1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple Ipod

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Freddy Xbox, 4 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Itunes is echt wel het beste muziek database programma die ik tot nu toe heb gebruikt.

    Het is idd een rotklus om al je mp3's van ID3-Tags te voorzien, maar zoals elk database ben je afhankelijk van de juiste informatie in je database...

    Zolang je dat bij blijft houden is het alleen maar erg fijn werken met itunes...

    De playlist functie is echt geen beperking meer... de 3de Generatie ipods hadden idd nog niet de mogelijkheid om meerdere on-the-go playlisten te maken met je ipod... maar sinds een update van ruim een jaar geleden. Kan je meerdere on-the-go playlisten samenstellen.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is nou net het punt. Waarom zou ik een film op zo'n klein schermpje willen kijken, daar heb ik een dvd speler voor.

    Muziek is mijn enige prioriteit. Ik heb al die extra's niet nodig. ;)

    En laat de iPod daar nou net goed in zijn.
     
  3. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    paar vragen.

    1)Ik heb windows Me is dat goed voor de i-pod?
    2)Kan ik gewoone mp3/muziek bestanden meteen op de i-pod zetten of heb ik special die i-tunes nodig?(als iemand wil leg dat effe graag geod voor me uitdat ik weet hoe de i-pod werkt als ik hem heb)
    :cool:is de installatie goed te doen zodner problemen?

    dat waren me vragen hopelijk kunnen jullie me effe helpen ik ben goed o pweg om te sparen voor het ding dus heb hem binnen kort ook :D
     
  4. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    1) Itunes is geschikt voor ME, ja dus.
    2) Nee. Itunes is voor zover ik weet verplicht om muziek over te zetten naar je ipod. Geen drag and drop systeem dus.
    3 ) :confused: Als je programma's kunt installeren moet dit geen probleem zijn. Tenzij je net zo goed bent met je pc als met de Nederlandse taal.
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hoe heerlijk is het als je een aflevering van Family Guy 's ochtends op weg naar je school/werk in de trein/bus zit te kijken. Echt heerlijk. Filmpjes als Family guy, The Simpsons, Futurama en South Park(Al staat die laatste me niet echt aan) lenen zich ervoor om bekeken te worden op zo'n schermpje. Voor ik het had zag ik het ook maar als iets wat ik nooit zou gebruiken, nu piep ik wel anders. Als je het nooit ervaren hebt moet je je er ook niet zo over uitlaten ;)
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Helaas voor jou heb ik wel ervaring ermee, en nog trekt het me niet (vrienden hebben ook gadgets u know...)
     
  7. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Dat doe je ook maar een paar keer...

    Daarna ben je der ook al op uitgekeken... het is gewoon niet prettig om zo een aflevering oid te bekijken..

    Ik dacht ook met me MDA Compact... 's ochtends lekker een filmpje kijken in de trein als ik van den haag naar amsterdam moet reizen... Maar het valt gewoon vies tegen... Vaak moet je staan in de trein en als je kan zitten, lees je liever de metro/spits of ga je een beetje slapen...

    Wat ik nu wel doe, is podcast luisteren.. Het nieuws + enkele fragmenten van 538 of BNN. Dat werkt veel beter dan filmpjes kijken..
     
  8. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een vraag weer eens. ik zit eens op verschilde site's te kijken over de i pod(mini) maarja.
    voor die i-tunes moet je daar voor betalen?
    oo enne die dock he wat je kan aansluiten o pde ipod (dat is toch zo oplader moet je die in je pc steken?)
    ik weet niet als ik firmware heb denk het niet :confused: en met die usb 2.0 weet ik ook niet als ik dat heb. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  9. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen met interesse voor een 20GB iPod met veel accessoires.....ik verkoop hem namelijk.

    Kijk even hier!

    (@Mod: Mag ik dat hier neerzetten?)
     
  10. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    iTunes zelf is gratis. Als je muziek aankoopt via iTunes moet je daar natuurlijk wel voor betalen. Een dock kan je gebruiken om je iPod in te zetten om deze op te laden of om er muziek mee te laden. Je kan hem of op de PC of op je stopcontact aansluiten. USB 2.0 is volgens mij standaard... Gewoon een snellere USB poort.
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik zeg toch ook dat je geen hele freakin films erop moet gaan kijken, maar series als Family Guy zijn er prachtig voor. En of IK erop uitkijk, hoe weet jij dat nou [​IMG] mijn ervaringen zijn puur dat het WEL voor mij werkt...

    EDIT:
    @ Lange Jan: Dus jij wilt zeggen dat jij van iemand uit je vriendenkring een IAudio X5(L) hebt geleend, en daarna een van die series die ik opnoemde in het openbaar vervoer hebt bekeken? O-) Als jij het zegt geloof ik je :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  12. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    iTunes is gratis, je kunt er alleen ook muziek mee kopen, en dat kost wel geld.
    Dock is gewoon oplader, en kan gebruikt worden om muziek mee over te zetten.
    Firmware is gewoon een upgrade van de software op je mp3speler, met nieuwe toevoegingen en bug fixes. Usb 2.0 heeft vrijwel iedere pc.

    Maar weet je echt zeker dat je een ipod wilt kopen? Koop anders van dat gespaarde geld 4 usbstick prulletjes, stuk veiliger, en heb je in ieder geval een reserve als er een (ongetwijfeld) stuk gaat.
     
  13. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Ik spreek uit ervaring... Ik zit dagelijks uren in het openbaar vervoer, en zie nooit reizigers in de spits die iets anders doen dan krant lezen, muziekluisteren of slapen. Op de terugweg zie je nog wellis mensen even emails beantwoorden op hun laptop, bellen of wat docu's doornemen.. ( Vaste reizigers )

    Het is gewoon niet interessant om tijdens het woon-werk verkeer een film te gaan kijken. teveel werk, er is geen goed programma ala itunes/ipodder die automatisch de nieuwste aflevering download en op je mobiele mediaplayer zet. Het vergt gewoon teveel handellingen.

    Het wordt een ander verhaal als je het hebt over een reis die mensen maar sporadisch maakt... Die reizen vaak buiten de spits en doen de meest rare dingen om zich niet te vervelen. In dat geval kan ik me voorstellen dat een filmpje kijken wel interessant kan zijn onderweg.

    probleem met afleveringen bekijken is, dat er niet elke dag iets nieuws is... Je zet er een aflevering op en door de cliffhanger aan het einde wil je direct de volgende aflevering bekijken als je thuis bent. Waardoor je op de volgende dag geen nieuwe aflevering meer hebt....

    Ach, filmpjes kijken tijdens reistijd wordt pas interressant als je het ondemand kan downloaden tijdens je reis. Of als er iets komt als podcast die automatisch afleveringen voor je update.... Anders blijft het gewoonweg te veel handelingen voor jan met de pet om het elke dag te doen.
     
  14. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    ik hoef geen Usb stick. :{ gaat me op de sommige fucntie van de ipod en de muziek op een usb stick kan je wel muziek zetten maar niet beluisteren.
    en de ipod gebruik eigelijk meer als mp3 met een goede mb(dit geval gb)
    maar zit te twijfelen tussen die van 4 gb of die van 6 gb welke is nou beter?
    het is wel vet wat apple kan doe nmet de achetr kant van de ipod mini je naam graveren of iets anders. :cool:
     
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwa, je hebt het wel gehoord zeker? Er is vraag naar, en waarschijnlijk komt ook de iPod in September met nieuwe iPods op de markt die filmafspeelmogelijkheid ondersteunen. Ze zijn zelfs aan het praten over rechten van videoclips, ik denk persoonlijk dat dat wèl iets is waar echt niemand geïnterreseerd is. Thuis achter je tv is het leuk, maar er zit geen verhaal achter meestal, helemaal niets.(In tegenstelling tot filmpjes als Family Guy) Kun je straks zeker voor een euro per stuk via Music Store zo'n lompe clip gaan downen.

    Ik weet zeker dat als ik voor lange tijd in mn eentje in het openbaar vervoer zit ik er nog steeds gebruik van maak. Uiteraard is het niet aantrekkelijk als je een kleine afstand aflegd, maar grotere afstanden in een bus/trein met een paar afleveringen van Family Guy, the Simpsons of Futurama kunnen de tijd mooi doden. Voor mij persoonlijk is het niet zo moeilijk, je downt een torrent met een geheel seizoen Family Guy, unzipt hem, en gooit de afleveringen in een map op mn X5L. Stukje taart :)

    EDIT: Van het bovenste stukje is trouwens bron: AD
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2005
  16. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    je leest mijn post niet goed... Ik zeg niet zozeer dat filmpjes kijken geen toekomst heeft... maar dat het huidige systeem niet voldoet...

    Als apple met ipod komt die video bestanden kan afspelen, moeten ze ook met goede synchronisatie software komen, willen ze het succes vol maken... En dan is een video clip bijvoorbeeld wel een leuke feature. bij aankoop van een album krijg je automatisch de videoclips er bij (bijvoorbeeld)... Maar dat blijft nog steeds iets wat je niet onderweg naar je werk in je eentje gaat kijken..

    Als er dan bijvoorbeeld een feature komt dat automatisch de nieuwste NOS-journaal, sport journaal oid voor je update op je mobiele media player. Dan wordt het interessant, en kan het onderweg concureren met de kranten... Kan je gewoon met je oogjes dicht naar het nieuws luisteren, en mocht je iets horen waar je ook het beeld bij wilt zien.... ff je oogkleppen omhoog :)

    btw pascal... hoevaak zit jij dagelijks meer dan een uur in het openbaar vervoer?
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Diepe diepe zucht. :'-(

    Eastmaster hoe werkt dat podcast precies?

    //edit ksnap het al
    En ik zit idd maar een half uur in de trein, meestal half te slapen :+


    _O_

    Zap heeft zijn iPod cover van hout nagemaakt _O_

    http://www.bit-tech.net/modding/2005/07/05/wood_ipod_zapwizard/1.html

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2005
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik lees je post wel goed, ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik niet de enige ben die er gebruik van maakt, en dat er dus meer mensen zijn die er heil in zien, dat kijken van "filmpjes" op een klein scherm van je mp3 speler.

    Een videoclip is er niet voor geschikt imo, omdat het netals alle andere films/series(hiermee duid ik dan series als bijvoorbeeld Friends aan) teveel detail bevat om mooi te worden weergegeven op zo'n klein scherm. Bij "simpel" uitziende tekenfilms als Family guy is dit niet het geval. Ik kan niet geloven dat die drukke clips mooi zijn op zo'n klein scherm. Vandaar ook dat het nieuws en dergelijken me ook te druk lijkt voor zo'n klein schermpje, dan zou ik eerder gebruik maken van mijn ingebouwde radio.

    Pascal zit eerlijk gezegt niet vaak dagelijks meer dan een uur in de trein. Komt ook omdat ik mijn school om te studeren lekker dicht bij huis heb gekozen. Ik heb overigens wel een aantal keren in de laatste tijd een tijd in de trein gezeten vanwege bijvoorbeeld een optreden oid waar ik dan met een maat naartoe ging. In die gevallen is het me tot nu toe vrij goed bevallen. Overigens duurt een Family guy Ep maar 20 minuten :)
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    WAAROM voer je deze discussie niet lekker in "De Beste MP3 speler" Thread?

    Ipv het iPod topic te vervuilen ;)

    We weten nu wel dat je anti iPod bent geworden.
     
  20. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    hèhè... laat die jongen lekker, anit ipod maar big fan van family guy... ( laten we maar niet gaan tellen hoevaak die knul dat heeft gezegd )

    Als hij dagelijks zijn afleveringen wilt kijken tijdens het reizen moet ie dat lekker doen. Ik vertel alleen dat het systeem voorlopig gewoonweg nog niet voldoende is voor het grote publiek. Itunes en de ipod is dat wel voor muziek en podcast.

    Hij praat mij voor een groot deel na eigenlijk, maar ziet hij zelf blijkbaar nog niet..

    Ik heb nu de ipod photo... onderweg naar me werk kijk ik ook geen foto's... Maar het is een leuke feature als je iemand tegenkomt waar je het graag aan wilt laten zien. Zelfde vind ik ook gelden voor filmpjes oid.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina