Op welke manier brengt hij het dan....hoe had hij het anders moeten brengen....
     
  20. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jou menig, ik zie liever een spannende race met veel inhaalacties (zoals Kimi dus deed afgelopen race)
     

Deel Deze Pagina