1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Man veroordeeld voor ombouwen Xbox

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Technoob, 5 jul 2005.

  1. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik vind het de juiste weg.....Ik heb ook trouwens het idee dat hij vooral is veroordeeld omdat hij ze ook verkocht en dat is volgens mij illegaal....Ik vind ombouwen zowiezo onzin. Als je niet voor de games wil betalen, moet je geen Xbox kopen en als je het niet kunt betalen ook niet.....En voor mensen die graag NTSC spellen spelen, koop een USA Xbox.
    Het nige dat je ermee bereikt is dat de games duurder worden, omdat er steeds nieuwe beveiligingen verzonnen moeten worden en de games geen geld opbrengen omdat ze gekopieerd worden....
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    het is goed om een (hoe noem je dat) bericht af te geven, dat ze er wel iets aan doen, maar ik denk dat het weinig indruk maakt.
     
  4. bilsplijter

    bilsplijter Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk was ie ook wel een beetje stom bezig.
    Op zijn site promoten dat ie Xbox/200gig/80 spellen verkoopt.
    Das toch vragen naar problemen 1 van deze dagen.

    Hij zal zich eige zwaar gef*cked voelen.

    Ja.. ja.. overdreven of de juiste weg.. dat vind iedereen anders ;)
     
  5. Devil 6x6

    Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niets. O-) }:]

    /Mod DesertFox, ZEG DAN OOK NIKS ! |:-
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2005
  6. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Imo slaan ze nogal een slap figuur hiermee. Die gast moet zo 6 xbox'en aan winst inleveren om de boete te betalen. Willen ze echt een bericht afgeven aan de scene zouden ze iets harder en vaker op moeten treden.
     
  7. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het prima, ook al is het er maar één, het bewijst wel dat je nooit helemaal niks kan gebeuren met die omgebouwde shit...
     
  8. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet is het ombouwen zelf niet illegaal , als jij een xbox koopt mag je er mee doen wat je wilt, al spoel je hem door de plee.

    Een xbox met 80 games (gekopierde) verkopen is echter wel illegaal, deze aktie is logisch en die gozer kon er op wachten.

    P.S: Marktplaats werkt v.a. nu ook samen met Brein, geen kopieen aanbieden dus aldaar. (bron: nu.nl)
     
  9. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwaar overdreven, ik haal aardig wat spellen uit het buitenland en ik ga geen 2 PS2 of Xboxen kopen vanwege een stomme regiobeperking. Die moeten ze erafgooien, dan is er niks aan de hand.
    Als je 80 spellen met een omgebouwde Xbox met 200 gig harde schijf verkoopt voor €580 op je website, is wel dom ja. Logisch dat je gepakt wordt. Maar er zijn tal van sites waar ze ombouw services aanbieden (Nee mods, ik leg geen links oid)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het ombouwen van consoles is in Nederland wel degelijk illegaal : http://www.tweakers.net/nieuws/21586

    Dit heeft de rechtbank in Breda getoetst.

     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  11. Ik ben van mening dat als je iets koopt, dat je ermee mag doen wat je wilt.

    Ze moeten hem maar beter beveiligen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Okay je koopt een kluis --> een dief kraakt hem --> verzekering keert de schade niet uit --> want had u de spullen maar beter moeten beveiligen

    Gelukkig bepaald de rechter wie er gelijk heeft. De nieuwe europese cpyright wet gaat zelfs een stapje verder
     
  13. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt het terecht, een beetje illigale games verkopen. Dat mag niet. Ombouwen van consoles mag wel. Wat die man hed gedaan is games op een hardeschrijf zetten en die dan in een xbox verkocht.
     
  14. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja vind het wel goed dat ie een boete heeft, anders worden straks alle gamers er de dupe van. met spellen van €80 da's wel balen.

    Maar ja zou zelf ook wel erg balen als ik zo'n boete had, maar die man was dan ook niet echt slim...
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als het een back-up van je spel is mag het wel of toch weer niet? :confused:
    Bij mp3s is het downloaden legaal, maar het uploaden illegaal toch :confused:

    Ik weet het niet meer, verschillende uitspraken, verschillende dingen.
     
  16. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke terecht vind ik het. Wel raar dat pas na 4 jaar de eerste persoon veroordeeld wordt?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Console Spellen kan je niet back-uppen dus mag het niet ...

    Downloaden van mp3's is legaal als je het origineel hebt. Uploaden is altijd illegaal tenzij je de rechten hebt of de maker toestemming heeft gegeven
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  18. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een bullshit:confused: als iemand zijn xbox niet gemod wil hebben dan doet hij dat niet! je hoeft die gemodde xboxen tog niet te kopen!?!?! dat is je eigen keus die vent dwingt je tog niet om dei xbox te kopen:confused: egt zielig dit zeg!!!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope ... dit is de wet ... het stomme was dat hij ook 80 games op de HD meeverkocht ... deze games zijn eigendom van de uitgever .. dus is hij strafbaar. Ook in Nederland zou hij vervolgd kunnen worden
     
  20. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    half want games zijn wel erg duur hoor ! dus aan de ene kant snap ik de mensen wel alleen ik zou het eigelijk niet willen (liever mooie originele hoesje ;)) alleen het is wel erg duur dat gamenen !
     

Deel Deze Pagina