[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb op Y drukken ... na troubleshoot en dan a ... post de waardes even in de router thread ... deze draad is bedoeld voor mensen met een modem + netwerk kaart
     
  2. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt, als ik morgen het probleem weer heb zal ik kijken, en nu zal ik me klep houden in de thread waar ik niet thuis hoor ;) .
     
  3. CyriLLuZ

    CyriLLuZ Smoezta Anaznuzta

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Mensen,

    Ik heb beneden een wireless modem die op ADSL zit. Wij hebben 2 computers die met een USB Adapter dus connectie maken met die modem. Ik heb in mijn computer een netwerk kaart zitten en een crossover naar mijn xbox gedaan.
    Ook heb ik ICS ingeschakelt en nou kan ik xbox liven.

    Alleen kan ik een paar van mijn beste vrienden niet joinen en hun mij niet...

    Zou iemand weten waar dit probleem ligt en hoe ik eventueel poorten kan openzetten of de beveiling uit kan zetten.

    Beide apparaten zijn van Speedtouch en mijn Windows Firewall staat al uit maar als die aanstaat kan ik ook xbox liven.

    Alvast bedankt
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ICS en een wireless router ... daar slaapt een duivel tussen ... koop een wireless bridge en je probleem is opgelost

    ICS en wireless ... kan wel maar geeft heel veel problemen. Dat is wat lastiger te configureren dan ics alleen
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  5. Faeresedura

    Faeresedura Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook al last van het "X-box live is not responding" syndroom, en ik word er een beetje ziek van :p.

    A: Abonnement
    1: Naam provider Chello
    2: Soort abonnement (naam, type) Chello Light
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid 2mbps/512kbps

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Thompson TCM420
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, XP pro NL
    5: Direct Connection Ja/Nee Ja
    6: Crossover kabels in gebruik? Waar die moet wel
    7: Hub in gebruik? Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway ****
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Nope
    2: Dashboard versie? Geen idee, laatste update was rond de 6-8 maanden geleden denk ik.
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Alles werkt, behalve xbox live not found
    4: Wat is de exacte foutmelding? Could not connect to xbox live
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
    X: 0000-f001
    Y: 00a8-4860
    Z: 0000-0000
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat zijn je L/P en MT NT IC waardes

    Foutmelding Xbox Live --> druk op Y. (noteer L en P) --> druk op A ---> Wat zijn je MT NT en IC waardes?

    NB haal de ip adressen maar weg ;) ... anders gaat men daar misbruik van maken

    Je maakt wel gebruik van ICS of heb je een directe verbinding ...

    Gaat je xbox via je pc of via je modem
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  7. Faeresedura

    Faeresedura Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ICS, een netwerkkaart waar de modem op binnenkomt en eentje waar de kabel naar de xbox uitgaat. Allebei realtek kaarten.

    L 65535 ms P: 0/0
    MT: 0 (8007-274c)
    IC: 1 (0015-00f0)
    NT: 3
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NT=3 je moet je firewall uitzetten ... als dit dan wel werkt moet je porten open zetten .. leg ik je straks wel even uit :)
     
  9. Faeresedura

    Faeresedura Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus alleen die windows xp firewall. En ik heb hem zowel uitgehad, als de poorten opengegooid, en alsnog pakt ie em niet. En op een modem zelf zitten geen poorten dicht, toch?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee ... als je alles al hebt geprobeerd ... firewall uitgezet etc ... probeer dan een rechtstreekse connectie... als dit wel lukt dan ligt het of aan je netwerk kaart van je pc ... of aan je netwerk kaart van je xbox ...

    als je een directe connectie probeert moet je je xbox uitzetten ... modem uitzetten ... kabel pc in je xbox stoppen ... modem aanzetten .... xbox aanzetten ... en kijken of je dan geen problemen hebt
     
  11. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem:
    Ik heb een USB modem en wil die aan de Xbox connecten. Ik heb een netwerkkaart (genaamd 1934 kaart) in mijn comp en ik heb ook in het Ethernet gat mijn netwerkkabel gestoken. Andere uiteinde in mijn xbox maar shit happens. Geen verbinding en hij zegt zelfs dat de cables niet connectd zijn. Ik krijg ook de fout bij de 1934 kaart dat de TCP/IP functie niet geactiveerd/geïnstalleerd is. Hij is echter wel aangevinkt, kan dit het probleem zijn? Zo ja, hoe los ik dit op.

    Ook heb ik dit lijstje hieronder maar ff ingevuld... Lief heh..
    Als jullie een oplossing weten SIC! of Fardo. Graag!


    Ook heb ik geen kennis van het ICS gebeuren oid. Ik weet dus ook niet of dit op mijn comp staat.











    A: Abonnement
    1: Naam provider Versatel
    2: Soort abonnement (naam, type) Zonnet/Versatel BreedbandFamily
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 10mbps/?

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Etec ADSL USB modem V2
    2: USB modem? (Ja/Nee) JA
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, XP Home Edition, NL
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Dacht het wel, Zit een netwerkkabel van pc naar xbox.
    7: Hub in gebruik? Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway : IP 82.173.3.117
    Subnet: 255.255.224.0
    Standaardgateway: 82.173.0.1
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Nope
    2: Dashboard versie? Dacht het wel, als ik verbinding heb kom ik normaal gesproken in het live menu.
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Cables not connected.
    4: Wat is de exacte foutmelding? Could not connect to xbox live, Cables not connected. Op de comp zegt die dat de TCP/IP ding niet staat aangevinkt maar dat staat die wel.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? N.v.t.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je maakt geen gebruik van een cross cable ... koop een cross cable en doe die in je pc ...de andere helft in je xbox
     
  13. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat het enige probleem? Ik nam aan dat dit een cross kabel was, maar dat is het dus niet?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt als foutmelding "Cables not connected" ... het kan ook zijn dat de netwerk kaart van je pc kapot is ... of dat de drivers niet geinstalleerd zijn
     
  15. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe install ik die opnieuw? Wat raad je me trouwens aan om te doen.. Oplossing te zoeken voor die drivers of de cables vervangen?
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vermoed dat je probleem een defecte kabel is ... als je in system (onder configuratie) een gele uitroep teken ziet bij je netwerk kaart dan werkt je netwerk kaart niet... vervang eerst de kabel

    Je kan checken of je kabel een cross is door naar beide uit eindes van de kabel te bekijken ... zijn ze gelijk ... dan is het een normale utp kabel ... zijn ze verschillend dan is het een cross. zie ook de thread alles over kabels

    Tevens kan er een kabel breuk zijn... dan zie je bij je xbox en je pc geen leds branden
     
  17. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]


    1 netwerkkaart werkt correct. Die realtek niet, die heeft een netwerkkabel die niet verbonden is. Kan dat mijn probleem zijn/? Ik heb een printscreen gemaakt..Heb je daar iets aan?

    Edit: Die kabel is nieuw, dat die kapot is lijkt me sterk.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2005
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan is het een normale utp en geen cross... dan werkt ie ook niet
     
  19. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus concluderend raad je me aan om?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een cross cable te kopen
     

Deel Deze Pagina