1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is Lucide Dromen? Lucide Dromen is bewust zijn dat je droomt.

    Waarom Lucide Dromen? Omdat het leuk is! Als je bewust bent dat je droomt kun je zelf bepalen wat er gebeurt. Zo kun je dingen doen die je altijd al hebt willen doen, maar in het echte leven niet lukken of nooit kunnen. Je zou bijvoorbeeld in je favouriete game charackter kun kruipen. Maar je kan natuurlijk ook je school in de fik steken als je dat leuk vindt!

    Hoe kan ik Lucide Dromen? Dat is moeilijk uit te leggen, dus kun je naar deze sites gaan: http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/, http://www.ld4all.com/index.html#frames(content=ld4all_welcome.shtml), http://www.strw.leidenuniv.nl/~quanta/Jaargangen/1995/May/LucideDromen.html

    Zelf kan ik ook een beetje lucide dromen, heb ongeveer 3 keer per maand een lucide droom. Hebben jullie ervaring met lucide dromen? Of wil je leren lucide dromen? Dan kun je dat hier kwijt.
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwa zelf heb ik wel iets dergelijks, maar dit is dan vaak bij een nare droom van me. Dan heb ik zelf door dat ik in een droom zit, en dan weet ik vaak wel wat er gaat gebeuren omdat ik die droom eerder heb gehad. Dan kan ik doordat ik de droom bewust mee maak hem stoppen voordat "het erge" in de droom gebeurd. Ik word dan dus gewoon wakker :)

    EDIT: Ik heb dit trouwens niet vaak, ik denk hoogstens een keer of 6 per jaar.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2005
  3. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
  4. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb heb een tijdje geleden elke nacht mn droom opgeschreven en zo zou je vanzelf lucide gaan dromen, maar ik ben nooit verder gegaan. Maar het lijkt me wel onwijs cool.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Die eerste site stond al eerder op xbw en die staat zo vol met bullshit. Melk zou het lucide dromen bevorderen. :confused: Wel grappig is dat op die site ook staat dat je iets moet associëren met "ik droom, dit is niet echt.". Bijvoorbeeld je handen. Diezelfde avond droomde ik dat ik naar de wc moest, ik zag mijn handen en realiseerde me dat het een droom was. Dus enigzins werkt het wel. :)
     
  6. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste tijd, vaak nachten waarbij ik mijn dromen bestuur. Normaal schrik ik, als ik van een klif afval, maar in ''lucide dromen'', maak ik er dan juist gebruik van.
     
  7. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb vaak periodes dat ik dat heb, net voordat ik wakker wordt. Is wel leuk, alleen jammer als je dan net voordat t echt leuk begint te worden wel echt wakker wordt. Heeeeeel soms kan ik er dan later weer in komen.

    Maar k ga nu ff op die sites kijken, want k weet niet eens hoe dat eigenlijk kan.
    Leuke topic :p
     
  8. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Vroeger wel vaak maar niet meer tegenwoordig:mad:
     
  9. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    huh leg uit, bijvoorbeeld je handen?

    ff een voorbeeld van mij dromen

    ik was op bezoek bij een COLLEGA van MIJN baas (me baas werkt ook nog ergens anders) (ik weet hoe die collega eruit ziet THAT'S IT)

    Toen ik bij hem thuis kwam wilde ik me handen wassen maar wat bleek dat hij een waterballet wasbak had (inclusief lasers en geluid) toen het dus niet lukte met me handen wassen ging ik maar op de bank zitten en zou die collega van me baas dus even "HET LEVENS LIED" zingen *) hij begon te het lied te zingen "intergalactic van de beasty boys" 8) 8)

    ik heb dus heeel vaak van dit soort zinloze dromen, wat helemaal nergens over gaat :{ :+
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Elke keer als jij je handen ziet in je echte leven moet je even eraan denken dat het een droom is en niet echt. Gewoon in het dagelijkse leven, dan ga je na enige tijd vanzelf daaraan denken als je je handen ziet. Dus ook in je dromen. Want zodra je daaraan denkt in je dromen, ben je ervan bewust dat je droomt en dan droom je "lucide" zoals dat genoemd wordt.
    Maar dat hoeft niet per sé je handen te zijn, dat mag alles zijn. Zolang iets je maar herrinnert aan dat zinnetje. Je handen zie je vaak, dus daarom neem ik dat als voorbeeld.
     
  11. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wist nooit hoe het heette maar ik doe het bijna altijd in de auto.
    ik kijk naar de bomen en zet mijn discman aan en langzaam ga ik in een soort trance waardoor ik ga dromen waar ik ook alles kan besturen.
    is dit het zelfde?
    ik doe het al sinds kleins af aan en echt met moeite doe ik het nie. :p
    ik vind het wel leuk, en sommige dingen op die site is wel echt.
    zoals je wekker zetten op heel vroeg en dan lukt het mij makkelijk.
    en als ik wakker word weet ik alles nog. :)
    ik heb het zo een beetje dagelijks...
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Oeh lucide dromen hebben lijkt me te gruwelijk_O_
     
  13. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een lucide droom hebt moet je maar is proberen het licht aan te doen met een knop ergens. Je zult zien dat er van alles kan geberuren behalve dat het licht aan gaat, dat kan namelijk niet in een droom. Ook spiegels zul je nooit in een droom tegenkomen. En als je een boek leest zullen alle letters door elkaar gaan of zelfs ervandoor gaan, want lezen kan ook gewoon niet in een droom. Best wel apart eigelijk.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat wat jij beschrijft meer een mengeling is van half fantasie half droom. Ik val ook altijd bijna in slaap in de auto, maar toch ook weer net niet. Je bent nog wel een beetje wakker, maar je zakt al langzaam weg in je slaap.
    Het zal er sterk op lijken, maar ik denk dat het wat anders is als je echt vast in slaap bent en je dan bewust droomt.


    @ Underdog, dat lezen klopt, ik probeerde ook ooit wat te lezen in mijn droom maar dat lukte niet. Dat zal wel een concentratieprobleem zijn. Moet je maar eens opletten in de auto zoals ik hierboven noemde. Dan val je langzaam in slaap, je hoort van alles om je heen en anderen praten, maar je kan je er niet op focussen of concentreren. Althans ik niet, ik wil het, maar het lukt niet, dan ben ik al te ver in slaap.
     
  15. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat soort dromen echt bijna altijd, maarja als ik dan aan iets vets ga denken dan denk ik dat in mijn droom. Er gebeuren altijd diepe verlangens enzo ergens diep in mn hersens en meestal is dat wel leuk. Alleen ik moet soms wel oppassen want soms ben ik een beetje cynisch (zo schrijf je het tog agja :9) en denk ik bijvoorbeeld: aww straks zal alles wel weer fout gaan en dan gebeurt het ook nog |:- .
    Maarja ik heb altijd veel plezier in mn dromen en slaap ook graag als ik ff niets te doen heb :) (ja wat een leven zal je denken, but i like it ;))
     
  16. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat bij jou zelf gedaan dat je alles zelf kon verzinnen in je droom?
     
  17. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet echt precies mijn droom verzinnen, maar ik ga wel vaak als ik in bed lig en weet dat ik elk moment in slaap kan vallen snel iets leuks in mn gedachte zetten en daar alleen aan denken. Ik weet wanneer ik slaap meteen dat het een droom is, maar ik ben nog niet zo goed in die droom helemaal te besturen, want je onderbewustzijn speelt daarin meer een rol dan je gedachten :)
     
  18. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ook, ik heb me ogen wel open en zit gewoon rechtop naar buiten te kijken.
    en dan kan ik uren doen hoor. :p
    soms zegt mijn broer dan van: slaap je ofzo!?
    en dna schrik ik wakker. ;)
     
  19. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Naast spiegels, lezen en lampen aan doen, wat niet mogelijk is. Zul je ook nooit een omgeving precies hetzelfde tegenkomen als in het echt.

    Ik heb een hele poos geleden een keer gedroomt over mn werk (supermarkt) Het zag er allemaal precies hetzelfde uit behalve in het magazijn hing een grote tv en de kapstokken stonden ergens anders. Als je een lucide droom hebt zul je ook zien dat bijv. je slaapkamer er niet precies hetzelfde uit ziet.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb geregeld dat ik me heel bewust ben van een droom en redelijk veel kan doen/bepalen. Dit is echter wanneer ik al in een droom zit. Ik kan niet bepalen dat ik bijv. hier- of daarover wil dromen.
     

Deel Deze Pagina