Man veroordeeld voor ombouwen Xbox

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Technoob, 5 jul 2005.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :eek: Brein gaat ook achter de nerderlanders aan

    Ik heb trouwens nog nooit zoveel onzin in 1 persbericht gelezen ... maar ja

    http://www.anti-piracy.nl/Nieuws/Bericht_0054.html
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2005
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm ze doen net of het hier met de maffie heeft te maken |:-
    Maar dat van doodgeschoten had ik nog nooit gehoord :eek:.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Lol Grand Theft Modchip 8)
     
  4. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah je er gaat een wereld voor je open als je een xbox mod. Ik bedoel niet zoveer de spellen, maar juist de mogelijkheid om een mediacenter er van te maken. Films via utp kabeltje naar je xbox transferen en dan op je tv bekijken, heerlijk toch:)
     
  5. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    De Maffie? :+
     
  6. xboxofniet

    xboxofniet Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, okee,

    Punt 1, aanbieden van gekopieerde spellen is zowieso strafbaar, logisch
    Punt 2, wanneer hij dat niet gedaan had, op welk punt was hij dan strafbaar geweest?

    Ik zou wel eens willen weten of het ombouwen ook kan ZONDER dat je de wet overtreed. Bijvoorbeeld de eindgebruiker zelf, met een stukje 'hidden' ondersteuding zijn chip zelf te flashen.

    Ik kan begrijpen dan er veel mensen zijn die er ZELF voor kiezen om HUN xbox om te bouwen. Echter hebben deze mensen niet de apparatuur en kennis om dit te doen. Uiteraard hangt hier ook een stukje risico achter, wat ze niet hebben wanneer het ombouwen uitbesteed word.
    Ik vind dat deze mensen de keus moeten hebben om HUN xbox om TE LATEN bouwen door mensen die wel de ervaring, kennis en apparatuur hebben, en daarbij ook nog de garantie geven dat de xbox niet defect gaat.

    Het programmeren van de chip zal de eigenaar van de xbox zelf moeten doen, maar dat is niet het moeilijkste. Ze zijn dan zelf verantwoordelijk.

    In hoeverre is dit legaal / illegaal???
    (een antwoord van BREIN zal fijn zijn 8) )
     
  7. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0

    Het is erg onduidelijk. Ben ik dan bijvoorbeeld ook strafbaar als ik er een koffiezetapparaat van maak? Of een bloempot?
     
  8. xboxofniet

    xboxofniet Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze eerst maar een aangeven op welke punten we strafbaar zijn. Dan kunnen we ons daarop gaan richten.

    8) SAY WHAT ??? 8)
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Bij ons anders niet, als je in belgie gestolen waar in je bezit hebt dan ben je een heler volgens de belgische wet en wordt je vervolgd voor heling.
    Ook al hebt je nog nooit iets verkocht van gestolen waar , dat maakt hier niets uit aangezien ze er toch vanuit gaat dat je de waarheid niet spreekt .
    En dan gaan ze zelf wel bepalen hoeveel je zogezegd verkocht hebt , en dan mag je , je aan een gigantische boete verwachten in de vorm van ontdoken auteursrechten , en btw ontduiking .
    Die boetes worden op de volledige geschatte omzet berekend en dan met honderd vermenigvuldigd. :+
     
  10. Ananas

    Ananas XBW Vrucht

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het terecht dat hij is veroordeeld: hij is gewoon illegaal bezig.
     
  11. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben je dus behoorlijk wat geld kwijt. Zul je je ook wel voor de kop slaan als je gepakt wordt. :p
     

Deel Deze Pagina