[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clown_barry_NL

    Clown_barry_NL Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil toch even hier afscheid nemen, omdat dit voor mij nog steeds een apart stukje XBW is. Aangezien mijn gm, asel, en opmerkingen ban niet opgeheven wordt, en ik onder m''n normale account nog steeds (en waarschijnijk nooit) niet kan posten, even onder deze.

    Heb me altijd wel vermaakt met casemodden, en ik wens jullie er nog heel veel plezier mee. Mss dat jullie ooit nog welis projecten van mij op andere sites zien :)

    Ik ben natuurlijk altijd nog bereikbaar op msn, mocht iemand vragen of wat dan ook hebben. (Slurpgeit@hotmail)

    Tot ooit _0/

    Slurpgeit.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mzzl :D We zien je vast nog wel



    groetjes,


    Gerjan.... ;) (zeg nooit nooit 8)....)
     
  3. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    RIP de gebannde mensen... maar nu dus ff neit meer offtopic oké...
     
  4. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Wat voor kabel(s?) moet ik gebruiken om mijn ecject/power buttons te verlengen?
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon electro draden, van die dunne is het handigst m.b.t. de flexibiliteit.
     
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Hey Rego. Het is onwijs tof om zulke feedback te krijgen, bedankt daarvoor. Die ijzeren plaat, dat is dezelfde als die in de xbox zit. De plaat wordt ook wel een RF shield genoemd. Het houdt inderdaad straling tegen, maar bij de xbox heb ik er nooit last van gehad (zowel op mijn xbox zelf, als op de apparatuur die eromheen staat) dus bij de NES laat ik dat RF shield er ook gewoon uit.

    Hier heb je een stap-voor-stap uitleg over hoe ik te werk ga:

    Benodigdheden:
    -schroevendraaier
    -dremel
    -kleine vijltjes in verschillende vormen
    -potlood
    -zwarte stift
    -schuurpapier

    -plexiglas
    -LED verlichting
    -Dupli Color spuitbussen

    De NES is heel makkelijk uit elkaar te halen. Je moet even passen met welke schroevendraaier je alles open kan maken, maar alles spreekt wel voor zich. Ik heb hier verder ook geen tutorial of hulp bij gehad en het ging allemaal prima.

    *Ik print een leuk plaatje uit van het ontwerp dat ik wil.
    *Ik teken er hokjes overheen van 1cm x 1cm.
    *Ik teken op mijn NES ook hetzelfde aantal hokjes van 1cm x 1cm.
    *Ik teken hokje voor hokje met potlood over, zodat ik op het einde het complete ontwerp op mijn NES heb staan.
    (deze methode kan dus ook gebruikt worden wanneer je een groter of kleiner plaatje hebt; je past de hokjes van óf het ontwerp of op de NES aan en zo kan je best wel veel kanten uit met deze methode. Er zijn natuurlijk meerdere methode's mogelijk, dus wees creatief, want mijn methode is behoorlijk tijdrovend. Het gaat er tenslotte om dat het ontwerp op je NES komt.)
    *Ik kleur alle delen in die ik weg wil dremelen, aangezien tijdens het dremelen je het hele ontwerp kan verpesten door het verkeerde vlakje weg te dremelen. Het kost dus wat tijd, maar je moet echt duidelijkheid hebben tijdens het complete proces.
    *Ik dremel met een dremel (duh) een gat in één van de gekleurde vlakken.
    *Dremel zoveel mogelijk uit het vlak, maar ga niet dichtbij de randen van het vlak dremelen. Je kan beter te vroeg ophouden, dan het ontwerp verpesten door voorbij het vlak te dremelen.
    *Ik pak daarna vijltjes en ga tot de rand van ieder gekleurd vlak vijlen. Je hebt dus kleine vijltjes nodig in verschillende vormen. Ik gebruik o.a. vijltjes met een bolle kant, platte kant enz. zodat ik iedere vorm van vlak makkelijk kan uitvijlen.
    *Wanneer het vlak totaal is uitgevijld, ga ik nog even met schuurpapier langs de randen, zodat de afwerking mooi glad is.
    *en dan na vele uren werk is dan uiteindelijk de cartridge window af en komt er een plexiplaat onder.
    *Vervolgens de verlichting ingebouwen en de case spuiten.

    *en dan wordt het waarschijnlijk een NES voor een klant modden...

    De belangrijkste tip die ik je kan meegeven is: Neem de tijd. Je stopt er misschien wat meer tijd in tijdens het modden, maar dat ga je terugzien aan het eindresultaat. Een klein foutje blijf je altijd zien, dus neem de tijd en doe rustig aan.

    Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen. Mocht je nog vragen, opmerkingen of andere vormen van feedback hebben; post het gerust hier, want ik waardeer het echt enorm.
     
  7. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb even een vraagje:
    Ik heb net mijn controller met primer geverfd (als ondergrond zeg maar), en nu is mijn vraag hoelang moet dat drogen, kun je het ook met een feun doen ofzo :confused:
     
  8. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal ongeveer 24 uur duren voordat de primer droog genoeg is. Kijk anders even op de bus zelf, want ieder merk verf verschilt natuurlijk van droogtijd. Gebruik maar geen fohn, dat kan alleen maar verkeerd uitpakken.
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    wow stealth dat licht nog altijd aan het type verf wat je erop doet, primer 24 uur laten drogen is echt niet goed icm UV-verf. Aangezien UV verf stukken slechter hecht is het beter om 2 a 3 min naar spuiten van de primerlagen de uv verf erop te doen, dan komt de kleur er veel mooier uit
     
  10. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    UV verf? Waar lees jij dat dan?

    Maar wat je zegt kan gerust zo zijn. Ik heb namelijk helemaal geen verstand van UV verf, maar ik kon er ook niet uit opmaken dat hij met UV verf bezig was. Maar doorgaans zou dat toch op de spuitbus zelf horen te staan?
     
  11. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, is het mogelijk om een gat in je xbox te boren voor de ccfl schakelaar als de xbox al is gespoten?
     
  12. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je goed gespoten hebt wel, ik heb het zelf ook gedaan, ziet er gewoon goed uit.
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een verneukte controller. En nu ik over een tijdje me doos ga spuiten, wil ik me controller ook doen. Maar hoe... Gaat die verf niet afgeven ofzo?
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ozu het niet kunnen. Mijn doos is dan wel niet gespoten. Maar ben al aardig ver met dat gekke gat. Was alleen gestopt omdat ik er even geen zin meer in had. En met onze verneukte boormachine ging het ook nogal moeilijk. Dat ding is al 20 jaar oud. Letterlijk.
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Omdat je de randjes bijvoorbeeld net zo mooi zou kunnen krijgen ;)

    Prik vantevoren met een priem ofzo een gat, zodat je zeker niet uitschiet. Begin eerst rustig met boren en voer dan de snelheid op. Succes :cool:

    @ Gompy: Eerst even goed schuren met fijn schuurpapier, dan schoonmaken met terpentine. Gebruik voor een controller het lieft eerst even een primer, en dan de verflaag. Gebruik erna ook nog een doorzichtige lak zodat het minder snel gaat slijten. Dan geeft het niet af.
    (Alleen dynamike heeft het zonder laklaag gedaan, en bij hem zit het nog. Ik zou het risico alleen niet nemen.
     
  16. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga mijn Xbox denk ik opnieuw spuiten een andere kleur, ik was van plan om dan alles in 1 kleur te doen zodat ik niet meer lelijke afplak ranjes krijg, ook wil ik weten of het eigenlijk wel verstandig is om een gespoten case weer van de lak te ontdoen. of kan ik dan beter een nieuwe case kopen? (of maken?)
     
  17. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon helemaal schuren en opnieuw beginnen.
     
  18. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    schuren lijkt me het beste... een nieuwe kopen is wat overdreven
     
  19. gradje16

    gradje16 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil me case een dezer dagen ook gaan spuiten.
    Hij is nu nog origineel zwart, maar wil m graag metallic-zilver hebben (helemaal).
    Voorbeeld:
    [​IMG]

    Moet ik dan ook eerst de case schuren? en welke primer moet ik gebruiken. Ik ben er onderhand wel achter dat dupli-color de beste verf is (verkrijgbaar bij de hema?) :)

    Gerard
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die box op dat plaatje is zo te zien goed geschuurd. Geen ribbeltjes meer op de X zoals op de ongeschuurde case. Tis wat je mooi vind, en hoeveel tijd je eraan wilt besteden. Sommige mensen doen zonder schuren en primer, en hebben de mooiste paintjob van de wereld. Het is dus niet verplicht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina